نکات مهم تدوین که باعث میشود تدوین گر بهتری شوید

نکات مهم تدوین که باعث میشود تدوین گر بهتری شوید

نکات مهم تدوین

نکات مهم تدوین

نکات مهم تدوین به شما کمک می کند تا تدوین بهتری انجام دهید و به طور کلی تدوینگر بهتر و حرفه ای تری باشید. در این نوشته تصمیم داریم تا نکته های مهم تدوین را بیان و بررسی کنیم. قابل ذکر است که این نکات در آموزش تدوین نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرند. مواردی که در این جا به عنوان نکته های طلایی در تدوین معرفی می کنیم و توضیح می دهیم در واقع مهارت های کلیدی هستند که برای تقویت خود به عنوان یک تدوینگر حرفه ای به آن ها نیاز دارید.

دوره تدوین

یکی از نکات مهم تدوین، استفاده درست از ابزارهای مختلف

ابزارهای متعدد و متنوع ای وجود دارند که در روند تدوین یک پروژه می توانند به شما کمک کنند. یکی از نکته های مهم تدوین این است که نباید تنها به یک ابزار عادت کنید و ابزارهای دیگر را نادیده بگیرید. زمانی که از ابزارهای مختلف در تدوین استفاده کنید خلاقیت شما شکوفا می شود. لازم است که در برنامه های مختلف تدوین از تمامی ابزارهای متفاوت بهره ببرید. هم چنین استفاده از برنامه ها و ابزارهای متفاوت در تدوین یک پروژه سبب ایجاد تنوع در کار شما می شود و علاوه بر این کمک می کند تا پرسپکتیو جدیدی به دست آورید.

استفاده از کلیدهای میانبر کیبورد، یکی از نکات مهم تدوین

یکی دیگر از نکات طلایی در تدوین یادگیری و استفاده از کلیدهای میانبر موجود در کیبورد است. استفاده از این کلیدهای میانبر به شما کمک می کند تا در زمان خود صرفه جویی کنید. زیرا استفاده از موس و حرکت دادن آن  و کلیک کردن با موس از شما زمان می گیرد. بنابراین برای تبدیل شدن به یک تدوینگر حرفه ای باید بتوانید تنها از کیبورد استفاده کنید.

جالب است بدانید که در برنامه های مختلف تدوین تعداد بسیار زیادی کلید میانبر در کیبور طراحی و تعبیه شده است. برای یادگیری این کلیدهای میانبر باید زمان صرف کنید و برنامه ریزی داشته باشید. برای مثال خود را ملزم کنید که حتما در یک هفته پنج یا شش کلید تازه را یاد بگیرید و به طور مداوم از آن ها استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده از این کلیدهای میانبر باعث بالا رفتن سرعت انجام کار شما می شود.

بیشتر بخوانید : دوره عکاسی

یکی از نکات مهم تدوین این است که بسیار تدوین کنید

یکی از نکته های مهم در تدوین تجربه عملی است. درست است که شرکت در دوره تدوین و دیدن آموزش تدوین کمک زیادی به پیشرفت شما می کند اما این موارد نمی توانند جایگزین تجربه عملی شوند. دیدن فیلم های آموزشی، خواندن کتاب های آموزشی و …. لازم است اما به هیچ وجه کافی نیست. یکی از راه هایی که برای پیشرفت در این مسیر می توانید امتحان کنید تدوین کردن یک ویدئو به چند شکل متفاوت است. این کار کمک بزرگی به افزایش خلاقیت در شما خواهد کرد.

بررسی ویدئوها و جزئیات آن ها

اگر می خواید در کار تدوین پیشرفت کنید و حرفه ای شوید باید محتواهای ویدئویی زیادی را مورد بررسی قرار دهید. در واقع شما باید از هر تدوین انجام شده  به عنوان یک فرصت جهت یادگیری نکات مهم تدوین استفاده کنید. سعی کنید با نگاهی هوشیار و منتقدانه جزییات هر ویدئو را به دقت مورد بررسی و بازبینی قرار دهید. جالب است بدانید که همین بازبینی و بررسی محتواهای ویدئویی نوعی دوره تدوین و آموزش تدوین برای شما می باشد.

به یاد داشته باشید زمانی که در حال مشاهده یک فایل ویدئویی هستید باید به فریم به فریم نحوه ایجاد یک سکانس توجه داشته باشید و تمامی لحظات تدوین آن را در ذهن خود مرور کنید. این یک تمرین خوب برای پیشرفت مهارت های شما به حساب می آید و کمک می کند تا مطالب جدید زیادی بیاموزید.

 

نکات مهم تدوین, نکات طلایی در تدوین

 

مخاطب سازی کنید

پروژه ای را که تنها با هدف تمرین کردن تدوین می کنید با پروژه ای که می دانید برای مخاطب تدوین می شود تفاوت های زیادی پیدا می کند. این موضوع می تواند به نوعی نشان دهنده نقش هدف در فعالیت های ما باشد. زمانی که می دانید قرار است مخاطبان در مورد کار شما نظر بدهند و بازخورد آن ها را دریافت کنید تمام سعی خود را خواهید کرد تا کارتان کاملا بدون ایراد باشد. سعی کنید تمام کارهایی را که تدوین می کنید با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین به نمایش بگذارید. به این ترتیب می توانید از مخاطبان خود بازخورد بگیرید. نظرات مخاطبان به پیشرفت کار شما کمک بزرگی می کند.

استفاده از استوری برد

یکی دیگر از نکات مهم تدوین که در آموزش تدوین نیز به آن اشاره می شود، استفاده از استوری برد ( تدوین کاغذی ) است. تهیه استوری برد کمک زیادی به شما می کند و سبب پیشرفت کار تدوین پروژه شما خواهد شد. به نوعی گفته می شود که استوری برد یک ابزار قدرتمند تدوین است. این ابزار به شما کمک می کند تا در جمع آوری یک داستان، پرسپکتیو جدیدی به دست آورید. هم چنین کمک خواهد کرد تا بدون حواس پرتی بتوانید تمام داستان را مشاهده کنید. برای تهیه استوری برد باید هر صحنه را در یک کاغذ جدید برش بزنید و سپس کاغذها را کاملا مرتب کنید.

انجام کارهای متنوع

انجام کارهای جدید یکی دیگر از نکته های مهم در تدوین است. بهتر است در سبک ویدئوهایی که تدوین می کنید هر چند مدت یک بار تغییراتی ایجاد کنید. برای مثال می توانید بعد از تدوین چند ویدئو بلند، به تدوین فیلم های کوتاه مشغول شوید. این کار به شما کمک می کند تا تغییرات زیادی در سبک تدوین خود ایجاد کنید و اسیر یکنواختی و تکرار نشوید. فراموش نکنید که یکی از نکات طلایی تدوین یادگیری مستمر و ایجاد تغییرات در جهت پیشرفت است.

یکی از نکات مهم تدوین این است که راوی خوبی باشید

همواره به یاد داشته باشید که تدوین کردن به معنای متصل کردن چند شات مختلف به یکدیگر نیست. یک تدوینگر حرفه ای باید بتواند راوی خوبی باشد و یک داستان را در بهترین شکل ممکن تعریف کند. همان طور که اشاره کردیم یکی از نکات مهم تدوین یادگیری مستمر و تلاش پیاپی است. سعی کنید در این مسیر همواره نکات تازه تری یاد بگیرید.

مطلب پیشنهادی : چطور دوره تدوین فیلم با پریمیر آینده تان را تغییر خواهد داد؟

تهیه دفتر یاد آوری

یکی دیگر از نکات مهم تدوین که در دوره تدوین نیز به اهمیت آن اشاره خواهد شد تهیه یک دفتر یاد آوری است. در این دفتر می توانید تمامی تصمیماتی که در روند تدوین یک پروژه می گیرید و علاوه بر این نظرات خود را در مورد پروژه های دیگر یادداشت کنید. بعدها با مرور این دفتر ایده های بسیار نابی به دست می آورید و نکات جالبی را کشف خواهید کرد.

هم چنین می توانید از ابزارهای کپشن نویسی استفاده کنید. این روش کمک بزرگی به شما می کند تا تمامی نظرات خود را در مورد یک پروژه یادداشت کنید. بعدها می توانید کارهای قدیمی خود را بررسی کنید. دیدن و خواندن این نظرات یادداشت شده روی پروژه هایی که انجام داده اید می تواند نکات آموزنده ای را به شما گوشزد کند و سبب پیشرفت مسیر حرفه ای شما شود.

استفاده از ابزارهای متریک

توجه داشتن به نظر و توجه مخاطبان یکی دیگر از نکات مهم تدوین است. این که بدانید نظر و توجه مخاطب تا کدام قسمت کار شما را دنبال می کند می تواند کمک بزرگی به شما کند. برای به دست آوردن این اطلاعات می توانید از ابزارهای متریک آنلاین استفاده کنید. این ابزارهای به شما می گوید که مخاطبان تا کدام قسمت از ویدئو شما را مشاهده کرده اند. هم چنین به کمک این ابزارهای آنلاین متوجه زمان توقف ویدئو توسط مخاطبان خواهید شد.

این اطلاعات به شما کمک می کند تا بدانید در کدام قسمت از ویدئو توجه و همراهی مخاطب خود را از دست می دهید. این نکات طلایی تدوین به شما کمک می کند تا در کار خود پیشرفت کنید و ایرادهای خود را به تدریج حذف کنید.

اهیمت دادن به واکنش های مخاطب

در هر قسمت از کار خود باید واکنش مخاطبان ویدئو را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که یکی از نکات مهم تدوین توجه داشتن به نظر و واکنش مخاطبان است. یک تدوین گر حرفه ای باید بتواند دلایل واکنش نشان دادن مخاطبان خود به هر بخش را به خوبی بشناسد. این توجه و دقت به شما کمک می کند تا به تدریج در این مسیر حرفه ای شوید و دیگر اشتباهات قبلی خود را تکرار نکنید.

متفاوت باشید

به کار بردن خلاقیت یکی از نکته های مهم در تدوین است. درست است که داشتن مهارت های فنی در انجام یک تدوین موفق نقش بسیار پر رنگی دارد اما خلاقیت و داشتن نگاه نو در این مسیر حرف اول را می زند. همان طور که گفتیم به  هم متصل کردن چند شات به یکدگیر یک تدوین حرفه ای و موفق نیست. به کمک خلاقیت است که می توانید بهترین بیان را برای یک تصویر ارائه دهید و مخاطب را تا لحظه آخر جذب ویدئو خود کنید.

دوره تدوین

تمامی این مواردی که نام بردیم و توضیح دادیم  جزو نکات مهم تدوین می باشند. درست است که دانستن این نکات طلایی تدوین در مسیر کار به شما کمک می کند اما تا زمانی که دست به کار نشوید و این نکات را به طور عملی به کار نبرید به اهمیت آن ها پی نخواهید برد.

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.