دوره مدیریت اجرایی MBA

اداره سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی با ابعاد مختلف آن بدون بهره گیری از دانش مدیریت و دسترسی به اطلاعاتی که در تصمیم گیری لازم است امکان پذیر نیست.

لذا وظیفه مراکز آموزشی است که اولا مدیران این سازمانها را برای قبول مسئولیت در سطوح مختلف مدیریت آموزش دهند.

ثانیا محققین و پژوهشگرانی را تربیت کند که بتوانند مسائل و مشکلات اقتصادی و بازرگانی سازمانهای مختلف را به خوبی بشناسند و برای حل این مسائل و مشکلات راه حلهای صحیح و منطقی پیدا کنند.

همچنین مدیران و صاحبان کسب وکارها برای گسترش کسب و کارخودو افراد شاغل در پست های مدیریتی که بدنبال راهی برای رسیدن به سطوح بالاتر در مسیر شغلی خود هستند، برای کسب دانش مدیریت و بروز کردن آموخته‌هایشان نیاز دارند در دوره های   DBAو  MBA ادامه تحصیل نمایند.

به ویژه فارغ التحصیلان رشته های  فنی و مهندسی که اقدام به راه اندازی کسب و کار نموده اند و یا به واسطه موقعیت شغلی ،صاحب پست های مدیریتی شده و با مسائل اجرائی درگیر می باشند ،ضمن دانش فنی حوزه تخصصی خود ، برای گسترش کسب و کار و ارتقاء مدیریتی  نیازمند دانش حرفه ای مدیریت می­باشند.

MBA چیست ؟

 MBA حروف اول  Master of Business Administration، به معنی مدیریت کسب و کار می باشد.  

این دوره برای ارتقاء مدیران حرفه ای و آینده نگر و با هدف کسب دانش و مهارت‌های مدیریت کسب­ وکار  برگزار میگردد تا بتوانند در تدوین جهت‌گیرهای راهبردی و همچنین حل مسائل واقعی محیط کار موثر باشند .

دوره MBAدر کشورهای توسعه یافته دوره ای شناخته شده و بسیار پرطرفدار و از جمله رشته های پر هزینه  برای مدیران بشمار می رود.

 

ساعات پیش نیاز دوره عمومی ترم ردیف
۳۲ ندارد مدیریت مالی و اصول کنترل بودجه اول ۱
۲۴ ندارد مبانی سازمان و مدیریت ۲
۲۴ ندارد اصول بازاریابی ۳
۱۶ ندارد اقتصاد کاربردی برای مدیران ۴
۲۴ ندارد مدیریت استراتژیک دوم ۵
۲۰ ندارد مباحث منتخب بازاریابی ۶
۲۰ ندارد اصول و فنون مذاکرات تجاری ۷
۴۰

مبانی سازمان

و مدیریت

مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی ۸
۲۰۰ جمع ساعات دوره    

 

ترم سوم-گرایش بازاریابی

ساعات عنوان درس ردیف
۲۰ تحقیقات بازاریابی ۱
۲۰ مدیریت فروش ۲
۲۰ اصول و فنون تبلیغات ۳
۲۰ مدیریت برند ۴
۲۰ رفتار مصرف کننده ۵
۱۰۰ جمع ساعات دوره

 

ترم سوم-گرایش بازرگانی

ساعات عنوان درس ردیف
۲۰ مکاتبات تجاری ۱
۲۰ مدیریت خرید و سفارشات خارجی ۲
۲۰ مدیریت صادرات ۳
۲۰ قوانین امور گمرکی و ترخیص کالا ۴
۲۰ تنظیم قرارداد های خارجی ۵
۱۰۰ جمع ساعات دوره

 

 ترم سوم-گرایش استراتژیک

ساعات عنوان درس ردیف
۲۰ تدوین استراتژی ۱
۲۰ اجرا استراتژی ۲
۲۰ کنترل استراتژی ۳
۲۰ مدیریت تحول ۴
۲۰ تفکر استراتژیک ۵
۱۰۰ جمع ساعات دوره

 

مزایای دوره MBA

اجرایی کردن سریع آموخته ها، خواسته ها و برنامه ها

♦ افزایش دانش و مهارت مدیران در حوزه های فنی مدیریت نظیر مهارتهای بازاریابی ،تبلیغات ،بازرگانی، فروش، حسابداری و مالی و …

♦ افزایش دانش و مهارت مدیران در حوزه های انسانی مدیریت نظیر شناخت منابع انسانی،تیم سازی ، رهبری گروه ، مذاکرات و ….

♦ افزایش شناخت ظرفیت فیزیکی، روانی وعاطفی افراد سازمان و تفویض مسئولیت به آنها مناسب با توان

♦ ایجاد توانمندی برای حفظ یک اقیانوس آبی و آرام

♦ افزایش توانمندی افراد به عنوان مرکز تعالی سازمان

♦ افزایش توانمندی در ایجاد حلقه منسجم منابع انسانی در سازمان

♦ بهره مندی از متدولوژی تدریس مهارتی محور و کسب توانایی حرکت در مسیر های بحرانی

♦ بهره مندی از اساتید صاحب سبک و تجربه مدیریت

♦ برگزاری کلاس ها برای مدیران در ساعات غیراداری  و محیطی  اثربخش

خاطرنشان می شود در انتهای دوره مدرک مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری با امکان تایید و ترجمه قوه قضائیه و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ویژه متقاضیان مهاجرت اعطا می گردد.