آموزش طراحی لباس سنتی

آموزش طراحی لباس سنتی

آموزش طراحی لباس سنتی

آموزش طراحی لباس سنتی

شخصیت و سلیقه هر فرد، از شیوه‌ی پوشش و جامه‌ی او مشخص می‌شود. در گذشته استفاده از قواره پارچه‌هایی بدون مدل‌های جورواجور و جنس‌های متفاوت امروزی رواج داشته است. از سالیان قبل با ورود پارچه‌های جدید و شیوه‌های نوین بافت، تغییرات زیادی در لباس و پوشش افراد ایجاد شده است. آرام آرام با گسترش تغییرات در البسه‌ی مردم، نفوذ فرهنگ‌های بیگانه و ورود مد و فشن، تحول بسیار عظیمی در زندگی اکثر افراد شهر‌ی و روستایی ایجاد شد.

در مقابل دگرگون شدن لباس افراد در جامعه، هنوز هم مردم بسیاری، متعلق به منطقه‌های متفاوت با قومیت‌های گوناگون، پوشش‌های مخصوص به خود را حفظ و نگهداری کرده‌اند و سعی دارند که جامه‌های سنتی را در نقش‌ها و مدل‌های قدیمی و جدید طراحی کنند. طراحی لباس شامل ثبت یک تصویر بر مبنای اقلیم‌های مختلف می‌باشد. ثبت طرح لباس سنتی توسط وسایلی پیشرفته و تخصصی‌ همچون تبلت یا لپ‌تاب، ماژیک‌های حرفه‌ای، قلم الکترونیکی، مداد رنگی، مداد طراحی و غیره صورت می‌گیرد. آموزش طراحی لباس سنتی، حرفه‌ای است که افراد مختلف طرحی را با توجه به مدل‌ها و سبک‌های اقوام و رسوم قبایل کهن و تاریخی ثبت می‌کنند. اگر شما مشتاق به آشنایی با آموزش طراحی لباس سنتی هستید، با ادامه‌ی محتوا ما را همراهی کنید.

آموزش طراحی لباس سنتی در هر قومی اهمیت دارد.

  • معرفی آموزش طراحی لباس سنتی

به هنری که از تلفیق ابتکار به همراه فکر و خلاقیت با در نظر گرفتن عقیده‌ی هر قوم و ملیت منجر به رسم لباسی زیبا می‌شود، آموزش طراحی لباس سنتی می‌گویند. طراحی لباس‌ را می‌توان در انواع جامه‌های مردانه، زنانه و بچگانه مشاهده کرد و هر طایفه‌ای لباس‌های مخصوص به خود را دارند. امروزه نیز در شهر‌های کوچک و روستایی، بسیاری از افراد استقبال و استفاده‌های فراوانی از لباس سنتی و قدیمی می‌کنند. در آموزش طراحی لباس سنتی اطلاعاتی همچون مهارت در اصول نقاشی و شکل البسه، اخبار روز طراحی لباس، آگاهی از نرم‌افزار‌های مرتبط با الگو و… اهمیت بسیاری دارد. آداب، رسوم، فرهنگ و اصالت هر قومیت یا خانواده‌ را می‌توان از انتخاب لباس و نحوه‌ی پوشش متوجه شد.

آموزش طراحی لباس سنتی برای هر قوم، تفاوت دارد.

  • تحصیل در حیطه‌ی طراحی لباس

برای آموزش طراحی لباس سنتی و تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای و ماهر باید یادگیری را به صورت اصولی در پیش گیرید. شما با کمک روش‌هایی همچون ورود به دانشگاه در رشته‌ی طراحی لباس، آموزش بدون معلم یا خودآموز و آموختن از طریق کلاس‌های مجازی یا حضوری می‌توانید آموزش طراحی لباس سنتی را یاد بگیرید. شرکت در این کلاس‌ها دارای مشخصه‌های متعددی می‌باشد. در ادامه‌ی محتوا به بررسی خصوصیات این روش‌ها می‌پردازیم:

ویژگی‌های آموزش طراحی لباس سنتی از طریق دانشگاه

از خصوصیات آموزش طراحی لباس سنتی در دانشگاه می‌توان به شناخت و یادگیری از مدرسین حرفه‌ای در این حوزه اشاره کرد. شما می‌توانید با افراد ماهر در زمینه‌ی طراحی پوشاک آشنا شوید و به رسم الگو‌هایی جذاب بپردازید. با این وجود این نوع آموزش نیازمند صرف زمان‌ می‌باشد.

مشخصه‌های آموزش طراحی لباس سنتی به روش خودآموز

این روش از نظر هزینه‌ بسیار مقرون به‌صرفه می‌باشد. در مقابل مناسب بودن قیمت، این متد آموزشی از نظر کاهش سرعت یادگیری و نبودن امکانات بررسی دقیق طرح از طرف اساتید ضعیف است.

خصوصیات آموزش طراحی لباس سنتی از طریق کلاس‌های خصوصی

این روش یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین متد‌های رایج یادگیری می‌باشد. آموزش صفر تا صد، افزایش سرعت یادگیری، کسب مهارت کامل از جمله مزیت‌های تعلیم توسط کلاس‌های خصوصی یا آنلاین است.

آموزش طراحی لباس سنتی و بررسی الگو‌ توسط مدرس

بهترین روش آموزش طراحی لباس

اگر شما از مشتاقان آموزش طراحی لباس سنتی هستید، بهتر است بدانید که این یادگیری از طریق چه روش‌هایی انجام می‌گیرد. در کل دو نوع آموزش برای طراحی لباس وجود دارد که در حیطه‌ی رسم الگو و مدل لباس می‌باشد. اولین آموزش که بسیاری از مدرسین این حوزه از قدیم مطابق با آن شاگردان خود را تعلیم می‌دادند، آموزش و طراحی مدل لباس بر روی کاغذ می‌باشد. در این متد دانش‌جویان می‌آموزند که چگونه می‌توانند الگوی لباس مورد نظر خود را بر روی کاغذ رسم کنند. روش مدرن دیگری که طبق آن افراد آموزش می‌بینند متد طراحی توسط ابزار‌های الکترونیکی و دیجیتال می‌باشد. این شیوه مناسب افرادی است که می‌خواهند طراحی لباس خود را با سرعت بیشتر و با در نظر گرفتن ظرافت بهتری انجام دهند. در بیشتر مکان‌هایی که در آن طراحی لباس انجام می‌گیرد، دانش‌پذیران می‌توانند هر دو روش را آموزش ببینند.

آموزش طراحی لباس سنتی توسط کامپیوتر و سایر ابزار‌های دیجیتال

نکاتی در مورد آموزش طراحی لباس سنتی

یادگیری آموزش طراحی لباس سنتی به دلیل ظرافت و نمایش اصالت اقوام مختلف، نیازمند رعایت ویژگی‌های بسیاری می‌باشد. طراحی لباس همچون مسیری پر از سختی است که در انتهای راه به هدف یا مراد دلپذیری ختم می‌شود. طراحان در این مسیر علاوه‌ بر خلاقیت باید علاقه‌ی بسیاری به این حرفه داشته باشند. در این راه به جز شوق و اشتیاق، وجود تلاش، اطمینان از مسیر و بردباری نیز بسیار ضروری می‌باشد. اگر شما این حرفه را آغاز کرده‌اید و نیاز به یادگیری فوت و فن‌های این کار دارید، ما در این محتوا نکات دقیقی برای پیشرفت بیشتر در کار شما پیشنهاد داده‌ایم. در ادامه به شناخت این نکات می‌پردازیم:

  • کشیدن الگوی دقیق و با کیفیت
  • بکار بردن ابزار‌های مرغوب برای رسم الگوی دقیق
  • استفاده از نوین‌ترین نمونه‌های مد در طراحی لباس سنتی
  • یادگیری روزانه‌ی اصول جدید و نوین در صنعت مد و فشن
  • آموزش دقیق نکات نقاشی برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای
  • یادگیری کار با چرخ‌خیاطی و آموزش دوزندگی توسط آن
  • الگو گرفتن از آثار و هنر‌های بقیه‌ی طراحان در ابتدای مسیر
  • کسب مهارت و خبرگی از نمایشگاه‌های آثار دوخته شده توسط افراد ماهر
  • و غیره

رعایت نکاتی در مورد طراحی لباس سنتی بسیار ضروری می‌باشد.

سخن پایانی

در این محتوا سعی بر انتقال مفاهیم و نکاتی در حیطه‌ی آموزش طراحی لباس سنتی داشتیم. در هنگام شروع به آموزش طراحی لباس سنتی ، بهتر است که حوزه‌ی فعالیت خود را معلوم و برجسته سازید. دامنه‌ی وسیعی از مشتریان علاقمند به طرح‌های جدید سنتی هستند و اخبار‌هایی در حیطه‌ی لباس سنتی را دنبال می‌کنند. طرح‌های استفاده شده در جامه، می‌تواند لباس شما را به سبک سنتی تبدیل سازد. این نقش‌ها به صورت‌های چاپی یا دستی بر روی پارچه حک می‌شوند. نمونه‌های دستی نقش‌ها توسط سکه‌دوزی، گلدوزی، منجوق‌دوزی، سوزن‌دوزی، شلالی، پولت، قلاب‌بافی، سیلک، چهل تکه‌دوزی، مکرومه، مهره‌بافی و غیره موجب زیبا شدن لباس شما می‌شود. طرح‌های دستی توسط بانوان بر روی آن‌ها نقش می‌بندد. شما می‌توانید امروزه در الگو‌های جدید، با ثبت طرح‌های مختلف بر روی البسه، جامه‌ی خود را به یک پوشش مدرن سنتی تبدیل کنید. امیدواریم از مطالعه‌ی این محتوا و کسب اطلاعاتی در حوزه‌ی آموزش طراحی لباس سنتی راضی و خشنود بوده باشید.

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.