آموزش عکاسی تبلیغاتی | ۴ مرحله مهم در آموزش عکاسی تبلیغاتی

آموزش عکاسی تبلیغاتی، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. عکاسی تبلیغاتی برای تبلیع یک موضوع به کمک تصاویر به کار می رود و در مجلات، پوسترها، بیلبوردها، تیزرها و …. نقش پررنگی دارد. برای همه ما بارهای پیش آمده است که سایتی را صرفا به علت جذابیت عکسش باز کرده باشیم. یا اینکه ورق زدن مجله را برای دقت کردن روی یک تصویر، برای چند لحظه متوقف کنیم. همچنین بارها شده است که برای سفارش یک محصول به عکس و تصویر آن محصول تکیه کرده باشیم. یا حتی در میان رانندگی در جاده، جذب یک بیلبورد تبلیغاتی شده باشیم و تصویر آن را به یاد سپرده باشیم. همه این ها مثال هایی است که اهمیت عکاسی حرفه ای و آموزش عکاسی تبلیغاتی را روشن می کند. استفاده از عکاسی تبلیغاتی به قدری طرفدار پیدا کرده است و به قدری تمام اطراف ما را در برگرفته است که ما دیگر قادر به تصور جهان بدون عکس های تبلیغاتی نیستیم.
در یک جمله کوتاه می توان هدف عکاسی تبلیغاتی را جذب مخاطب به یک تصویر و تشویق او به انتخاب و خرید محصول مورد نظر، بیان کرد. عکاسی تبلیغاتی، جایگاه ویژه ای در بازاریابی و تبلیغات حرفه ای دارد، زیرا می تواند با یک نگاه توجه افراد را به هر موضوعی که قصد تبلیغ آن را داریم جلب کند.
آموزش عکاسی تبلیغاتی حرفه ای در دوره ها و کلاس های هنری ارائه می شود اما در این نوشته سعی کرده ایم تا گزیده ای از این آموزش را برای شما مطرح کنیم.
چند گام مهم در آموزش عکاسی تبلیغاتی
پرورش خلاقیت و تفکر؛ اولین هدف آموزش عکاسی تبلیغاتی
یکی از اهداف در آموزش عکاسی تبلیغاتی، پرورش خلاقیت و تفکر است. برای یک عکاسی حرفه ای نیاز به خلاقیت زیادی وجود دارد. موضوع و پیامی که می خواهید در عکس خود ارائه دهید باید با خلاقیت و جذابیت ادغام شود. درست است که تصویر برای ارائه موضوع باید به اندازه کافی شفاف باشد اما این موضوع هیچ منافاتی با خلاقیت ندارد. برای انجام یک عکاسی تبلیغاتی حرفه ای باید قبل از هر کاری به همه چیز، از پیام مورد نظر گرفته تا محل و بودجه کار فکر شود. به یاد داشته باشید عکاسی تبلیغاتی در خانه نیز می تواند با تفکر و خلاقیت به اندازه عکاسی در آتلیه ها حرفه ای باشد.
توجه به پیامی که قصد ارائه آن را دارید
یکی از موضوعاتی که در آموزش عکاسی تبلیغاتی بسیار مورد تأکید است، توجه داشتن به پیامی است که قصد ارائه و تبلیغ آن را دارید. بدیهی است که پشت هر تبلیغ، پیامی نهفته است که قصد داریم توجه مخاطب را به آن جلب کنیم. پس باید تصاویر ما به خوبی و با شفافیت این پیام را به بیننده برسانند. بهتر است برای هر پیام یک تصویر تهیه کنید و از قرار دادن چندین پیام در یک عکس خودداری کنید.
ایده گرفتن
مشورت نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در عکاسی تبلیغاتی می توان از آن بهره برد. می توانید از افراد زیادی ایده بگیرید. نحوه انتقال پیام با تصویر از دید هر شخص می تواند متفاوت باید. مطئنا در این نظر خواهی ها و مشورت گرفتن ها با موضوعات خلاقانه ای روبرو خواهید شد که نتیجه کار شما را زیباتر خواهد کرد. علاوه بر این بعد از انجام عکاسی نیز بهتر است عکس خود را به چندین نفر نشان دهید و از آن ها نظر بخواهید. این کار به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که عکس شما پیام مورد نظر را می رساند یا خیر، و اینکه چقدر در رساندن پیام تبلیغاتی شفاف است.
انجام ادیت و فوتوشاپ عکس؛مهم ترین مرحله از آموزش عکاسی تبلیغاتی
انجام ادیت و فوتوشاپ نیز یکی از مراحل مهم آموزش عکاسی تبلیغاتی است. عکس های تبلیغاتی به شدت از ادیت و فوتوشاپ بهره می برند تا جلب توجه بیشتری کنند. با ادیت کردن می توانید مشکلات موجود در عکس را کاملا حذف کنید. هم چنین می توانید با افزایش کنتراست عکس و تنظیم نور بعضی از قسمت ها توجه بیننده را بیشتر به همان سمتی که خود می خواهید بکشانید. به این ترتیب عکس شما کاملا مناسب با پیامی که قصد ارائه و تبلیغ آن را دارید می شود.
اندازه و حجم عکس
اندازه و حجم عکس ها و تصاویر تبلیغاتی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در آموزش عکاسی تبلیغاتی این موضوعات مطرح خواهد شد. اندازه عکس باید کاملا متناسب با انواع عکاسی تبلیغاتی و موضوع تبلیغ باشد تا زیبایی و جذابیت داشته باشد.
استفاده از تجهیزات عکاسی تبلیغاتی
بدیهی است که استفاده از تجهیزات عکاسی تبلیغاتی به شما در بهتر شدن عکس هایتان کمک بزرگی خواهد کرد.
نوردهی صحیح و اصولی
در آموزش عکاسی تبلیغاتی حرفه ای یکی از مهم ترین مباحث مطرح شده نوردهی صحیح و اصولی می باشد. نوردهی می تواند یک عکس و تصویر را قابل باور و زیبا کند یا کاملا آن را مصنوعی و اغراق آمیز جلوه دهد. اصولا بهترین انتخاب نور عادی می باشد که تصویر را قابل قبول می کند.
وقت بگذارید
موضوعی که باید به یاد داشته باشید این است که آموزش عکاسی تبلیغاتی کاری نیست که با سرعت و سرسری انجام شود. برای پیشرفت کار و بازاریابی، بهتر است تا زمانی که اصول عکاسی تبلیغاتی را فرا نگرفته اید و در این زمینه حرفه ای نشده اید از یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای کمک بگیرید. توجه داشته باشید که هر مقدار در امر تبلیغات هزینه کنید نتیجه آن را در بازار فروش خود خواهید دید.
مطلب پیشنهادی: آموزش عکاسی صنعتی
مراحل مهم در آموزش عکاسی تبلیغاتی
۱. عمق میدان
عمق میدان در عکس با توجه به پیامی که قصد ارائه آن را دارید مشخص می شود. در آموزش عکاسی تبلیغاتی حرفه ای می آموزید که چطور به عمق میدان عکس بپردازید تا پیامتان را خلاقانه تر ارائه دهید. این موضوع به شما کمک می کند تا توجه مخاطب و بیننده را از کل تصویر به پیامی که خودتان می خواهید جذب کنید. البته استفاده از تجهیزات عکاسی تبلیغاتی نیز این کار را برای شما آسان تر خواهد کرد.
۲. ترکیب بندی مناسب
یک عکس تبلیغاتی حرفه ای باید دارای ترکیب بندی خوبی باشد. این موضوعی است که حتی در انجام عکاسی تبلیغاتی در خانه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. در واقع ترکیب بندی مناسب به معنای استفاده از خطوط، فضا، الگوها، اشکال و … در ارتباط با یکدیگر است. این ترکیب ها به شما کمک می کند تا تصویری قابل باور، جذاب و خیره کننده ارائه دهید. در انواع عکاسی تبلیغاتی، ترکیب بندی مورد توجه است و هر عکاسی نیز در این موضوع سبک مربوط به خود را پیش می برد. برای این که یک ترکیب بدون نقص داشته باشید علاوه بر آموزش عکاسی تبلیغاتی نیاز به تمرین های بسیار زیادی دارید. با یک ترکیب بندی زیبا می توانید نام محصول را در کنار ایده تبلیغاتی خلاقانه خود بگنجانید و باعث جذب مشتری شوید.
۳. استفاده از سایه ها
البته بدیهی است که این یک قانون نمی باشد. اما استفاده از سایه ها در عکس ها و تصاویر تبلیغاتی سبب بیشتر دقت کردن بیننده خواهد شد. سایه دادن به عکس ها با نورپردازی اصولی نیز یکی از مباحث مهم مطرح شده در آموزش عکاسی تبلیغاتی حرفه ای می باشد.
۴. برانگیختن احساسات
به یاد داشته باشید که یک عکس تبلیغاتی خوب باید بتواند احساسات و هیجانات بیننده را تحت تأثیر قرار دهید. به این ترتیب بیننده خواستار چیزی می شود که عکاس تبلیغاتی سعی در بازاریابی آن دارد. استفاده صحیح و اصولی از رنگ ها، قاب بندی، نوردهی و …. یک عکس تبلیغاتی را جذاب و وسوسه انگیز خواهد کرد.
مظلب پیشنهادی :دوره تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی
توصیه های مهم برای انجام عکاسی تبلیغاتی
- برای انجام عکاسی تبلیغاتی حرفه ای بهتر است یک تیم و گروه داشته باشید. عکاسی تبلیغاتی به تنهایی تقریبا غیر ممکن است. علاوه بر مدل، برای نوردهی مناسب، بازتاب نور، جابجایی محل اکسسوری ها و … حتما به یک دستیار نیاز خواهید داشت.
- بهتر است هر عکس را بعد از گرفتن سریع بررسی کنید تا بتوانید در عکس های بعدی ایرادهای احتمالی را رفع کنید. این کار به شما کمک می کند تا زودتر به عکس ایده آل خود برسید.
- موضوعی که به شدت در آموزش عکاسی تبلیغاتی مورد تأکید است نورپردازی اصولی می باشد. تا جایی که گفته می شود نود درصد جذابیت عکس های تبلیغاتی را نوردهی صحیح آن ها تأمین می کند. نورپردازی اصولی است که تفاوت بین عکس تبلیغاتی حرفه ای و عکس بی کیفیت را تعیین می کند.
- عکس تبلیغاتی باید بتواند با بیننده ارتباط بگیرد و به نوعی بیننده را جذب خود کند. همین موضوع نشان دهنده اهمیت تفکر و خلاقیت پشت عکس است.
- ادیت حرفه ای نیز به اندازه نورپردازی اصولی اهمیت دارد. تفاوت بین یک عکس تبلیغاتی ادیت شده و یک عکس ساده را به راحتی می توان در نگاه بیننده ها تشخیص داد.
نکات مهم در آموزش عکاسی تبلیغاتی
استفاده از تجهیزات عکاسی تبلیغاتی به شما در ارائه تصاویر با کیفیت و جذاب کمک بسیار زیادی می کند. درست است که ایده و خلاقیت در عکاسی تبلیغاتی حرف اول را می زند اما بدیهی است که ایده های جذاب با تجهیزات حرفه ای جذاب تر به نظر می رسند. به نوردهی، استفاده از سایه ها، بازتاب نور و …. توجه زیادی کنید. می توانید برای بازتاب نور بر جسم از ابزارها و تجهیزات مختلفی کمک بگیرید. از یک تکه مقوا گرفته تا ابزار فوق حرفه ای کنترل نور در عکاسی.
قبل از شروع عکاسی، پیام خود را به خوبی بشناسید و برای ارائه آن موضوع خلاقانه ای را انتخاب کنید.
لنزهای استاندارد برای انواع عکاسی تبلیغاتی کمک بزرگی به حساب می آیند. استفاده از لنز استاندارد عکس های شما را حرفه ای تر و زیباتر نشان می دهد.
اشتراک گذاری این مطلب :
نظرات
۰ دیدگاه ثبت شده است.