دوره مسئولین دفاتر
- مدت دوره :
- طول دوره :
- شهریه دوره :
- نحوه پرداخت شهریه:
- نحوه برگزاری : حضوری
- مدرک پایان دوره : وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- مدرسین دوره : تیم هیئت علمی
مسئول دفتر در لغت به معنای ایجاد کننده و به وجود آورنده است. اما در کسب و کار این لغت به معنای دیگری یاد میشود؛ مسئول دفتر به شخصی گفته میشوند که توانایی برنامه ریزی، نامه نگاری و تنظیم جلسات را داشته باشند. آموزش عالی آرمان میتواند در دوره مسئولین دفاتر، شما را به یک مسئول دفتر حرفه ای و متخصص تبدیل نماید.
شما هم اگر تمایل دارید با کمترین هزینه، آینده شغلی خودتان رو تضمین کنید، پیشنهاد می شود در دوره مسئولین دفاتر موسسه آموزش عالی آرمان ثبت نام کنید.
مدرسین مجرب
بهرمندی از اساتید تراز اول کشور
معتبرترین گواهینامه
اعطا مدرک از وزارت علوم تحقیقات و فناوری
تجهیزات بروز
مجهزترین امکانات آموزشی
مسئول دفتر به شخصی گفته میشود که توسط سازمانی استخدام گردد و وظایفی همچون تنظیم جلسه، نامه نگاری، تنظیم صورتجلسات سازمان و تایپ نامه های اداری را باید به خوبی انجام دهد.
وظایف مسئولین دفاتر :
- نگهداری از اسناد الکترونیکی و کاغذی
- دریافت و رسیدگی به ایمیلهای سازمان
- پاسخگویی به تلفنهای دفتر
- آشنایی با ماشین فکس، ویدئو کنفرانس و تجهیزات اداری
- آشنایی با نرم افزارهای پرکاربرد متنی Excel-Word-Access
- تنظیم و ثبت ملاقات و جلسههای مدیران سازمان
شما با شرکت در دوره مسئولین دفاتر میتوانید تمامی موارد فوق را به خوبی فرا گیرید.
مزایای استفاده از یک مسئول دفتر یا منشی :
- پیشرفت و بهبود ارتباط مشتری با شرکت شما
- تحقیق و برنامه ریزی صحیح و دقیق برای سازمان
- بهبود ارتباطات واحد با سایر واحدهای شرکت
اگر برای شرکت خود یک مسئول دفتر مسلط به امور کار استخدام نمائید، میتوانید امور شرکت را از لحاظ نظم، انجام صحیح و به موقع برنامه های شرکت بهبود ببخشید.
مسئولیتهای مختلف مسئول دفتر :
- مسئولین دفاتر در واحدهای سازمانی : شرکتهای بزرگ برای رسیدن به اهداف خود نیازمند مسئولین دفاتر متبحر میباشند.
- مسئولین دفاتر مدیریت ارشد : این افراد تحت نظارت مدیریت ارشد سازمان شروع به کار میکنند.
ویژگی های یک مسول دفتر :
- مسئولین دفاتر باید مسئولیت پذیر باشند. این افراد باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند.
- پیگیری در امور کار، یکی دیگر از مهارتهای لازم برای یک مسئول دفتر میباشد.
- مدیریت زمان ،یکی دیگر از مهارتهای عمومی منشی دفتر است.
- مسئولین دفاتر مسلط به امور کار، باید روابط عمومی و خلاقیت بالایی داشته باشند.
مهارتهای مورد نیاز یک مسئول دفتر :
میزان تحصیلات مسئولین دفاتر حداقل باید کارشناس رشتههای علوم پایه باشد و یا علاقمند به فعالیت در جایگاه مسئولین دفاتر باشد لذا در صورت عدم تطابق رشته شرکت در دوره هایی که توسط موسسات مجاز و با سابقه برگزار می شود و اخذ مدرک پایان دوره مسئولین دفاتر که مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری باشد نیز می تواند جایگزین مناسب مدرک دانشگاهی باشد و نشانه دهنده توانایی افراد در این حوزه می باشد .
بازار کار مسئولین دفاتر :
وضعیت بازار کار و میزان استخدام شغل مسئولین دفاتر در ایران بسیار بالا است. لذا این حوزه بازار کار گسترده ای داشته و همواره متقاضیان زیادی نیز به این سمت روی می آورند و حال نکته حائز اهمیت داشتن مهارت و سابقه کار می باشد که می توان اخذ مدرک مسئولین دفاتر جایگاه مناسبی برای سابقه کار به حساب آید
چرا یک مدیر به منشی یا مسئول دفتر نیاز دارد؟ و ویژگیهای فردی او چگونه باشد؟
با توجه به محدودیتهای زمانی و میزان حجم وظایف مدیران واحدهای مختلف آنها نیازمند یک منشی یا مسئول دفتر منظم و متبحر هستند. وجود یک منشی در شرکتها یک امر ضروری میباشد. با سپردن وظایف مختلف به او میتوانید در زمان خود صرفه جویی کرده و کارهای شرکت را طبق برنامه پیش ببرید.
ویژگیهای شخصیتی و رفتاری یک منشی باید طوری باشد که اعتماد مشتری را جذب کرده و از لحاظ ارتباطی با دیگران فرد بسیار قوی باشد. وظیفه شناسی، قدرت تصمیم گیری بالا در لحظه، احساس مسئولیت نسبت به امور شرکت، ابتکار و خونسردی، دلسوزی نسبت به انجام فعالیتهای شرکت و وظیفه شناسی جزء دیگر ویژگیهای یک مسئول دفتر میباشد.
از این رو موسسه آموزش عالی آرمان با بیش از یک دهه سابقه در برگزاری دوره های ویژه بازار کار و اخذ مجوزات لازم از وزارت علوم تحقیقات و فناوری اقدام به برگزاری دوره های حضوری و غیرحضوری مسئولین دفاتر می نماید .
آموزش عالی آرمان در پایان این دوره به شما مدرک مورد تایید و ممهور به مهر وزارت علوم تحقیقات اعطا می نماید که شما میتواند با مراجعه به سایت وزارت علوم و وارد کردن بارکد درج شده بر روی گواهینامه خود استعلام اصالت مدرک را دریافت نمایید.
خاطر نشان می شود مدرکی که شما از این مجموعه دریافت میکنید، قابل ترجمه بوده و شما میتوانید ضمن ترجمه آن تایید قوه قضاییه و وزارت امور خارجه را نیز اخذ نمایید تا گواهینامه شما بصورت ین المللی در داخل و خارج از کشور نیز قابل استفاده شود ، یکی دیگر از نکات مثبت این مدرک، دارای بودن امتیازاتی برای مهاجرت میباشد.
بله، در پایان دوره مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با قابلیت ترجمه ویژه مهاجرت اعطا می گردد.