چگونه مدرک عکاسی بگیرم – مراحل اخذ مدرک معتبر

چگونه مدرک عکاسی بگیرم – مراحل اخذ مدرک معتبر

مقدمه

هنر عکاسی این روزها تبدیل به یک صنعت پردرآمد شده و بسیاری از علاقمندان می‌کوشند تا با یاد گرفتن آن درآمد خوبی کسب کنند. شاید درست نباشد که به هنر به چشم پول و صنعت نگاه کرد، اما دیگر این مسئله بین مردم جا افتاده و باید از تمامی راه‌ها حتی عکاسی نیز کسب درآمد کرد. خب حالا که تصمیم به یادگیری عکاسی گرفته‌اید ممکن است از خود بپرسید که چگونه مدرک عکاسی بگیرم ؟ ما در این مطلب راه‌های اخذ مدرک عکاسی را به شما معرفی کرده و دوره‌هایی که باید بگذرانید را به شما می‌گوییم.

بیشتر بخوانید : دوره عکاسی

چگونه مدرک عکاسی بگیرم

در بیشتر مناطق تهران، موسسه‌ها و مراکز آموزش در فهرست دوره‌های خود، رشته عکاسی را نیز تعلیم داده و  به هنرجویان مدرک  مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می‌دهند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که مدام با خود می‌گویید که چگونه مدرک عکاسی بگیرم این مطلب به شما کمک می‌کند تا به پاسخ سوال خود برسید.

دوره‌های جامع عکاسی

در دوره جامع عکاسی، تمامی دروس دانشگاهی و سرفصل‌های عکاسی به صورت عمومی و جامع به هنرجویان تدریس شده و آن‌ها می‌توانند با طی کردن این دوره و قبولی در آزمون نهایی، مدرک عکاسی دریافت کنند. تمامی دروس و مطالبی که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شوند، توسط اساتید باتجربه و حرفه‌ای به هنرجویان تدریس می‌شوند. در دوره‌های عکاسی جامع، هنرجویان کار با فوتوشاپ، ادیت عکس، روتوش، کار با دوربین عکاسی، نورپردازی و غیره را به خوبی فرا گرفته و پس از طی کردن این تعالیم، در نهایت از آن‌ها یک آزمون عکاسی گرفته می‌شود. هنرجویانی که بتوانند نمره لازم را کسب کنند، موفق به دریافت مدرک عکاسی معتبر و مورد تایید وزارت غلوم،تحقیقات وفناوری خواهند شد.

دوره‌های کوتاه مدت عکاسی

اگر هر روز به فکر این هستید که چگونه مدرک عکاسی بگیرم و نمی‌توانید به پاسخ درستی در این زمینه برسید، بهتر است ادامه مطلب را از دست ندهید. اگر برای اخذ مدرک عکاسی عجله دارید، بهتر است در دوره‌های کوتاه مدت عکاسی شرکت کنید. این دوره‌ها شامل 50 ساعت آموزش بوده و مباحثی نظیر عکاسی با دوربین‌های آنالوگ و دیجیتال، مبانی عکاسی و فنون آن به هنرجویان آموزش داده می‌شود. دوره‌های کوتاه مدت برای افرادی مناسب است که با تمامی مبانی عکاسی آشنایی داشته و تنها قصد دارند مدرک دریافت کنند. لازم به ذکر است که با پایان یافتن دوره‌های کوتاه مدت، از هنرجویان مانند دوره‌های جامع آزمون گرفته خواهد شد. تنها افرادی می‌توانند مدرک عکاسی دریافت کنند که در این آزمون موفق باشند.

دوره‌های تخصصی عکاسی

در کنار دوره‌های فوق، کلاس‌های تخصصی نیز وجود دارد. در هرکدام از این کلاس‌ها تنها یک گرایش از عکاسی آموزش داده شده و هنرجویان می‌توانند مطابق با سلیقه و سبک مورد نظر خود اقدام به دریافت مدرک عکاسی کنند. این دوره‌ها شامل عکاسی پرتره، عکاسی صنعتی، عکاسی هنری و غیره می‌شود. در هر یک از این دوره‌ها، هنرجویان با سبک و سیاق آن رشته آشنا شده و اساتید حرفه‌ای با نکاتی که به هنرجویان می‌آموزند، آن‌ها را با فنون عکاسی آشنا می‌کنند. معمولا برای اینکه بتوان یک آتلیه راه‌اندازی کرد باید مدرک معتبر عکاسی داشت. از این رو شرکت در دوره‌های آموزشی عکاسی برای اخد یک مدرک معتبر بسیار مهم است.

کلاس‌های تصویربرداری و تدوین

برای پاسخ به این سوال که چگونه مدرک عکاسی بگیرم بهتر است ما را تا انتها همراهی کنید. کلاس‌های تصویربرداری و تدوین مخصوص افرادی است که قصد دارند در سینما و آتلیه عکاسی مشغول به کار شوند. معمولا بسیاری از آتلیه‌ها نیاز به یک تدوینگر داشته تا فیلم‌های عروسی را تدوین کنند. اما تنها به افرادی این شغل را می‌سپارند که دارای مدرک معتبر عکاسی باشند. اگر با اصول تصویربرداری و تدوین آشنا هستید، ولی فاقد یک مدرک معتبر عکاسی هستید، بهتر است با شرکت در دوره‌های آموزشی در موسسه‌های معتبر اقدام به اخذ آن کنید. در این دوره‌ها، شما با اصول تصویربرداری و تدوین آشنا شده و در پایان با آزمونی که از شما گرفته می‌شود مدرک عکاسی دریافت می‌کنید.

دوره‌های تخصصی فوتوشاپ عکس

یکی دیگر از دوره‌هایی که در موسسه‌های عکاسی برگزار می‌شود، کلاس‌های فوتوشاپ و ادیت عکس می‌باشد. در این دوره‌ها هنرجویان با تمامی اصول فوتوشاپ طبق استانداردهای روز آشنا شده و با شرکت در آزمون نهایی، اقدام به دریافت مدرک عکاسی می‌کنند. شرکت در این دوره‌ها برای افرادی که فاقد مدرک معتبر بوده و قصد دارند در آتلیه‌ها مشغول به کار شوند، الزامی می‌باشد. یکی از شرایط اخذ مجوز رسمی برای راه‌اندازی آتلیه، داشتن مدرک معتبر عکاسی است. از این رو حتما از اعتبار و پروانه رسمی موسسه‌ای که در آن ثبت نام می‌کنید، مطمئن شوید.

 

بسته‌های آموزشی عکاسی

اگر وقت کافی برای شرکت در کلاس‌های آموزشی را ندارید و به فکر این هستید که چگونه مدرک عکاسی بگیرم می‌توانید از بسته‌های آموزشی استفاده کنید. بسته‌های آموزشی شامل چندین ساعت آموزش از طریق ویدئو بوده و افراد با خرید آن ظرف چند روز با اصول عکاسی آشنا می‌شوند. در این بسته‌ها تمام سرفصل‌های عکاسی به طور مفصل آموزش داده شده و شما با یادگیری آن می‌توانید در آزمون‌های عکاسی شرکت کنید.  اگر علاقه‌ای به شرکت در دوره‌های آموزشی حضوری ندارید، با خرید این بسته‌ها می‌توانید در خانه عکاسی را یاد گرفته و تنها در آزمون عکاسی شرکت کنید.

مزایای موسسه‌های عکاسی

موسسه‌های عکاسی برای افرادی که موفق به حضور در دانشگاه نشده‌اند، بسیار مفید است. معمولا افرادی که قصد دریافت مدرک عکاسی دارند، وقتی برای ثبت نام در دانشگاه را ندارند. از این رو موسسه‌های عکاسی با ارائه سرفصل‌های دانشگاهی در یک بازه زمانی کوتاه به هنرجویان مدرک معتبر عکاسی می‌دهند. برخی از این موسسه‌ها نظیر موسسه آرمان، هنرجویان خود را در کنار آموزش سرفصل‌ها به تورهای عکاسی نیز می‌برند. این امر می‌تواند بر روحیه هنرجویان تاثیر مثبت گذاشته و به یادگیری بهتر آن‌ها کمک کند. بنابراین برای اینکه مطالب را بهتر یاد بگیرید، بهتر است موسسه‌هایی را انتخاب کنید که خدمات منحصربفردی ارائه می‌دهند. برخی از موسسه‌ها تنها در فضایی خشک و بی‌روح این کار را انجام می‌دهند که کار را برای هنرجویان سخت می‌کنند.

دوره عکاسی

سخن پایانی

این روزها عکاسی دیگر یک هنر نبوده و تبدیل به یک صنعت پولساز شده است. بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند از این راه کسب درآمد کنند، می‌کوشند تا با یادگیری نکات تخصصی تبدیل به یک عکاس حرفه‌ای شوند. شاید بسیاری از شما به این فکر هستید که چگونه مدرک عکاسی بگیرم و در جستجوی یک راه مناسب و بی‌دردسر هستید. ما در این مطلب به شما آموختیم که چگونه می‌توان با حضور در کلاس‌های آموزشی، مدرک دریافت کرد. موسسه آرمان یکی از معتبرترین مراکز آموزش عکاسی. می باشد توصیه می‌شود برای اخذ مدرک عکاسی به دنبال یک موسسه معتبر و حرفه‌ای باشید چراکه این روزها مراکز بی کیفیت زیاد شده است. و بهترین موسسه در بین موسسات عکاسی از نظر کیفیت مطالبی که ارائه می شود و خروجی آن موسسه آموزش آزاد آرمان است.

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27 دیدگاه ثبت شده است.
  1. سلام من رشته ام عکاسی نیس اما علاقه دارم به عکاسی میخواستم ببینم میشهاز بیرون کلاس عکاسی رفت و مدرک گرفت ؟ چه دوربینی برای شروع خوبه با قیمت مناسب و شهریه اش چقدره؟

    • سلام کاربر گرامی بله میشه
      شما می تونید با شرکت در دوره آموزش عکاسی آرمان، مدرک معتبر مورد تایید وزارت علوم بگیرید که قابلیت ترجمه هم داره. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه دوره آموزش عکاسی مراجعه کنید

    • درود کاربر گرامی سرفصل های دوره عکاسی صنعتی شامل موارد زیر می باشد :
      عکاسی صنعتی
      عکاسی از شیشه و کریستال
      عکاسی از اجسام استیل و براق
      عکاسی از محصولات آرایشی و بهداشتی
      عکاسی از جواهرات
      عکاسی از طبیعت بیجان
      چیدمان در عکاسی تبلیغاتی
      کاربرد و ساخت عکس های (PANORAMA)
      استفاده از فاکتور انسانی در عکاسی تبلیغاتی

    • سلام کاربر گرامی
      در دوره جامع عکاسی و دوره های مربوط به عکاسی ما آموزش عکاسی حرفه ای و با دوربین دیجیتال حرفه ای را آموزش می دهیم

  2. سلام خسته نباشید..
    برای شروع دوره های عکاسی صنعتی پیش نیاز خاصی وجود داره؟! بعد گرفتن مدرک میتونم وارد بازار کارشم؟

  3. برای شرکت در دوره عکاسی حرفه‌ ای نیاز به تجهیزات و وسایل خاصی هست و باید دوربین حرفه ای بیاوریم؟

    • درود کاربر گرامی
      برای شرکت در دوره های جامع عکاسی نیاز به تجهیزات خاصی ندارید اما برای اطالاعات بیشتر از نحوه برگزاری دوره و پیش نیاز ها و … به صفحه دوره عکاسی مراجعه کنید.

    • درود کاربر گرامی
      برای شرکت در دوره عکاسی پرتره شما باید از قبل کار با دوربین دیجیتال و در کل عکاسی حرفه ای را به صورت کامل اموخته باشید به این دلیل که عکاسی پرتره یه گزایش تخصصی تر از عکاسی است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر تا کنون عکاسی نکرده اید و با این حرفه اشنایی کافی ندارید دوره جامع عکاسی را انتخاب کنید. که یک دوره کامل حرفه ای است و دوره عکاسی پرتره نیز بخشی از این دوره می باشد .

    • سلام کاربر عزیز آرمان
      بله در دوره جامع عکاسی شما تمامی مباحث مربوط به عکاسی را به صورت اصولی از مبتدی تا حرفه ای فرا میگیرید . در انتهای دوره نیز مدرک معتبر مورد تایید وزارت علوم دریافت می کنید که قابلیت ترجمه و استفاده در خارج کشور را نیز دارد

  4. اگر من در کلاس آموزش عکاسی شرکت کنم، می توانم مدرک عکاسی حرفه ای بگیرم و بعد وارد بازار کار حرفه ای شوم ؟

    • درود کاربر گرامی سایت آرمان
      بله با شرکت در دوره جامع عکاسی آرمان می توانید مدرک معتبر مورد تایید وزارت علوم دریافت کنید که قابلیت ترجمه نیز دارد و می توانید بلافاصله وارد بازار کار این حرفه شوید.

      • سلام.دوست عزیز موسسه آموزش عالی آرمان فقط در تهران دایر است. و البته تمامی دوره ها بصورت حضوری و هم غیر حضوری برای علاقمندان در سراسر کشور برگزار میشود.

    • بله کاربر گرامی در دوره جامع عکاسی تمامی مباحث مربوط به عکاسی از مبتدی تا حرفه ای به صورت کاملا اصولی اموزش داده می شود.