چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟

چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر شما هم علاقمند به ساختن تیزر تبلیغاتی هستید باید بدانید که  نیازمند شرکت در دوره تدوین هستید. در این نوشته سعی کرده ایم تا برخی نکات مربوط به این آموزش ها را بیان و بررسی کنیم. البته قابل ذکر است که نکات و موارد زیادی است که باید در این مسیر بیاموزید و تجربه کنید تا حرفه ای شوید. اما ما قصد داریم در این نوشته مهم ترین و کلیدی ترین نکات را به صورت اجمالی بیان کنیم تا بدانید چگونه تیزر تبلیغاتی بسازید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

به طور کلی می توانیم مراحل تبدیل ایده خام به تیزر تبلیغاتی را در هشت مرحله توضیح دهیم. در این آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی فرایندی را که باید طی کنید تا ایده شما به مرحله فیلمبرداری و تولید برسد بررسی می کنیم.

مرحله اول در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

مرحله و گام اول برای ساخت تیزر تبلیغاتی مشخص کردن هدف به طور واضح و مشخص است. بدیهی است که قبل از هر چیزی شما باید به طور واضح و کاملا روشن بدانید که چرا می خواهید یک تیزر را بسیازید. همان طور که می دانید ساختن یک تیزر تبلیغاتی کاری است که نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی می باشد. پس باید از همین ابتدا گام های حرفه ای و منطقی بردارید تا نتیجه صرف انرژی، زمان و هزینه را به شکلی مفید و مؤثر ببینید. این روزها افراد برای اهداف مختلفی اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی می کنند که برخی از این اهداف عبارتند از:

  • آموزش دادن به مشتریان
  • جذب مشتری
  • افزایش فروش
  • برند سازی
  • و …

پس مشخص شد که در فرایند ساختن تیزر،  قبل از هر چیزی باید هدف شما تعیین شود. بهتر است که در یک تیزر تبلیغاتی تنها یک هدف را تعیین کنید و نمایش دهید. زیرا مطرح کردن چند ایده و موضوع در یک تیزر موجب سردرگمی بیننده می شود و نمی تواند به طور درست و کامل هدف شما را مشخص کند.

ساخت تیزر تبلیغاتی

معرفی انواع جهت گیری در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

زمانی که شما گام اول، یعنی مرحله تعیین هدف و چرایی را پشت سر گذاشتید می توانید گام دوم را مطمئن تر بردارید. گام دوم تعیین جهت گیری مناسب برای ساخت ایده ای است که در ذهن دارید. جهت گیری های مختلفی در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی مطرح می شود. در این قسمت به معرفی و بررسی تعدادی از این جهت گیری ها می پردازیم.

  1. معرفی (Introductory): با این نوع جهت گیری در ساخت تیزر تبلیغاتی می توانید به مخاطبان خود توضیح دهید که چه فعالیت هایی انجام می دهید و به نوعی خود را به مخاطبان و مشتریانتان معرفی می کنید.
  2. سرگرمی (Informative): اگر این جهت گیری را برای ساخت تیزر تبلیغاتی خود تعیین کرده اید یعنی می خواهید با سرگرم ساختن مخاطب ایده خود را به او نشان دهید. به طور مثال معرفی محصول در قالب یک داستان نمونه ای از انتخاب این نوع جهت گیری است.
  3. توصیفی (Explanatory): اگر هدف شما توضیح دادن در مورد موضوعی مثال طرز کار محصولتان است بهتر است با جهت گیری توصیفی کارتان را پیش ببرید.
  4. آگاهی‌بخش (Informative): اگر قصد دارید به مخاطب خود اطلاع رسانی کنید و موضوعی را آموزش دهید باید این نوع جهت گیری را در ساخت تیزر تبلیغاتی انتخاب کنید.
  5. مسئله/راه‌حل (Problem/solution): برای معرفی محصول خود می توانید در یک تیزر، مشکلاتی را مطرح کنید و محصول یا ایده خود را به عنوان راه حل معرفی کنید.
  6. تأیید (Endorsement): این جهت گیری می گوید که از شخصی که در زمینه ای شهرت و محبوبیت دارد بخواهید تا محصول یا خدمات شما را تأیید کند.

انتخاب لحن تیزر تبلیغاتی

یکی از موضوعات مهمی که باید در این آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی بیان کنیم چگونگی انتخاب لحن تیزر است. زمانی که شما جهت گیری متناسب با هدف خود را انتخاب کردید  می توانید لحن مناسب را تعیین کنید. لحنی که برای تیزر خود انتخاب می کنید باید کاملا با هدف شما متناسب باشد. برخی از لحن هایی که عموما برای ساخت تیزر تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

  • لحن گفتگویی
  • دراماتیک
  • اضطرار
  • تجمل گرایانه
  • فانتزی
  • الهام بخش
  • سرگرم کننده
  • شوخی محور
  • هنری
  • و …..

مدت زمان مناسب تیزر تبلیغاتی

موضوع مهم دیگری که در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی توضیح داده می شود تعیین مدت زمان مناسب برای تیزرهای تبلیغاتی است. زمان مناسب با توجه به موارد مختلفی تعیین می شود. یکی از مهم ترین مواردی که مدت زمان مناسب را تعیین می کند هدف شما از ساخت تیزر می باشد. وقتی هدف شما روشن باشد می توانید متوجه شوید که حدودا چه زمانی برای رسیدن به این هدف نیاز دارید.

البته بدیهی است لحن و جهت گیری که برای بیان ایده خود در نظر گرفته اید نیز روی مدت زمان مورد نیاز اثر می گذارد. هم چنین در این مرحله باید توجه داشته باشید که تیزر شما قرار است از چه رسانه ای برای مخاطبان پخش شود. بدیهی است که مدت زمان یک تیزر تبلیغاتی برای تلویزیون با یک تیزر که در اینستاگرام پخش می شود تفاوت خواهد داشت. البته مشخص است مقدار بودجه ای که برای ساخت تیزر تبلیغاتی در اختیار دارید نیز در این زمینه نقش پر رنگی دارد.

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی و انتخاب سبک ویدیو

سبک ویدیویی که برای ساخت تیزر خود انتخاب می کنید می تواند کاملا خلاقانه باشد. برای مثال می توانید چند سبک را در کنار هم کار کنید و یک سبک ترکیبی داشته باشید. موضوعی که در این جا اهمیت دارد این است که هدف، جهت گیری، لحن، مدت زمان مناسب  و …. در کنار هم سبک ویدیو را تعیین می کنند. به همین دلیل است که در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی این مراحل را با این ترتیب برای شما مطرح کرده ایم. تعدادی از سبک های ویدیویی که اصولا در ساخت تیزرهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

  • بازیگران واقعی
  • انیمیشن
  • وایت بورد
  • استوک
  • Screencast
  • Live action
  • B-roll
  • و …..

اموزش ساخت تیزر تبلیغاتی

ترسیم ایده تیزر تبلغاتی

قبل از اینکه شروع به ساخت تیزر تبلیغاتی کنید باید ایده خود را ترسیم کنید. ایده خود را به صورت کلی در یک پاراگراف بیان کنید. سپس به جزئیات فکر کنید و با توجه به گام های قبلی به شاخ و برگ دادن به ایده کلی خود بپردازید. برخی از جزئیاتی که باید مورد بررسی قرار بگیرند عبارتند از:

  • صحنه ها
  • شخصیت ها
  • صداها و موسیقی لازم
  • وسایل
  • جا دادن محصول مورد نظر در داستان
  • پیام آخری که باید منتقل کنید
  • و ….

نوشتن اسکریپت تیزر تبلیغاتی

یکی دیگر از موضوعاتی که در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی به شما آموخته می شود نوشتن اسکریپت تیزر است. می توانید از قالب های اسکریپت که به صورت آماده وجود دارند کمک بگیرید و نوشتن را با این قالب ها شروع کنید. موارد کلی که باید در نوشتن اسکریپت تیزر رعایت کنید عبارتند از:

  • تعداد صحنه ها
  • زمان بندی های لازم
  • صداها و موسیقی های لازم
  • توصیف صحنه ها
  • لیست شخصیت ها
  • وسایل مورد نیاز
  • جزئیات مربوط به هر صحنه و هر لحظه

به طور کلی می توان این طور گفت که نوشتن اسکریپت به شما کمک می کند تا درگیر حواشی و موارد غیر ضروری نشوید. و هم چنین کمک می کند تا موارد ضروری را فراموش نکنید.

تهیه استوری بورد

موضوع دیگری که در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی به شما آموزش داده می شود تهیه استوری بورد و اهمیت آن است. زمانی که اسکریپت را نوشتید می توانید استوری بورد تهیه کنید. این کار به شما کمک می کند تا قبل از ساخت تیزر بتوانید ایده خود را  ببینید. برای این کار باید از یک تصویر ساز یا گرافیست کمک بگیرید.

تهیه استوری بورد سبب می شود تا تصویری که شما در ذهن دارید جان بگیرد به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که تمامی این تصاویر و طرح ها معنی دار هستند یا نه.

در این نوشته به بیان کلیاتی در مورد آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی پرداختیم. اگر برای شما سوال است که چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟ این نکات کلی می توانند راه و مسیر درست را به شما نشان دهند. اما بدیهی است که باید آموزش های فنی بیشتری در این زمینه ببینید تا مهارت های لازم و کافی را به دست آورید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.