چرا آموزش تدوین فیلم مهم است؟

چرا آموزش تدوین فیلم مهم است؟

آموزش تدوین فیلم :

قطعا همه ما این تجربه را داریم که پس از تماشای یک فیلم یا ویدئو اصلا احساس خوبی نسبت به آن نداشته ایم یا به اعتقاد ما آن ویدئو از کیفیت فیلم برداری ضعیفی برخوردار بوده است. آموزش تدوین فیلم بخش جدایی ناپذیر یک فیلم باکیفیت است. همان ها که ما را به خود میخکوب میکنند؛ بنابراین چه از خانواده خود فیلم بگیریم و چه در این حرفه کار کنیم. در هر صورت این آموزش برای ما از واجبات خواهد بود.

در واقع، زمانی که از یک فیلم یا کلیپ خوشمان می آید، آن را سریعا به اشتراک میگذاریم؛ زیرا از آن لذت برده ایم. اگر شما هم میخواهید ویدئوهایتان همان بازخورد مورد انتظارتان را دریافت کند، پس حتما شرکت در دوره تدوین فیلم را در نظر داشته باشید. چطور؟ در ادامه با 4 دلیل به شما ثابت میکنیم که داشتن دانش کافی در این زمینه تا چه اندازه برایتان مفید خواهد بود.

1. با شرکت در دوره آموزش تدوین فیلم، محتوای بهتری تولید میکنید

ویدئوهای ادیت شده سریع تر شما را به خود جذب میکنند. به همین علت، تماشای بی وقفه آنها ساده تر خواهد بود. این گونه فیلم ها کم و کاستی ندارند و شروع و پایان آنها مشخص است. عموما افراد ویدئوهای ناپیوسته یا بیش از حد طولانی را به صورت کامل نگاه نمیکنند. به همین علت، اگر میخواهید ویدئوهای شما در این گروه قرار نگیرد، آموزش تدوین فیلم را جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید : آموزش تدوین با پریمر

با این کار، افراد مفهوم محتوای شما را بهتر درک میکنند. علاوه بر آن، فیلم هایی که یک ریتم مخشصی دارند و حتی قسمت های غیرضروری نیز ویرایش شده اند، برای مخاطب جذاب تر هستند.

2. تدوین فیلم به داستان گویی بهتر شما کمک میکند

داستان گویی بخش مهمی از یک ویدئوی موفق است. خواه ویدئوی تبلیغاتی باشد، یا صرفا جهت سرگرم کردن مردم ساخته شده باشد. در دوره تدوین فیلم آموزش میبینید که چطور داستان ویدئو را واضح و مختصر بیان کنید. به طوریکه مخاطب از آن لذت ببرد.

در این کلاس ها، تکنیک ها و مباحث مهمی را آموزش میبینید تا بتوانید از تصاویر، جلوه های صوتی، عناوین و انیمیشن ها به نحو احسن استفاده کنید و توالی مناسبی از آنها را بسازید. فیلم های خوب داستان را به صورت واضح انتقال میدهند.

3. فیلم های ادیت شده بازدید بیشتری نیز دارند

اگر میخواهید فیلم های شما بازخورد مور انتظارتان را بگیرند و از این راه به درآمد خوبی برسید، حتما آموزش تدوین فیلم را در برنامه های خود قرار دهید. فیلم هایی که از ساختار خاصی پیروی نمیکنند، پربازدید نخواهند شد؛ زیرا مردم تمایلی به اشتراک گذاشتن فیلم هایی با کیفیت پایین ندارند. به همین منظور، اموزش تدوین فیلم به شما کمک میکند تا افراد بیشتری محتوای ویدئویی شما را ببینند.

4. همیشه و در همه صنایع درخواست برای تدوین فیلم وجود دارد

حتی اگر نمیخواهید ویدئوهایتان را خودتان بسازید، داشتن دانش کافی در حوزه تدوین و ادیت فیلم ها یک مهارت عالی است. از بازاریابی گرفته تا امور مالی، ویدئو در همه صنایع به کار برده میشود. به همین دلیل، همواره برای تدوینگران فیلم شغل وجود دارد. اگر فکر میکنید به هنر علاقه دارید، میتوانید با شرکت در دوره آموزش تدوین فیلم شغل رویایی خود را بدست آورید.

ولی به راستی، در این کلاس ها، چه اصولی را یاد میگیرید؟

کدام تکنیک ها در دوره آموزش تدوین فیلم آموزش داده میشوند؟

یک فیلم خوب (موزیک ویدئو، کلیپ های کمپین بازاریابی، ویدئوهای شرکتی و …) از سه مرحله تشکیل شده است:

  1. پیش تولید
  2. تولید
  3. پس تولید

پس تولید، اولین مرحله از تدوین ویدئو است. ما قصد نداریم تا مانند بقیه به شما بگوییم اموزش تدوین فیلم بسیار مهم است. ولی باید بدانید در صورتی که ویدئوهای خود را ادیت نکنید، با یک ویدئو درهم برهم رو به رو خواهید بود. قطعا بدون وجود یک فیلم بردار خوب، شات مناسبی نخواهید داشت، بدون وجود یک کارگردان عالی صحنه های فیلم شما سردرگم کننده و نامنظم خواهند بود، ولی بدون وجود یک ادیتور فیلم، هیچ کدام از بخش های ویدئوی شما نمیتوانند کنار هم قرار بگیرند.

با این حال، در دوره آموزش تدوین فیلم چه چیزهایی آموزش میبینید؟

مطلب پیشنهادی: چگونه تیزر تبلیغاتی بسازیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟

اینکه چطور توالی بی نقصی از شات ها بسازید

توالی که در ذهن شما نسبت به فیلم وجود دارد، کاملا وابسته به ادیتور فیلم است. این ادیتور متناسب با خواسته کارگردان و فیلمبردار تدوین را انجام میدهد، ولی باز هم نظر و توانمندی او در این مسئله دخیل است. تا به حال شده که در روند فیلم برداری یک صحنه اتفاقی غیرمنتظره رخ دهد و صحنه را به طور کامل خراب کند؟

برای مثال، در حین فیلم برداری یک دفعه نور صحنه به هر دلیلی خراب میشود. در این شرایط، آن را تعویض میکنید و از نو عملیات را آغاز می نمایید. کار ادیتور نیز همین است. اینکه چطور به توالی فیلم شما نظم ببخشد و آن را منظم سازد. در واقع شما در کلاس های آموزش تدوین فیلم یاد میگیرید که چگونه بهترین صحنه ها را به صورت مرتب کنار هم قرار دهید.

دوره آموزش تدوین فیلم

اینکه چطور در مناسب ترین بخش از فیلم، برش دهید

در روند تدوین ویدئو، یکی از رایج ترین و کارآمدترین روش ها برای رسیدن به یک توالی خوب، برش است. برش به خودی خود کار دشواری نیست. نقطه شروع و پایان را انتخاب میکنید و برش را انجام میدهید؛ اما خیلی کارهای دیگری نیز وجود دارد که باید به عنوان یک ادیتور انجام دهید.

برش شما زمانی میتواند توالی ایده آلی را ایجاد کند که در زمان مناسب برش ایجاد شده باشد. زمان بندی امر حیاتی در این بخش است. اگر برش زودهنگام داشته باشید، مخاطب سردرگم میشود؛ زیرا با برشی از فیلم رو به رو است که انتظارش را نداشته است. اگر دیرتر برش را انجام دهید، این حس به مخاطب القاء میشود که آن صحنه از فیلم تا بی نهایت ادامه خواهد داشت. پس طی آموزش تدوین فیلم، نحوه برش زدن نیز به شما آموزش داده میشود.

مطلب پیشنهادی: چطور دوره تدوین فیلم با پریمیر آینده تان را تغییر خواهد داد؟

اینکه چطور صداها را ادیت کنید

زمانی که تدوین فیلم به گوشتان میخورد، تمام چیزهایی که به ذهنتان میرسد، مربوط به تدوین بخش های بصری است. البته که درست است؛ اما کل ادیت فیلم به این قسمت ختم نمیشود. جریان صدا در کل فیلم نیز باید بی نقص باشد. در واقع، صداها باید با ثانیه به ثانیه صحنه های فیلم مطابقت داشته باشد.

منظور از مطابقت صدا با فیلم، تنظیم حجم صدا و همگام سازی کلیپ صوتی با کلیپ تصویری است. تنها با این کار است که نتیجه به دست آمده از تدوین، درست همان چیزی است که انتظارش را داشته اید؛ زیرا علاوه بر تصویر، صدا نیز در برانگیخته کردن احساسات در مخاطب نقش دارد.

در دوره تدوین فیلم نیز درباره ادیت و ویرایش صدا در ویدئو آموزش میبینید. تنها در این صوررت است که میتوانید تبدیل به یک ادیتور حرفه ای و مشهور شوید.

دوره تدوین

اینکه چطور میان صحنه ها جا به جا شوید

تنها عاملی که در یک صحنه تفاوت ایجاد میکند، شات انتقالی است. در واقع، بدون وجود این شات ها، نتیجه به دست آمده از تدوین، یک فیلم سریع و آشفته است که مخاطب نه تنها هدف آن را درک نمیکند، بلکه تمایلی به تماشا و ترغیب دیگران به دیدن آن ندارد.

یکی از مهمترین مواردی که طی دوره تدوین فیلم یاد میگیرید، شات های انتقالی است. اینکه چطور در موقعیت و زمان مناسب به شات بعدی بروید و صداها، رنگ بندی و لایه بندی را تغییر دهید.

سخن آخر

آموزش تدوین فیلم کلید رسیدن به یک فیلم باکیفیت و حرفه ای است. اینکه چطور بتوانید بدون هیچ نقصی تصاویر و صداها را کنار یکدیگر قرار دهید تا احساسات و ذهن مخاطب را درگیر فیلم نمایید. تدوین فیلم، بخش مهمی از صنعت فیلم سازی است که بدون وجود آن، قطعا هیچ فیلمی به فروش نخواهد رفت.

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 دیدگاه ثبت شده است.
    • دوست عزیز دقیقا با همان کیفیت و محتوا در هر دو مورد از پایه تا پیشرفته آموزش میبینید

    • سلام روز بخیر کلا آموزش تدوین در موسسه آموزش عالی ارمان به صورت یک پکیچ آموزشی است که در اختیار دانشجویان قرار میگیرد و کیفیت بسیار عالی دارد.