آموزش عکاسی طبیعت

آموزش عکاسی طبیعت

آموزش عکاسی طبیعت

آموزش عکاسی طبیعت

طبیعت دارای رنگ‌ها، عناصر و بافت‌های متنوع و جذابی است که هر یک از آنها می‌تواند عکاسی از طبیعت را جذاب و خارق‌العاده کند. اما افرادی می‌توانند بهترین قاب از طبیعت را به یادگار بگذارند که به تمام زوایای دید در عکاسی تسلط داشته باشند و با تکیه بر هنر خود بتوانند دنیای طبیعی را به زیباترین شکل ممکن به تصویر بکشند. در این مطلب با عنوان آموزش عکاسی طبیعت قرار است تکنیک‌هایی را جهت ثبت لحظات جذاب بیان کنیم تا بتوانید با تکیه بر آنها بهترین منظره را خلق کنید.

دوره عکاسی

نقش آموزش عکاسی طبیعت در ثبت بهترین قاب

عکاسی از جمله هنرهایی است که می‌تواند به شما و دیگران جهت خاطره‌سازی و ثبت لحظات جذاب کمک کند. اما در این بین عکاسی طبیعت و منظره نیاز به مهارت ویژه‌ای دارد و تنها با آموزش، تمرین و تجربه امکان‌پذیر است. بنابراین قبل از هر کاری باید با حضور در دوره‌های آموزش عکاسی طبیعت، تکنیک‌های کاربردی را فرابگیرید تا بتوانید بهترین قاب را پیدا کنید.

موضوع دیگری که نقش و اهمیت آموزش عکاسی از طبیعت و سایر سبک‌های عکاسی را پررنگ می‌کند، میزان آمادگی افراد در استفاده از ابزار و تجهیزات عکاسی و ویرایش تصاویر در نرم‌افزارهای مختلف است. به همین منظور لازم است علاقه مندان به عکاسی به صورت مستمر با تکنیک‌ها، ترفندها و ابزارهای وابسته به آن آشنا شوند.

بنابراین همیشه استفاده از تجهیزات عالی و گران‌قیمت، ضامن ثبت یک عکس فوق‌العاده نخواهد بود بلکه بخش قابل توجهی از نحوه ی عکاسی از طبیعت با خلاقیت عکاس ارتباط مستقیم دارد. یک عکاس حرفه ای باید بتواند با ایده‌پروری در دوربین خود دنیا و منظره اطراف خود را زیباتر از آنچه هست، به تصویر بکشد.

برای شرکت در دوره جامع عکاسی کلیک کنید.!

شرایط عکاسی طبیعت, راهنمای عکاسی طبیعت

تکنیک‌ها و اصول اولیه آموزش عکاسی طبیعت

امروزه افرادی بسیاری به سمت کسب درآمد از عکاسی روی آورده‌اند که برای موفقیت در این عرصه بهتر است در دوره مدیریت MBA و دوره مدیریت کسب و کار DBA شرکت کنید تا کارآفرینی و ایده شغلی آنها به نتیجه مطلوب برسد. در این بین یکی از فضاهایی که بیش از همه طرفدار دارد و می‌تواند به کسب درآمد مناسب منجر شد، عکاسی طبیعت و منظره است و  چشم هر بیننده‌ای را می‌توان به سمت آن خیره کرد. اما در این رابطه لازم است با تکنیک‌ها و اصول اولیه آموزش عکاسی طبیعت آشنا شوید که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

آموزش عکاسی طبیعت؛ نورپردازی جهت‌دار

یکی از مهمترین نکات عکاسی طبیعت مربوط به پیدا کردن یک سوژه دید با نورپردازی متفاوت است تا ترکیب‌بندی جدیدی خلق شود. بنابراین برای ثبت تصاویر چشمگیر باید از قدرت نورپردازی جهت‌دار استفاده کنید. زمانی از این تکنیک در آموزش عکاسی طبیعت استفاده می‌شود که نور خورشید در پایین‌تر قسمت آسمان قرار داشته باشد و نور از یک جهت به سوژه عکاسی شما بتابد.

این نور می‌تواند از جلو و یا کنار به سوژه مورد نظر شما انعکاس داشته باشد. در صورتی که نیاز به نور پس زمینه برای تصویر کشیدن تضاد بین تاریکی و روشنایی دارید باید نور از پشت به سوژه عکاسی شما بتابد.

زوایای دید متفاوت در عکاسی طبیعت و منظره

یکی دیگر از تکنیک‌های عکاسی طبیعت حرفه ای این است که زوایای دید در عکاسی را خلاقانه انتخاب کنید تا همه تصاویر به یک شکل ثبت نشوند. به همین منظور سعی کنید برای داشتن پرسپکتیوهای متنوع و ایجاد تصاویر خلاقانه روی زمین دراز بکشید، دولا شوید، زانو بزنید و به سوژه خود نگاه کنید.

آموزش عکاسی طبیعت و منظره

آموزش عکاسی طبیعت؛ ثبت عکس‌‌های خلاقانه

جهت ثبت عکس‌های منحصر به فرد از یک سوژه از ژانرها و تکنیک‌های خلاقانه متفاوتی استفاده کنید. یکی از اصولی که در راهنمای عکاسی طبیعت می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از تکنیک لنز آزاد است، به طوری‌که لنز خود را از دوربین جدا و آن در را جهت‌های مختلف کج کنید. تصاویری که با لنز آزاد ثبت می‌شوند اغلب عکس‌های برجسته با عمق میدان کم هستند که به صورت زیبایی نشت نور را نشان می‌دهند.

همچنین می‌توانید به صورت عمدی دوربین خود را حرکت دهید و یا سرعت شاتر خود برای یک سوژه به صورت آهسته تنظیم کنید. سپس موقع گرفتن عکس، دوربین خود را حرکت بدهید تا تصاویر خلاقانه و شگفت‌انگیزی را از طبیعت بگیرید. همچنین می‌توانید سوژه را از بین علف‌های طبیعت عبور دهید و با عمق میدان کم عکس غیرمعمولی را ثبت کنید. گاهی این عکس‌ها را با استفاده از نرم افزارهای تدوین فیلم می‌توان به تصاویر متحرک تبدیل کرد.


برای شرکت در دوره عکاسی فشن مدلینگ کلیک کنید.!

ثبت تصاویر انتزاعی از سوژه عکاسی

یکی دیگر از تکنیک‌های آموزش عکاسی از طبیعت این است که با دادن نور جدید از سوژه خود، تصاویر انتزاعی بگیرید. برای گرفتن عکس‌های انتزاعی به سوژه نزدیک شوید و علاوه بر آن به عناصر دیگری همچون اشکال و خطوط نیز توجه کنید. چون در این شرایط عکاسی طبیعت لنز دوربین در فاصله‌ای نزدیکتر از سوژه فوکوس کرده است باید میزان نوردهی را تنظیم کنید و بعد عکس بگیرید.

آموزش عکاسی طبیعت؛ تغییر لنز دوربین

یکی دیگر از تکنیک‌ها درباره نحوه ی عکاسی از طبیعت این است که جهت ایجاد حس تازه در عکاسی و ایجاد فاصله کانونی جدید، لنزهای دوربین را عوض کنید. یکی از نکاتی که در آموزش عکاسی طبیعت به اغلب عکاسان تازه وارد و غیرحرفه‌ای گوشزد می‌شود این است که همیشه از یک لنز تله برای عکاسی از طبیعت استفاده نکنید. عکاسی طبیعت حرفه ای باید به گونه‌ای باشد که با استفاده از لنزهای بلند و کوتاه به طور همزمان از مناظر عکس بگیرید تا شاهد پرسپکتیو عجیب و جدید آنها شوید.

عکاسی طبیعت حرفه ای

ثبت تصاویر خلاقانه خیره‌کننده

شاید هنگام عکاسی از ایده‌های دیگر عکاسان طبیعت استفاده کنید اما با کمی خلاقیت می‌توانید از ثبت تصاویر کپی جلوگیری کنید. برای اینکه با تغییر ترکیب‌بندی اعم از نورپردازی، زوایای دید در عکاسی، ساعت آبی در عکاسی و سایر تنظیمات آن عکس‌ها را بازسازی کنید تا عکس جدید و خلاقانه‌ای را به تصویر بکشید.

تکرار عکس گرفتن از سوژه

آخرین تکنیک آموزش عکاسی طبیعت این است که برای اینکه بتوانید عکس‌های خلاقانه‌ای طبیعت و منظره پیش روی خود داشته باشید، باید روی یک سوژه تمرکز کنید و تمام ایده‌های عکاسی را روی آن پیاده کنید. بعد از اتمام عکاسی با بررسی آنها متوجه خواهید شد که خلاقانه‌ترین عکس‌های طبیعت را گرفته‌اید.

نکات کلیدی در آموزش عکاسی طبیعت

 

دوره عکاسی

نکات کلیدی در آموزش عکاسی طبیعت

یکی از نکات مهم در رابطه با نحوه ی عکاسی از طبیعت این است که ابتدا شناخت کافی درباره دستگاه یا دوربین خود داشته باشید و تمام قابلیت‌های آن را دریابید. هنگام عکاسی از طبیعت نیاز به استفاده از همه تنظیمات دوربین و حالت‌های آن به صورت گسترده اعم از حالت شب، اویت شاتر، دستی و غیره دارید، پس با تمرین همه جزییات آن را امتحان کنید تا میزان کارآیی آنها را موقع ثبت تصاویر بیشتر درک کنید.

از طرفی دیگر عکاسان طبیعت با ورود به جنگل‌ها و کوه‌ها باید از تمام مناظر موجود اعم از گل‌ها و شکوفه‌ها، درختان سر به فلک کشیده، دره‌های عمیق، سواحل آرام دریاها تا موج‌های خروشان آنها و انواع حیوانات عکس‌های مختلفی را از این صحنه‌های طبیعی ثبت کنند.


برای شرکت در دوره عکاسی تبلیغات صنعتی کلیک کنید.!

جمع‌بندی

طبق آنچه در مطالب بالا گفته شد، یکی از مهمترین نکات در آموزش عکاسی طبیعت این است که زمان زیادی را در مناظر طبیعی برای ثبت لحظات و صحنه‌های زیبا صرف کنید تا شات‌های جادویی و خلاقانه‌ای را به یادگار بگذارید. از طرفی دیگر تنها با صبر و تمرین و قاب‌بندی اصولی دوربین می‌توانید مهارت عکاسی طبیعت را در خود رشد و ارتقا دهید. پس برای تبدیل شدن به عکاسی طبیعت حرفه ای ترفندهای ساده را به صورت خلاقانه پیاده کنید.

کلیک کنید.!

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.