عکاسی مینیمال چیست؟

عکاسی مینیمال چیست؟

عکاسی مینیمال چیست؟

آموزش عکاسی مینیمال : عکاسی مینیمال یا Minimalist photography سبکی از عکاسی است که امروزه آن را در جاهای مختلفی می شنویم و می بینیم؛ همچنین بر کسی پوشیده نیست که استفاده از این سبک عکاسی در حال رواج است. اگر شما هم جزو عکاسان یا علاقمندان به عکاسی هستید و می خواهید ببینید که عکاسی مینیمال چیست و مینیمال در عکاسی به چه معناست، با ما تا انتها همراه باشید.

به چه سبکی، عکاسی مینیمال گفته می شود؟

عکاسی مینیمالیست یکی از سبک های جذاب عکاسی است که در آن عکاس سعی می کند تا با بهره گیری از خلاقیت، دقت و تمرکز بالای خود، از یک کادر بندی ساده، تصاویری را خلق کند که ترکیب عناصر منحصر به فرد و زیبایی را در خود جای داده باشد. در واقع در عکاسی مینیمالیسم شم به حداکثر یک یا دو سوژه در عکس خود احتیاج دارید و تمام تمرکز و تاکید شما روی محتوایی است که عکس به بیننده منتقل می کند.

 

عکاسی مینیمالیست

 

عکس های جذاب، زیبا و کمتر شناخته شده مینیمال

 

تاریخچه عکاسی مینیمال به سال ها قبل باز می گردد اما به دلیل سادگی و هنر خاص موجود در این سبک عکاسی، تا سال ها مورد توجه زیادی واقع نشد. در سال های اخیر تکنیک عکاسی مینیمال به دلیل حذف جزئیات غیر ضروری و بی نظمی های موجود در پس زمینه عکس بسیار مورد توجه قرار گرفت و بیننده عکس سریعا متوجه خواهد شد که عکاس روی چه چیزی در هنگام عکاسی تمرکز داشته است.
یکی از ویژگی های عکاسی مینیمال این است که هدف عکس در همان نگاه اول به بیننده منتقل شده و اکثر عکاسان جدید برای بهبود عکس هایی که در سبک های دیگر عکاسی مانند عکاسی پاییزی،عکاسی از کتاب، عکاسی از محصول، عکاسی از جواهرات و عکاسی روایی گرفته اند، از اصول عکاسی مینیمال استفاده می کنند.

ساده گرایی در عکاسی با مینیمالیسم

احتمالا شما هم به عنوان یک فرد علاقه مند به عکاسی، به معنی عکاسی مینیمال فکر کرده اید و متوجه شده اید که تمام تلاش عکاسی سبک مینیمال این است که در عین سادگی و توجه بر روی یک المان به خصوص و واضح، هدف و داستان عکس را به دیگران منتقل کند. برای اینکه بتوانید یک عکاس مینیمال شوید، نیازدارید تا ابتدا با اصول عکاسی مینیمال و تکنیک های عکاسی مینیمال آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: ابزار و تجهیزات عکاسی

 

نکات عکاسی مینیمال

 

چگونه بهترین عکاس عکس های مینیمال شویم؟

برای اینکه بتوانید عکس های مینیمال و با کیفیتی مانند نمونه عکاسی مینیمال که در اپلیکیشن هایی مانند پینترست وجود دارد بگیرید، باید ابتدا با تکنیک های عکاسی مینیمال آشنا شوید. در ادامه توضیح عکاسی مینیمال قصد داریم تا تعدادی از اصول عکاسی مینیمال برای تبدیل شدن به عکاس سبک مینیمال را به شما بیاموزیم.

انتخاب ترکیب بندی مناسب هنگام عکاسی های مینیمال

اصل والیه عکاسی مینیمالیسم برای داشتن یک عکس خوب، ترکیب بندی ساده و بالانس خوب در عکس است. برای اینکه بتوانید معنی عکاسی مینیمال را حفظ کرده. و یک ترکیب مناسب در عکس داشته باشید. باید به تمامی فاکتورها و جزئیات موجود در شات توجه کرده و ببینید. حضور کدام جزء در عکس غیر ضروری است.

استفاده درست از تنظیمات دوربین

برای اینکه ویژگی های عکاسی مینیمال را بهتر در عکس خود به نمایش بگذارید. باید از تنظیمات دستی دوربین نیز برای ایجاد ترکیب های مختلف استفاده کنید. برای مثال در توضیح عکاسی مینیمال می توان. از تنظیمات محو کردن پس زمینه بهره گرفت تا نشان داد. که عکاس قصد تمرکز بر روی چه سوژه ای را داشته است.

 

آموزش عکاسی مینیمال

 

تاثیر نحوه نگاه کردن در Minimalist photography

یک عکاس برای اینکه بتواند عکاسی مینیمال موفقی داشته باشد. و به خوبی نکات عکاسی مینیمال را در عکس خود رعایت کند. باید یاد بگیرد تا با دید باز و متفاوت تری به محیط اطراف خود نگاه کند. در تکنیک عکاسی مینیمال بهره گیری از فضای باز، الگوهای هندسی، نحوه چینش اشیا و معماری های جالب، یکی از شیوه های زیباتر کردن عکس است.

توجه به سوژه و تاثیر آن در معنی عکاسی مینیمال

در توضیح عکاسی مینیمال می بینیم. که هدف این نوع عکاسی ایجاد چند نوع فاکتور بصری متفاوت برای افزایش تاثیر عکس بر روی مخاطب است. یکی از تکنیک های عکاسی مینیمال این است. که با گسترده کردن فضای بصری در اطراف سوژه، توجه بیننده را به آن جلب می کنند.

توضیح عکاسی مینیمال و کاربرد قانون سوم در آن

در عکاسی مینیمال، زمانی که به همه جزئیات و تکنیک های عکاسی مینیمال توجه شد. و عکاس، عکس را گرفت، نوبت به ویرایش و حذف جزئیات غیر ضروری از عکس می رسد. در اینجا شما با دانشی که از اصول عکاسی مینیمال به دست آورده اید. استفاده کرده و از اولین نقطه ای که فتوت مینیمالیت را شروع کرده اید. اقدام به تنظیم تناژ عکس توسط لایت روم خواهید کرد. استفاده از قانون سوم در عکاسی های مینیمال باعث بهبود کیفیت نهایی عکس ها خواهد شد.

 

مینیمال در عکاسی چیست

 

چگونه در دوره آموزشی عکاسی مینیمال شرکت کنیم؟

با گسترش فضای مجازی امروزه دوره های زیادی برای عکاسی وجود دارند. که همگی آنها اعتبار لازم را نداشته و مهارت های کلیدی را به شما آموزش نخواهند داد. موسسه آموزش عالی آرمان دوره های جامع عکاسی،. دوره عکاسی پرتره و دوره های عکاسی تبلیغاتی به همراه ارائه مدرک معتبر از سوی وزارت علوم برگراز می کند. که شما می توانید برای افزایش مهارت های خود در عکاسی، در دوره های این موسسه شرکت کنید.

جمع بندی بر آشنایی و تاریخچه عکاسی مینیمال

نمونه عکاسی مینیمال بین المللی نشان دهنده قدمت این سبک عکاسی است که سال ها مورد توجه قرار نمی گرفت. اما امروزه افراد زیادی به دنبال توضیحی برای عکاسی مینیمالیستی چیست می گردند. و می خواهند همه چیز دربارۀ عکاسی مینیمال را بیاموزند. استفاده از دوره های عکاسی مینیمال در کنار آموزش دوره های دیگر عکاسی مانند عکاسی طبیعت، عکاسی لایف استایل، عکاسی انتزاعی و عکاسی مدلینگ و فشن می تواند به پیشرفت کاری افراد نیز کمک کند. لازم به ذکر است که موسسه آرمان دوره های مذکور را برگذار کرده. و به فارغ التحصیلان خود، مدرک معتبر وزارت علوم اعطا می کند.

کلیک کنید..

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.