نرم افزار داوینچی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نرم افزار داوینچی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نرم افزار داوینچی

نرم افزار داوینچی :

در این مقاله قرار است به این سوال که نرم افزار داوینچی چیست و چه کاربردهایی دارد، پاسخ دهیم. حتما برای شما نیز این سوال پیش آمده است که تصاویر خیره‌کننده، جذاب و باکیفیت فیلم‌های سینمایی و یا پروژه‌های ادیت فیلم‌ها، چگونه انجام می‌شود؟ ادیت، تصحیح رنگ و ویرایش فایل‌ها ویدئویی، همیشه فرآیندی بسیار وقت‌گیر و مشکل بوده است. در سال‌های اخیر و با کمک تکنولوژی‌های نو و پردازنده‌های پرقدرت و نیز نرم افزارهای تدوین فیلم، این فرآیند مشکل، اندکی ساده‌تر شده و نیز خلاقیت بیشتری را نیز به این پروژه‌ها اضافه کرده است.

یکی از پرقدرت‌ترین و کارآمدترین این نرم افزارهای تدوین و اصلاح رنگ، نرم افزار داوینچی ریزالو است. این نرم افزار یکی از ابزارهای پرکاربرد در دنیای سینما و فیلم است که به صورت تخصصی می‌توان از آن برای اصلاح و تصحیح رنگ در نماهای سینمایی استفاده نمود. در ادامه قصد داریم ببینیم نرم افزار داوینچی چیست و چه کاربردهایی دارد و چگونه به کاربران برای تدوین، ویرایش و به خصوص تصحیح رنگ در صحنه‌های فیلم و ویدئو کمک می‌کند.

DaVinci Resolve

نرم افزار داوینچی چیست؟

DaVinci Resolve یک ابزار و یا نرم افزار مخصوص ویرایش ویدئو و فیلم می باشد. شرکت سازنده این نرم افزار پرقدرت و همه کاره، شرکت Blackmagic Design است. نرم افزار ادیت داوینچی، تنها نرم افزار و یا ابزار همه جانبه در جهان است که ویرایش، تصحیح رنگ، جلوه‌های بصری، گرافیک متحرک و ابزارهای تولید صدا را در یک ابزار نرم افزاری ترکیب کرده است.

نرم افزار ادیت داوینچی، رابط زیبا و مدرنی دارد و کار با آن برای تدوین‌گران تجربه لذت بخشی است. محیط این نرم افزار به گونه‌ای طراحی شده است که یادگیری آن، چندان سخت نیست و کار با نرم افزار داوینچی و همچنین آموزش نصب نرم افزار داوینچی برای کاربران جدید آسان است. اما در اصل این نرم افزار برای حرفه‌ای‌ها ساخته شده و در تدوین پروژه‌های بزرگ بسیار قدرتمند است. نرم افزار ادیت فیلم داوینچی به کاربر امکان می‌دهد کار تدوین را سریع‌تر و با کیفیت بالاتر دنبال کند، زیرا با استفاده از آن، نیازی به یادگیری چندین برنامه یا تعویض نرم‌افزار برای کارهای مختلف در زمینه ادیت نخواهد بود. این موضوع به آن معناست که می‌توان در تمام مراحل، با تصاویر با کیفیت اصلی دوربین کار کرد.

بیشتر بخوانید : دوره عکاسی

در معرفی نرم افزار داوینچی آمده است که این ابزار، یک نرم افزار در سطح حرفه‌ای است و حتی توسط استودیوهای فیلم‌سازی برای تولیدات بزرگ و عظیم نیز استفاده می‌شود. در نتیجه کاربر هنگام کار با آن، مطمئن است این نرم افزار برای انجام کارهای بزرگ و با وضوح بالا به اندازه کافی قدرتمند است. از دیگر مزیت‌های این نرم افزار این است که آپدیت‌های منظمی نیز دارد. به‌روزرسانی‌های منظم این برنامه همچنان به افزودن ابزارهای هوشمند بیشتر، نماهای  مبتنی بر داده‌های ابری و دیگر امکانات نو ادامه می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید: تفاوت تدوینگر ویدیو و موشن گرافیک

دلیل محبوبیت نرم افزار DaVinci Resolve

دلیل محبوبیت نرم افزار داوینچی ریزالو چیست؟

داوینچی در بین افرادی فعال در حوزه تدوین کامپیوتری، نرم افزاری بسیار محبوب به شمار می‌رود و روز به روز نیز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. بسیاری از تازه‌کاران و حتی حرفه‌ای‌ها در این زمینه به دنبال آموزش نرم افزار داوینچی ریزالو هستند.

اما علت محبوبیت نرم افزار داوینچی چیست؟ دلیل اینکه بسیاری از کاربران DaVinci Resolve را نسبت به گزینه‌های دیگری مانند Adobe Premiere Pro ترجیح می‌دهند، این است که چندین ابزار را برای کارهای مختلف، در یک نرم‌افزار ترکیب کرده است. انواع امکانات تدوین رسانه، برش‌، ویرایش‌ها، ترکیب، تصحیح رنگ، صدا و یکپارچه‌سازی Fairlight و تحویل پروژه همه و همه به صورت یک جا در این نرم افزار مفید با بالاترین کیفیت و نتیجه، گردآوری شده است.

شرکت سازنده این نرم افزار یعنی Blackmagic Design به عنوان پیشرو در فناوری ویدئو شناخته می‌شود. بنیانگذاران این ابزار مفید، دارای سابقه ای طولانی در ویرایش و مهندسی پس از تولید هستند که تجربیات فراوانی را در این زمینه داشته‌اند.

کاربرد نرم افزار DaVinci Resolve

کاربرد نرم افزار داوینچی چیست؟

در ادامه معرفی نرم افزار داوینچی ریزالو، با کاربردهای آن بیشتر آشنا می‌شویم.  DaVinci Resolve تنها نرم افزار و ابزار ادیت در جهان است که ویرایش، تصحیح رنگ، جلوه‌های بصری، موشن گرافیک و پس تولید صوتی را در یک ابزار نرم افزاری، ترکیب کرده است. این موضوع باعث می‌شود که کاربرد و استفاده از آن، بسیار بسته به نیاز کاربران خود، متفاوت و گسترده باشد.

مهم‌ترین کاربردهای DaVinci Resolve عبارت است از:

1.    ویرایش فیلم

نرم افزار داوینچی با استفاده از ویرایشگر غیرخطی، از طرح‌بندی آهنگ، طراحی مانیتور دوگانه و گردش‌های کاری سنتی، پشتیبانی می‌کند. این موضوع برای پروژه‌های بزرگ مانند تبلیغات یا فیلم‌های بلند نیز مفید است و شامل قابلیت ویرایشی با عنوان «کشیدن و رها کردن» نیز می باشد. به‌علاوه، این امکانات ابزارهای مدیریت رسانه، سازماندهی و جدول زمانی را نیز شامل می‌شود. همچنین اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی ها و مبانی کار کردن با نرم افزار مذکور در کلاس تدوین موسسه آرمان بیشتر آموزش داده خواهد شد.

2.    برش فیلم

استفاده از امکانات برش فیلم در این نرم افزار هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران حرفه‌ای، به سادگی انجام می‌شود. در داوینچی شما همچنین به خوبی می‌توانید به امکاناتی برای ویرایش برنامه‌های چند دوربینی که ایجاد برش‌های کاملاً همگام‌سازی شده را آسان می‌کنند، دسترسی داشته باشید.

3.    تصحیح رنگ

اگر از کارشناسان بپرسید که نقطه قوت نرم افزار داوینچی چیست، مسلما در اولین جواب، درباره امکان تصحیح رنگ خواهید شنید. یکی از مهم‌ترین تکنیک های نرم افزار داوینچی، تصحیح و اصلاح رنگ در ویدئوهای گوناگون است. به طور کلی یکی از رایج‌ترین دلایلی که کاربران و افراد فعال در زمینه ادیت فیلم و ویدئو به دنبال آموزش نرم افزار داوینچی هستند، این امکان نرم افزار داوینچی است.

این امکانات سطح بالا که برای تنظیم کنتراست، دما، جزئیات میانی تن، اشباع و موارد دیگر به کار می‌رود، به کاربران برای تصحیح رنگ در فیلم‌ها، کمک بزرگی می‌کند.

تصحیح رنگ در نرم افزار داوینچی

4.    Fusion

این ابزار به کاربر امکان می‌دهد تمام جلوه‌های بصری سینمایی را که می‌تواند تصور کند، ایجاد نماید. این موضوع شامل یک گردش کار مبتنی بر گره است که ساخت افکت‌ها و انیمیشن‌های پیچیده را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. با استفاده از رویکرد مبتنی بر لایه و صدها ابزار دو بعدی و سه بعدی برای جلوه‌های بصری و گرافیک‌های متحرک کاربر به راحتی می‌تواند جلوه بصری مورد نظر خود را ایجاد نماید.

5.    تصحیح صدا

کاربران ممکن است سوال کنند که نقطه قوت نرم افزار داوینچی چیست؟ یکی از پاسخ‌ها این است که جمع شدن امکانات مفید نرم افزارهای دیگر در یک ابزار، داوینچی را به نرم افزاری قوی در این حوزه تبدیل کرده است.یکی دیگر از قابلیت های نرم افزار داوینچی، امکاناتی است که برای تصحیح و ویرایش صوت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. صفحه Fairlight دارای صدها ابزار حرفه‌ای برای تصحیح صداها پس از صدابرداری، است. این نرم افزار مانند یک ایستگاه کاری صوتی دیجیتال حرفه‌ای عمل می‌کند که در سیستم ویرایش و رنگ تعبیه شده است. کاربر حتی می‌تواند از ابزارهای ویرایش مبتنی بر صفحه کلید استفاده کند.

6.    تکمیل و تحویل

استفاده از این نرم افزار، تکمیل و تحویل پروژه نیز به راحتی انجام خواهد شد. وارد کردن و سازماندهی  و ادیت فیلم و همچنین همگام‌سازی کلیپ‌ها و اضافه کردن متادیتا برای ویرایش از امکاناتی است که در این محیط در اختیار شما خواهد بود. همچنین امکانات کاملی نیز برای خروجی و آپلود در فرمت های متعدد در این نرم افزار موجود است.

تکمیل و تحویل پروژه

سخن آخر

در این مقاله به این سوال که نرم افزار داوینچی چیست، پاسخ دادیم. نرم افزار داوینچی یک ابزار همه جانبه و به روز برای ادیت و ویرایش ویدئو و فیلم است. اگر قصد شرکت در یک دوره تدوین فیلم و ساخت تیزر تبلیغاتی را دارید، این نرم افزار می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای آموزش باشد. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی این نرم افزار و آموزش کار با نرم افزار داوینچی در موسسه آموزش عالی آرمان، به یک حرفه‌ای در این زمینه تبدیل شوید.

 

کلیک کنید…

 

3.9/5 - (13 امتیاز)

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.