انواع سبک های طراحی لباس

انواع سبک های طراحی لباس

سبک های طراحی لباس

 

سبک های مختلف طراحی لباس

سبک در طراحی امری است که طراحان لباس بر اساس آن، استایل‌ها و لباس‌های مختلف را طراحی و به بازار عرضه می‌دارند. هر سبک کاملاً با سبک دیگر متفاوت است و باید گفت که سبک های طراحی لباس هر کدام به صورت مجزا طرفداران خاص خود را دارند. در ادامه‌ی مقاله به معرفی و بررسی انواع سبک های طراحی لباس می‌پردازیم:

  1. سبک اداری
  2. سبک کژوال
  3. سبک هنری
  4. سبک پانک
  5. سبک تام بوی
  6. سبک خیابانی
  7. سبک کلاسیک
  8. سبک هیپ‌هاپ
  9. سبک تعطیلات
  10. سبک شب
  11. سبک راک
  12. سبک گاوچران

 

سبک اداری

سبک کژوال

سبک های هنری در طراحی لباس

سبک پانک

سبک تام بوی

 

سبک خیابانی

سبک خیابانی یکی دیگر از سبک های مختلف طراحی لباس است که در جوانان رواج بسیاری دارد و در آن به روندهای مد جدید توجه نمی‌شود. در این سبک از انواع مختلف لباس‌ها و استایل‌ها استفاده می‌شود.

سبک های مختلف طراحی لباس

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک بسیار ساده است و احساس راحتی را به طرفداران خود ارائه می هد. در این سبک، دوخت تمیز، ساده، متقارن و بی عیب و نقص مد نظر است.

سبک هیپ‌هاپ

نام هیپ‌هاپ حتماً برای شما نیز آشنا می‌باشد. هیپ‌هاپ یکی از محبوب‌ترین ژانرهای موسیقی در آمریکا محسوب می‌شود. سبک هیپ‌هاپ شامل لباس‌هایی مانند ژاکت بمب افکن، پیراهن بیس‌بال، شلوار جین و… است که توسط هواداران این سبک پوشیده می‌شود.

سبک تعطیلات

سبک تعطیلات از پرطرفدارترین سبک های طراحی لباس می‌باشد و در مسافرت و استراحت استفاده می‌شود. این سبک شامل پیراهن‌های گشاد، شلوارک‌های کوتاه، صندل‌های راحتی، کلاه تابستانی و… می‌شود.

سبک شب

سبک شب یکی دیگر از سبک های طراحی لباس می‌باشد که شامل لباس‌های بلند، چسبان و تجملاتی می‌شود که برای مهمانی‌های شبانه مناسب است.

 

سبک راک

سبک راک یکی از سبک های طراحی لباس است که در آن لباس‌هایی مانند شلوار جین، شلوار چرمی لاغر، تی‌شرت‌های بمب افکن، موتور سیکلت، چکمه‌های مشکی یا پاشنه بلند، کاپشن و… به چشم می‌خورد. همچنین در این سبک از رنگ‌های تیره مانند لاک ناخن سیاه نیز استفاده می‌شود.

سبک های طراحی لباس

سبک گاو چران

سبک گاوچران دارای ویژگی‌هایی از جمله پیراهن دکمه پایین، دامن جین، چکمه، کلاه پهن است. این سبک از لباس را گاوچران‌ها در قرن نوزدهم در کشورهای غربی می‌پوشیدند.

جمع بندی

در این مقاله از موسسه آرمان به بررسی موارد زیر پرداختیم:

 

2.7/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.