آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بهترین بسترها برای تبلیغات است. بهترین راه تبلیغ در این شبکه اجتماعی، ویدئوهای تبلیغاتی هستند. ویدئو ها بیشترین تاثیر در جذب مخاطب دارند. اما همانطور که می دانید اپلود یک ویدئو ساده، بدون هیچ خلاقیتی، باعث موفقیت شما نمی شود. در این مقاله ما به آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام (یکی از سرفصل‌های دوره تدوین) پرداخته ایم.

محبوبیت اینستاگرام نیازی به معرفی ندارد. در ژوئن 2018، اینستاگرام عبور از آستانه یک میلیارد کاربر فعال را اعلام کرد. در همین ماه گزارش شده است که ارزش این بستر اجتماعی از 100 میلیارد دلار فراتر رفته است. اینستاگرام، هفت سال پیش با مبلغ 1 میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد.

عامل اصلی محبوبیت اینستاگرام تمرکز آن بر محتوای تصویری است. عکس ها و فیلم ها در شبکه های اجتماعی بیشتر از محتوای متنی باعث جذب کاربران می شود. به طور متوسط ​​، 4.21٪ از فالوورهای اینستاگرام تمایل دارند که به ترتیب درمقابل 0.07٪ و 0.03٪ برای فیس بوک و توییتر با محتوا و فیلم تبلیغاتی ارسال شده توسط مارک ها درگیر شوند. جای تعجب نیست که میزان مشارکت کاربران در اینستاگرام هر ساله 81٪ افزایش یافته است. 500 میلیون نفر روزانه اینستاگرام خود را بررسی می کنند.

در سه سال گذشته، اینستاگرام منابع خود را به محتوای ویدیویی اختصاص داده است. در سال 2016، اینستاگرام امکان بارگذاری فیلم با طول حداکثر یک دقیقه را برای کاربران فراهم کرد. اینستاگرام سپس از راه اندازی IGTV خبر داد که به کاربران امکان می دهد فیلم های یک ساعته را به برنامه ارسال کنند. اخیراً، استوری های اینستاگرام از طریق فیلم های کوتاه که نگاهی اجمالی به شخصیت و سبک یک برند دارند، محبوبیت پیدا کرده اند.

یک ویژگی جدید در اینستاگرام Live نام دارد که به کاربران امکان می دهد تا حداکثر یک ساعت بدون هیچگونه بازپرداختی فیلم های زنده را ضبط کنند. اگرچه استوری می تواند به عنوان موارد هایلایت شده در پروفایل شما ذخیره شود. اما ویدیوهای Live را نمی توان دوباره پخش یا بازنشر کرد.

در ادامه، به آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام می پردازیم.

 

چگونه یک تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام بسازیم؟

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگراماهداف مشخصی تعیین کنید

ویدئوی های تبلیغاتی مخصوصا تیزر های تبلیغاتی اینستاگرام اغلب کوتاه هستند. به همین دلیل برای اینکه بتوانید در زمان کمتر از یک دقیقه مخاطب را جذب کنید باید اهداف خود را به درستی مشخص کنید. مواردی مثل مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ شما محصولی برای فروش دارید یا می خواهید یک پیچ یا وب سایت را معرفی کنید همگی دارای اهمیت هستند.

یک داستان بگویید

یکی از راه های جذب مخاطب، بیان یک داستان است. بیان داستانی جذاب به شما می کند تا مخاطب تا اخر تیزر شما را ببیند و درباره ی آن نظر بدهد. قسمت اولیه ویدئو شما برای جذب مخاطب اهمیت زیادی دارد.

یک مسئله را حل کنید

تبلیغات ویدیویی اینستاگرام باید مشکلی را شناسایی کرده و نشان دهد که چگونه یک محصول یا خدمات خاص آن را حل می کند. با شناسایی مشکلی که مشتریان بالقوه شما دارند، با آنها پیوند عاطفی ایجاد کنید. به این ترتیب آنها به آنچه شما ارائه می دهید، جذب می شوند. وقتی آنها را گرفتار کردید، به آنها نشان دهید چگونه محصول یا خدمات شما این مشکل را حل می کند.

از زیرنویس استفاده کنید

طبق نظرسنجی منتشر شده، کاربران اینستاگرام در ساعات ناهار (11 تا 13 بعد از ظهر) بیشترین فعالیت را در سایت دارند. به عبارت دیگر، مرور زیادی در محل کار یا مدرسه اتفاق می افتد و در برخی از مواقع کاربران امکان دیدن فیلم ها با صدا را ندارند. به همین دلیل استفاده از زیرنویس می تواند کمک زیادی کند.

ثابت شده است که زیرنویس های متحرک، درون ویدیو یکی از موثرترین استراتژی ها برای درگیر کردن بینندگان شما در چنین شرایطی است. انیمیشن های متنی حرفه ای این امکان را برای بینندگان فراهم می کند تا بدون نیاز به افزایش میزان صدا، فیلم ها را تماشا کنند.

موسیقی، ویدئو شما را تاثیر گذار می کند

موسیقی ای که ویدیوی خود را روی آن تنظیم کرده اید می تواند کل حالت، احساس و تجربه بینندگان هنگام تماشا را تغییر دهد. دو فیلم دقیقاً یکسان، با کلیپ های موسیقی متفاوت در اصل دو ویدیوی متفاوت خواهند بود. حتماً چیزی را انتخاب کنید که برای تصاویر و پیام هایی که تبلیغ می کنید منطقی باشد.

بنابراین چگونه فیلم های اینستاگرامی با موسیقی تهیه می کنید؟ Instagram Music یک ویژگی عالی است که اخیراً معرفی شده است. هنگام تهیه داستان برای بارگذاری، به راحتی بر روی برچسب “Music” ضربه بزنید و آهنگ مورد نظر خود را از آن لیست انتخاب کنید. از آنجا می توانید قطعه خاصی از آهنگ انتخابی خود را انتخاب کنید که هر بار که کسی استوری اینستاگرام شما را مشاهده می کند پخش می شود.

طول تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

طول یک فیلم می تواند مستقیماً بر میزان تعامل تأثیر بگذارد. با این حال، قانون مشخصی برای تمام شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

طبق مطالعات، مشخص شده است که فیلم های اینستاگرام که بیشترین نظر را دریافت می کنند، فیلم های کوتاه زیر 30 ثانیه هستند. در همان زمان، طول ایده آل برای سایر رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و یوتیوب به ترتیب 45 ثانیه، 1 دقیقه و 2 دقیقه بود.

کاربران اینستاگرام انتظار دارند ویدیوها کوتاه باشند زیرا تا همین اواخر طولانی ترین ویدیوهای مجاز فقط یک دقیقه بودند. استوری های اینستاگرام معمولاً 15 ثانیه است.

با راه اندازی IGTV، این احتمال وجود دارد که کاربران اینستاگرام به فیلم های طولانی تر عادت کنند. عاقلانه است که به آزمایش فیلم های با طول های مختلف ادامه دهید تا ببینید چه چیزی فالوئر های شما را به طور موثر درگیر می کند.

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

فیلم برداری

برای فیلم برداری می توانید دوربین را به صورت عمودی یا افقی قرار دهید و هیچ محدودیتی در این مورد ندارید. توجه داشته باشد که لرزش دست نداشته باشید تا ویدئو های با کیفیتی بگیرید. ویدئو های اینستاگرام نباید خیلی طولانی باشند پس سعی کنید بهترین گزینه ها را برای فیلم برداری انتخاب کنید.

اینستاگرام در مورد اندازه نمایشگرهایشان بسیار سخت گیر است. بهترین اندازه پیشنهادی برای فیلم های اینستاگرام 640 X 640 پیکسل و 750 X 1334 پیکسل برای Stories است.

ویرایش تیزر های تبلیغاتی

ویرایش فیلم و ویدئوی های ضبط شده یکی از مهم ترین مراحل تولید تیزر تبلیغاتی است. برای ویرایش ویدئو های خود زمان صرف کنید تا بهترین نتایج را بگیرید. از جلوه های متناسب با محتوای خود استفاده کنید فقط مواظب باشد که در استفاده از آن ها افراط نکنید.

نور پردازی

برای گرفتن ویدئو های با کیفیت و جذاب، نورپردازی اهمیت بسیار زیادی دارد. نور طبیعی بهترین گزینه برای عکاسی و فیلم برداری است. زیر نور چراغ فیلم برداری نکنید. اگر وسایل لازم را ندارید می توانید از کاغذ سفید برای بازتاب نور استفاده کنید.


کار تدوینگر چیست و مراحل تدوین کدام است؟

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام با گوشی

شما می توانید به راحتی و فقط با استفاده از گوشی خود تیزر تبلیغاتی بسازید. اپلیکیشن های زیادی هستند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. کار با آن ها را به راحتی می توانید یاد بگیرید. اپلیکیشن هایی مثل lightMV, Renderforest, kineMaster, vivaVideo, placeit.

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام با لپ تاپ

برنامه ها و سایت های مختلفی هستند که امکانات زیادی در اختیار شما قرار می دهند. کار کردن با برخی از آن ها ساده است. ولی برنامه هایی که بسیار کاربردی هستند معمولا نیاز به آموزش دارند. شما می توانید ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام را با شرکت در کلاس های آنلاین یا حضوری  آموزش ببینید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 دیدگاه ثبت شده است.
  1. سلام، خسته نباشید
    یه سوال داشتم ازتون
    با این آموزش میشه تیزر های حرفه ای برای محصولات ساخت؟ محصولات من لوازم آرایشیه و چند تا از دوستام گفتند شاید بد نباشه برای کلیپ تبلیغاتیت از شرکت هایی مثل طلوع فیلم که همچین خدماتی ارائه میدن، استفاده کنی، ولی من قصد دارم خودم یاد بگیرم تا هزینه اضافی ساخت ویدیو رو ندم، میخواستم بدونم با آموزش های شما چقدر می تونم حرفه ای بشم؟