چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده که چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم؟ امروزه میکس و مونتاژ یکی از مهارت‌هایی است که کسب آن می‌تواند به درآمدهای خیلی خوبی ختم شود. در گذشته اکثر تبلیغات به روزنامه‌ها و بنر‌ها محدود بود. اما با پیشرفت اینترنت و تکنولوژی و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

همه روزه در اینستاگرام، تلگرام، تلویزیون و سایر شبکه‌های اجتماعی تعداد بی نهایت کلیپ و فیلم‌های تبلیغاتی می‌بینیم. کسی که ساخت کلیپ و تیزر تبلیغاتی را به صورت حرفه‌ای بداند، مطمئنا بدون درآمد نمی‌ماند. به خصوص که در کشور ما حرفه تدوین و میکس جزو جدیدترین حرفه‌ها به حساب می‌آید و بازار کار تا اندازه زیادی با مرحله اشباع فاصله دارد.

ساخت کلیپ و تیزر تبلیغاتی

پس اگر شما هم علاقه‌مند هستید که پشت لپ تاپ و یا کامپیوترتان نشسته و کار کنید آن هم با درآمد خوب، بهتر است به سراغ این حرفه بروید. در این مقاله می‌خواهیم یک سری نکات در مورد چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی را به شما آموزش دهیم.

اما بهتر است بدانید آموزش مهارت تدوین و میکس نیاز به تمرین فراوان و همچنین استادی که بتواند ایرادات شما را بگیرد و به مرحله بلوغ برساند، دارد. بد نیست بدانید موسسه آموزش عالی آرمان دوره جامع ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای برگزار می‌کند که با شرکت در این دوره و تمرین زیاد به راحتی می‌توانید جزو افراد ماهر در این شغل و قسمتی از بازار کار پر رونق تدوین، شوید.

ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای

ادوب افتر افکت (Adobe After Effect) یکی از بهترین نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی

اگر حتی کمترین برخورد را با کامپیوتر و نرم افزارهای درون آن را داشته‌اید با نرم افزارهای خانواده Adobe حتما آشنایی دارید. از معروف ترین اعضای این خانواده می‌توان به فتوشاپ و پی دی اف خوان و افترافکت اشاره کرد. ادوب افتر افکت از بهترین نرم افزارها برای تدوین و میکس ویدیو و کلیپ است.

این نرم افزار انواع و اقسام ابزاری که برای ساخت و تدوین فیلم نیاز است را در اختیار تدوینگر می‌گذارد. امکان استفاده آزادانه از keyframeها، افکت‌های واقعیت مجازی، ادیتور VR Comp، ابزار Path و … که می‌توان از آن‌ها برای ساخت فیلم‌های با کیفیت استفاده کرد.

ساخت کلیپ و تیزر تبلیغاتی با افترافکت

به کمک نرم افزار Adobe After Effect می‌توان تصاویر دو بعدی را به تصاویر نیز سه بعدی تبدیل کرد. به طور کلی نرم افزار ادوب افتر افکت دریایی از ابزارها و ویژگی‌ها دارد که با یادگیری و تمرین در این نرم افزار می‌توان بهترین تیزرهای تبلیغاتی را ساخت. موسسه آموزش عالی آرمان در دوره جامع ساخت کلیپ و تیزر تبلیغاتی نیز از این نرم افزار قدرتمند بهره می‌گیرد و در واقع شما عزیزان به صورت جامع آموزش افتر افکت را فرا خواهید گرفت.

 

مراحل چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم؟ در ساخت تیزر مراحل مختلفی وجود دارد که در هر مرحله یک سری نکات مهم وجود دارد که باید آن‌ها را بدانیم تا یک تیزر تبلیغاتی خوب داشته باشیم.

مراحل ساخت تیزر به سه مرحله اصلی  ۱.پیش از تولید ۲.تولید ۳.پس از تولید تقسیم می‌شود. در هر کدام از این مراحل تصمیم و انتخاب‌هایی صورت می‌گیرد که در کیفیت نهایی تیزر تبلیغاتی مورد نظر ما تاثیر مهمی دارد.

در هر مرحله سوالات زیادی را باید جواب بدهیم. سوالاتی مانند: هدف اصلی تیزری که در حال ساخت هستیم چیست؟ چه میزان هزینه برای تیزر تبلیغاتی مورد نظر، موجه است؟ مخاطب تیزر چه کسانی هستند و قرار است چه حرف هایی به‌ آن‌ها بزنیم؟

برویم سراغ هر کدام از این مراحل، تا بدانیم چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم؟

 

چطور یک تیزر تبلیغاتی بسازیم؟

مرحله پیش از تولید

در مرحله پیش از تولید ابتدا باید فکر کنید و برای هر یک از مراحل بعدی ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای، برنامه ریزی کنید. سپس برای اینکه ساخت کلیپ و تیزر تبلیغاتی خوب پیش برود، باید سناریو نوشت.

  • باید مشخص کنید که آیا واقعا به یک تیزر تبلیغاتی نیاز دارید یا خیر؟
  • سپس باید دقیق مشخص کنید که هدف تیزرتان چیست؟
  • دقیقا قرار است چه حرفی به مخاطب بزنید؟
  • مخاطبتان کیست؟

تمام جواب این سوالات در نوشتن سناریو به شما کمک می‌کند.

برای ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای باید داستان یا سناریویی داشته باشید یا بنویسید. آیا سناریو تیزر تبلیغاتی‌تان برای نشان دادن مشخصات محصول جدید شرکت است؟ یا می‌خواهید محصول قدیمی‌ای که بهبود پیدا کرده است را به مشتریانتان معرفی کنید؟

چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی

هر تیزر تبلیغاتی به یک داستان جذاب نیاز دارد. مخاطب باید جذب یک داستان شود تا بتواند کل یک تیزر تبلیغاتی را مشاهده کند. اگر مخاطب، تیزر تبلیغاتی را تا انتها ببیند آن وقت است که می‌توانید بگویید که تیزر جذاب و گیرایی ساخته‌اید.

همچنین داستان و ایده تیزر باید با هدف اصلی از ساخت تیزر یکی باشد. اگر بیننده صرفا جذب تیزر شود اما پیام اصلی را نتواند درک کند، تمام هدف ما از ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای شکست می‌خورد.

در مرحله پیش از تولید باید زمان مورد نظر برای تیزر تبلیغاتی نیز تعیین شود. نه آن قدر کوتاه باشد که نتوان پیام اصلی را رساند و نه آن قدر طولانی که بیننده را خسته کند.

در این مرحله هدف و بودجه مورد نظر برای ساخت تیزر تبلیغاتی نیز باید تعیین شود. همچنین در این مرحله است که چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی از نظر فرم نیز باید مشخص گردد. آیا می‌خواهید تیزر به صورت انیمیشنی باشد یا حالت موشن گرافیک داشته باشد یا به سبک واقع گرایانه طراحی شود؟ همه این موارد در این مرحله تصمیم گیری می‌شود.

مرحله تولید

پس از تصمیماتی که در مرحله قبل گرفته‌اید، سایر اقدامات در این مرحله باید انجام بگیرد. به طور مثال اگر در مرحله قبل تصمیم گرفتید که تیزر تبلیغاتی حالت واقعی داشته باشد، باید به سراغ انتخاب بازیگر بروید. باید طراحی صحنه انجام داده و دکور را طبق سناریو و داستانی که انتخاب کرده‌اید بچینید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که تیزر تبلیغاتی حالت انیمیشنی داشته باشد در این مرحله باید به سراغ انیماتور و دوبلور بروید. همچنین در این مرحله باید حواستان به بودجه‌ای که در مرحله قبل تعیین کرده‌اید نیز باشد.

این مرحله اگر خوب انجام شود می‌تواند تا حد زیادی کیفیت تیزر تبلیغاتی را تضمین کند. البته که قطعا خوب بودن فقط این مرحله کافی نیست. اما حجم زیادی از کیفیت تیزر را این مرحله تعیین می‌کند.

این مرحله از ساخت کلیپ و تیزر تبلیغاتی بیشتر روی بعد فنی تولید آن تمرکز می‌شود.

 

مرحله پس از تولید

مرحله آخر از ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای که مرحله پس از تولید نامیده می‌شود، جایی است که تدوینگر یا ادیتور فیلم وارد می‌شود و با دستان هنرمند خود، کار ساخت کلیپ و تیزر تبلیغاتی را به اتمام می‌رساند. در این مرحله رنگ و لعاب به فیلم داده می‌شود. در این مرحله است که تدوینگر انتخاب می‌کند که کدام صحنه پس از کدام صحنه نمایش داده شود.

بد نیست در مورد انواع برش در تدوین نیز به این مقاله مراجعه کنید.

به طور خلاصه کار اصلی تدوینگر در این مرحله شروع می‌شود و پایان می‌پذیرد. پس از اتمام کار تدوینگر، باید تیزر تبلیغاتی ساخته شده ارزیابی شود.

در مرحله ارزیابی، کیفیت کار تیزر تبلیغاتی مورد نظر بررسی می‌شود. به طور معمول برای تعداد محدودی به صورت آزمایشی، تیزر مورد نظر نمایش داده می‌شود و بازخورد گرفته می‌شود. سپس اگر نیاز به بهبود داشت دوباره یکسری از مراحل تکرار می‌شود تا در نهایت باب دل سازندگان و مجریان تیزر تبلیغاتی شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله با چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی به صورت کلی آشنا شدید. اما آیا برای اضافه شدن به بازار کار تدوین آماده هستید؟

امروزه با توجه به فضای رقابتی شدیدی که در میان شرکت‌ها و برندهای مختلف ایجاد شده و تعداد زیادی کسب و کار که در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، تقاضا برای ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای بسیار زیاد شده است. به همین دلیل بازار کار تدوین و میکس فیلم بسیار پر رونق شده است.

امروز اگر شما مهارتی در حد متوسط تا عالی داشته باشید مطمئن باشید بدون مشتری روزتان را شب نخواهید کرد. شما به کمک داشتن مهارت تدوین و میکس می‌توانید در این حوزه کسب درآمد کنید و حتی اگر علاقه‌مند به حضور فیزیکی در شرکت‌ها نیستید به عنوان یک فریلنسر در خانه‌تان پشت سیستم نشسته و کار تدوین را انجام دهید. از جمله کارهای بسیار انعطاف پذیر همین شغل تدوین‌گری است.

همچنین اگر مهارتی در کار تدوینگری ندارید یا فکر می‌کنید که هنوز به حدی نرسیده‌اید که بتوانید پروژه تدوین انجام دهید، می‌توانید در دوره جامع ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای موسسه آموزش عالی آرمان شرکت کرده و توسط بهترین اساتید این حوزه، به آموزش و تمرین تدوینگری مشغول شوید و در پایان مدرک معتبر دریافت کنید تا در مدت کوتاهی بتوانید شما هم جزوی از بازار کار تدوینگری شوید.

ممنون که تا پایان مقاله چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم با ما همراه بودید.

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.