دوره DBA بازاریابی

مدرسین مجرب

بهرمندی از اساتید تراز اول کشور

معتبرترین گواهینامه

اعطا مدرک از وزارت علوم تحقیقات و فناوری

تجهیزات بروز

مجهزترین امکانات آموزشی

رشته DBA همواره مورد توجه عموم بوده است. این رشته دارای گرایش های کاربردی بسیاری است. در این مقاله میخواهیم با دوره DBA گرایش بازاریابی آشنا شویم. همچنین بدانیم که فارغ التحصیلان این دوره چه وظایفی دارند و چگونه وارد بازار کار میشوند. همچین به دلیل اهمیت کیفیت خروجی افراد ، سعی داریم به صورت شفاف در مورد مهارت هایی که در دوره DBA گرایش بازاریابی خواهید آموخت صحبت کنیم.

دوره DBA گرایش بازاریابی چیست؟

گرایش بازاریابی گرایشی است مدیریتی و البته اجتماعی ، که به‌ وسیله آن افراد یا گروه‌ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، نیاز های خود را برطرف میکنند.
در سالیان اخیر بازاریابی به زمینه شغلی بسیار موفق، پردرآمد و پرطرفدار درآمده است ، که افرادی با روحیه مستعد و تلاش‌گر در این راه گام برمی‌دارند. با گسترش ارتباطات و پیشرفت بازار جهانی ، موفقیت سازمان‌ها بسته به جذب هرچه بیشتر تقاضا است و همین موضوع نقش DBA گرایش بازاریابی را که به صورت حرفه ای روی همین شاخه کار میکند ، بسیار پررنگ کرده است.
دانشجویان گرایش بازاریابی DBA علاوه بر تکنیک‌های روز بازاریابی و کسب‌وکار، جذب بالای مشتری و توسعهٔ و گسترش تولید و خدمات را خواهند آموخت.
وظایف کارشناس بازاریاب چیست؟
به فارغ التحصیلان دوره DBA گرایش بازاریابی ، کارشناس بازاریاب میگویند. در این قسمت میخواهیم با وظایف اصلی یک کارشناس بازاریاب آشنا شویم و به اختصار هر کدام را شرح دهیم.
تحقیق بر وضعیت بازار: نقش پیش بینی آینده بازار و ارائه راهکار های عملی و کاربردی برای امروز ، از وظایف یک کارشناس بازاریاب است. هر چه کیفیت تحقیق بازار بالا تر باشد ، میتوان انتظار راهکارهای بهتری را نیز داشت.
شناخت مشتریان و رقبا: کسب و کار حول دو رکن اصلی مشتری و رقیب میچرخد. در دوره DBA گرایش بازاریابی ، تلاش بر این شده است که قدرت شناخت مشتری و جامعه هدف افزایش یابد. همچنین برای نتیجه گیری بهتر برای ارائه راهکار ، تحلیل همه جانبه رقبا حاصل گردد.
کمک در تدوین استراتژی‌های تولید، توزیع و فروش: کسب و کار ، روند تولید ، توزیع و فروش است. نقش این سه عامل بر نتیجه نهایی کسب و کار آنقدر پررنگ است که در صورت نبود کانال های توزیع قوی در کسب و کار ، حتی با تولید بالا و مرغوب ، فروش دلخواه حاصل نمیشود. تدوین استراتژی جزو اصلی ترین ویژگی های فارغ التحصیلان گرایش بازاریابی دوره DBA است.
ارائه دیدگاه در مورد چگونگی تهیهٔ تبلیغات در رسانه‌ها و جامعه: نقش تبلیغات بر هیچکس پوشیده نیست. اما برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب ، کیفیت و نوع تبلیغات نقش اصلی را ایفا میکنند که تدوین استراتژی و ارائه دیدگاه نهایی ، از وظایف کارشناسان بازاریاب است.
کمک در آماده‌سازی آگهی، بروشور و پوسترهای محصولات برای ارائه هرچه بهتر محصول: اکثر اوقات مردم محصولی را میخرند که پکیج ارائه مجذوب کننده ای داشته باشد. آگهی ، بروشور ، پوستر یا هر فاکتور دیگری که به ارائه بهتر محصول کمک کند ، تاثیری به سزایی در فروش خواهد داشت.
جمع‌آوری و نگهداری بانک اطلاعاتی مشتریان و متقاضیان: در گرایش بازاریابی دوره DBA با ارائه تکنیک های نوین ، به دانشجویان خواهیم آموخت که چگونه بانک اطلاعاتی ارزشمندی از مشتریان تهیه و از آن به نحو احسن استفاده کنند.
تهیه گزارش و تحلیل‌های مشتریان: تحلیل مشتری و مخاطب ، به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های راهبردی جهت افزایش کیفیت ارتباط با آنان است. یک کارشناس بازاریاب ، باید بتواند با تحلیل نیاز ها و تمایلات جامعه هدف خود ، راهکارهای ارزشمندی جهت افزایش کیفیت کسب و کار ارائه دهد.
ایجاد کلی بازارفروش: راهکار ها و تکنیک های بسیاری در جهت افزایش فروش و به صورت کلی ایجاد و افزایش بازار وجود دارند. در دوره DBA گرایش بازاریابی به تفصیل ، تمامی این نکات را خواهید آموخت.

مهارت هایی دانشجویان در این دوره کسب میکنند کدام اند؟

به دلیل گستردگی زیاد بازار کار و کاربرد تخصص کارشناسان بازاریاب ، فارغ التحصیل های دوره DBA گرایش بازاریابی مهارت های جامع ، کاربردی و متنوعی را خواهند آموخت.
تعدادی از مهم ترین این مهارت ها در ذیل آمده است:
۱٫ امکان مشاوره به مدیران سازمان های تولیدی و خدماتی به صورت جامع و در زمینه های مختلف مانند تبلیغات ، قیمت گذاری و …
۲٫ تکنیک ها و روش های نوین اداره بخش های تخصصی سازمان های تولیدی و خدماتی به صورت نتیجه بخش
۳٫ توانایی مدیریت سازمان های تولیدی و خدماتی به عنوان مدیر ارشد یا عضو هیئت مدیره
۴٫ فعالیت موثر و کارا در قسمت های مختلف مدیریتی مانند مالی ، بازاریابی و منابع انسانی
۵٫ برندسازی و تسلط روی مهارت های اصلی کسب و کار مانند ارتباط مناسب و موثر با مشتری و …

دانشجویان این دوره چگونه کسب و درآمد میکنند و بازار کار این رشته چگونه است؟

به دلیل اهمیت نقش مشاوران در راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی ، این رشته از بازار کار خیلی خوبی برخوردار است‌. روز به روز تمایل افراد به کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار شخصی شان بیشتر شده و پیش بینی میشود این روند ادامه پیدا کند ، بنابراین این شغل به عنوان یک شغل پردرآمد ، موثر و لازم در آینده نیز جایگاه خود را حفظ میکند.
در ادامه با شکل های مختلفی که برای بازارکار فارغ التحصیلان دوره DBA گرایش بازاریابی متصور هستیم آشنا میشویم.

• مدیریت فروش
• مدیریت برندسازی
• مدیریت ارتباط با مشتری
• مشاوره بازاریابی
• فناوری اطلاعات
• مشاوره و تحقیقات بازار
• توریسم بانکی

این دوره چه ویژگی هایی دارد؟

این دوره به صورت حضوری و غیر حضوری قابل ارائه است که همین موضوع ، سهولت آموزش را افزایش میدهد. همچنین ، مدرک DBA گرایش بازاریابی ، گواهینامه ای معتبر زیر نظر وزارت علوم و فناوری است. اعتبار بالای مدرک این دوره ، بازار کار آن را ، داخل و خارج از ایران تضمین میکند. همچنین ، اساتید ما در این دوره ، با ارائه نکات کاربردی و عملی ، کیفیت را به شما عزیزان هدیه میدهند.

۷ روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم

DBA  مخفف   Doctor of Business Administration، به معنی دکتری مدیریت کسب و کار می باشد.  این دوره برای ارتقاء مدیران حرفه ای و آینده نگر و با هدف کسب دانش و مهارت‌های مدیریت کسب وکار برگزار می شود تا بتوانند در تدوین جهت‌گیرهای راهبردی و همچنین حل مسائل واقعی محیط کار موثر باشند. این دوره یکی از گرانترین و شناخته شده ترین دوره ها  در کشورهای توسعه یافته بوده و برای مدیران فارغ التحصیلی دوره DBA افتخاری بزرگ بشمار می رود

دوره DBA یکی از برترین دوره‌ هایی است که در آن از کلیه فعالیت های کلان یک شرکت یا سازمان را به مدیران آموزش می دهد.اگر شما یک مدیر ارشد، عضو هیأت مدیره یا کارآفرین هستید و یا مسیر شغلی شما رسیدن به این پست های مدیریتی سطح بالا می باشد، برای شما حضور در این دوره بسیار ارزشمند خواهد بود.

برای شرکت در این دوره نیاز به داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا مدرک MBA بهمراه حداقل ۵ سال سوابق مدیریتی می باشد.

افرادی که در این دوره ها شرکت میکنند علاوه بر فراگیری مهارت های سطح بالای مدیریت راهبردی یک سازمان یا شرکت ، گواهینامه ای مبنی بر مهارت و دانشی در سطح تخصصی مدیریت را نیز اخذ میکنند و در این دوره ها به شبکه ای از مدیران و صاحبان کسب وکار که در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارند مرتبط خواهند شد.

گواهینامه پایان این دوره که مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوی بوده که با هولوگرام رسمی و شماره سریال اختصاصی در وبسایت VOHEC.IR قابل استعلام بوده و قابلیت ترجمه رسمی وزارت دادگستری و امورخارجه را نیز دارا می باشد.

۱
دوره برگزار شده

آرمانی شوید

۱
هیئت علمی
۱ +
سال سابقه
دوره های پیشنهادی
MBA

دوره مدیریت اجرایی MBA

گواهینامه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

دوره جامع دیجیتال مارکتینگ

گواهینامه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

DBA

دوره مدیریت DBA

گواهینامه داخلی موسسه آرمان

دوره غیرحضوری MBA

گواهینامه داخلی موسسه آرمان