بهترین نرم افزار طراحی لباس

بهترین نرم افزار طراحی لباس

بهترین نرم افزار طراحی لباس

تکنولوژی در بسیاری از زمینه ها جایگزین روش های سنتی و دستی شده است. یکی از این زمینه ها طراحی لباس است. در گذشته طراحان لباس برای کشیدن طرح مورد نظر خود از مداد و دفتر استفاده می کردند، ولی امروزه اینکار با استفاده از نرم افزار انجام می شود. نرم افزارهای بسیار زیادی به این منظور قابل استفاده هستند، ولی تمامی آن ها دقت و کارآمدی کافی را ندارند. در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین نرم افزار طراحی لباس می پردازیم.

نرم افزار طراحی لباس برنامه ای گرافیکی برای طراحی لباس، منسوجات، خلق آثار هنری، تصویر سازی مد و بسیاری از موارد دیگر می باشد. با استفاده از این نرم افزارها طراحان لباس می توانند طرح های مورد نظر خود را با سرعت و کیفیت بالا تولید کنند. همچنین می توانند با رندر گرفتن، طرح های خود را واقعی تر کرده و نتیجه کار را بهتر بررسی کنند.

بهترین نرم افزار طراحی لباس

استفاده از نرم افزار طراحی لباس به جای روش های سنتی مزایای بسیار زیادی دارد. از مهم ترین مزایای آن می توان به طراحی با دقت بالاتر، کاهش زمان طراحی لباس و الگو، تجسم دوبعدی و سه بعدی لباس ها، بررسی دقیق تر جزییات طراحی و الگوها، هزینه کمتر در مقایسه با نتیجه کار، مقایسه راحت طرح ها با هم، خطای بسیار کم طراحی در مقایسه با روش های سنتی اشاره کرد.

برای طراحی لباس لازم است، که در دوره طراحی لباس شرکت کنید. همچنین کار با نرم افزارهایی که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم، نیازمند آموزش می باشند و کار کردن با آن ها بدون آموزش ساده نیست. به این منظور شما می توانید در دوره طراحی مد و لباس موسسه آموزش عالی آرمان شرکت کنید. در این کلاس ها شما صفر تا صد طراحی لباس را یاد گرفته و همچنین در پایان دوره، مدرک معتبر وزارت علوم می گیرید.

نرم افزار ایلاستریتور (Adobe illustrator) برای طراحی لباس

قدرتمندترین و بهترین نرم افزار طراحی لباس توسط شرکت ادوبی ساخته شده است. این نرم افزار از ریاضیات و هندسه برای ایجاد تصاویر استفاده می کند، به همین دلیل با استفاده از آن می توانید الگوها و طرح های دقیق و با کمترین خطا را طراحی کنید. همچنین امکان تبدیل طرح ها به مدل های دو بعدی و سه بعدی نیز امکان پذیر می باشد.

از مزیت های این نرم افزار می توان به استفاده راحت، مقرون به صرفه بودن، ابزارهای مختلف انتخاب پارچه، ابزارهای کشیدن الگوهای لباس، امکان ایجاد کاتالوگ محصول، تنوع رنگی بالا و چاپ دقیق اشاره کرد.

نرم افزار مارولس (Marvelous designer)

نرم افزار طراحی لباس

نرم افزار مارولس از نرم افزارهای طراحی لباس سه بعدی می باشد، که دقت بسیار بالایی دارد. طراحان با استفاده این نرم افزار می توانند طرح های دقیق با کمترین خطای انسانی طراحی کنند. کار با برنامه مارولس ساده است و به راحتی می توانید نوع دوخت، جنس پارچه، نوع برش، ضخامت و طرح پارچه را انتخاب کنید و تصاویر به صورت سه بعدی در آورید. علاوه بر طراحی لباس از این نرم افزار برای طراحی کیف و کفش نیز استفاده می شود.

داشتن فضای سه بعدی، کاراکترهای انیمیشنی، پشتیبانی از انواع پارچه ها و الگوها، رابط کاربردی ساده و کاربر پسند و ایجاد الگوهای پیشرفته و متقارن از جمله مزایای این نرم افزار می باشد.

نرم افزار Gemini برای طراحی لباس

یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی لباس، نرم افزار Gemini می باشد. طراحان با استفاده از این نرم افزار می توانند الگوهای دقیق و بدون خطا را در سریع ترین زمان ممکن ترسیم کنند. با نرم افزار Gemini می توان الگو با متد و روش دلخواه و همچنین سایز بندی مناسب را داشت، به این منظور به راحتی می توانید سایزهای مورد نظر را در جدول نرم افزار وارد کنید. ایجاد چرت، اوزمان، ساسون، پلیسه و بسیاری از موارد دیگر با استفاده از این نرم افزار ساده می باشد، ولی برای استفاده درست از این نرم افزار لازم است که آموزش طراحی لباس دیده باشید.

از مزیت های این نرم افزار ارتباط راحت با دیگر نرم افزارها و همچنین تبدیل فرمت فایل ها می باشد. برنامه Gemini دارای زبان های مختلف است و به همین دلیل استفاده از آن برای کاربر راحت می باشد. طراحان می توانند آرشیوی از الگوها را در نرم افزار داشته باشند و در صورت نیاز در الگو و سایز آن ها تغییراتی ایجاد کنند، به این صورت زمان بسیار کمی از آن ها گرفته می شود.

نرم افزار طراحی لباس Cameo v6

بهترین برنامه طراحی لباس

در لیست بهترین برنامه طراحی لباس، نرم افزار Cameo v6 نیز قرار می گیرد. این نرم افزار قادر به تولید الگوهای حرفه ای بسیار دقیق، درجه بندی و اندازه گیری می باشد و مورد استفاده طراحان لباس، طراحان پوشاک و استادان حوزه فشن و طراحی می باشد. از نرم افزار Cameo v6 می توان برای تولید شخصی تا انبوه استفاده کرد و لباس هایی با استانداردها و اندازه های دلخواه خود را طراحی کنید.

نرم افزار طراحی Corel Draw

نرم افزار Corel Draw در لیست بهترین نرم افزار طراحی لباس جای دارد. این نرم افزار گزینه مناسبی برای طراحی لباس حرفه ای و کاربردی می باشد و می توان آن را جایگزین مناسبی برای ادوبی ایلوستریتور در نظر گرفت. نرم افزار Corel Draw که یک برنامه گرافیکی بسیار قوی است، برای افراد حرفه ای و مبتدی مناسب می باشد، که با استفاده از آن می توانند سبک های طراحی مد و لباس مورد نظر خود را پیاده سازی کنند. این برنامه ابزارهای متنوع، تصویر برداری وکتور، امکان ویرایش عکس ها، تایپوگرافی و همچنین امکان تعامل با سایر برنامه ها را دارد.

برنامه طراحی لباس Smart Designer

بهترین نرم افزار طراحی لباس برای کامپیوتر

نرم افزار طراحی لباس smart Designer یک برنامه کره ای CAD می باشد، که با استفاده از آن می توان طراحی های سه بعدی و دو بعدی دقیقی را طراحی کرد. برنامه smart Designer دارای ابزارهای مختلفی برای طراحی الگو دارد، ولی با این وجود سازندگان این برنامه در مراحل اولیه توسعه آن هستند.

نرم افزار طراحی Fashion Design Flat Sketch

نرم افزار Fashion Design Flat Sketch بهترین نرم افزار طراحی لباس برای گوشی موبایل است، که بسیار کاربردی می باشد و استفاده از آن راحت است. این برنامه کتابخانه گرافیکی وسیعی دارد و از آن برای طراحی لباس های زنانه استفاده می شود. با نصب نرم افزار فوق بر روی گوشی یا تبلت خود قادر خواهید بود، در هر زمان ایده های خود را رسم کرده و آن ها را ذخیره کنید. برای تکمیل طرح های ترسیم شده خود نیز می توانید از نرم افزارهایی که معرفی کردیم مانند ایلاستریتور، Corel Draw یا موارد دیگر استفاده کنید.

نرم افزار طراحی لباس fashion Design & Pattern Maker

این نرم افزار برای طراحی مد و لباس گزینه مناسبی می باشد و با استفاده از آن می توانید ایده های طراحی لباس خود را در کمترین زمان و با چند حرکت ساده ترسیم کنید. همچنین طراحی های لباس آماده زیادی در برنامه نیز وجود دارد. شما می توانید از طرح های ترسیم شده یا موجود در نرم افزار عکس گرفته و به عنوان الگو از آن ها استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار انتخاب مدل مو، صورت و رنگ پوست است، که با استفاده از آن می توان تناسب لباس و رنگ آن را با چهره متوجه شد. این برنامه نیز مانند نرم افزار قبلی بر روی گوشی نصب می شود و از نظر پیشرفته بودن و دقت به پای نرم افزارهایی مانند ایلاستریتور نمی رسد.

بهترین نرم افزار طراحی الگوی لباس

کلام پایانی

شغل طراحی لباس برای افرادی که به حوزه مد و لباس علاقه مند هستند، بسیار مناسب است و آن ها می توانند درآمد خوبی از این طریق داشته باشند؛ ولی لازم است که در کلاس طراحی لباس شرکت کرده و مهارت های لازم در این زمینه را بیاموزید. موسسه آموزش عالی آرمان برگزار کننده کلاس های آموزش عکاسی و کلاس های طراحی لباس می باشد. با شرکت در کلاس ها در پایان کار می توانید مدرک مورد تایید وزارت علوم را دریافت کنید و وارد بازار کار شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه ثبت شده است.
  1. سلام. من هر چی سعی میکنم نرم افزار ایلاستریتور رو روی ویندوز نصب کنم خطا میده و نصب نمیشه میتونید راهنمایی کنیم مشکل از چیه؟