آموزش طراحی لباس شب

آموزش طراحی لباس شب

آموزش طراحی لباس شب

همیشه بازی های کامپیوتری دوران بچگی یک غول مرحله آخر داشت. اگر بخواهیم بازی های آن زمان را با هنر خیاطی امروزی مقایسه کنیم، باید بگوییم طراحی لباس شب یکی از غولهای مرحله آخر خیاطی به شمار می رود. آموزش طراحی لباس شب معمولا در دو سطح مقدماتی یا مبتدی و پیشرفته یا حرفه ای برگزار می شود. در واقع با فراگیری دوره پیشرفته طراحی لباس شب، شما دیگر یک خیاط تمام و کمال خواهید بود و خواهید توانست از پس خیاطی های دیگر هم برآمده و از این طریق به راحتی کسب درآمد کنید.

البته طراحی لباس شب به این راحتی هم نیست و نیاز به آموزش، تمرین و پشتکار زیادی دارد. اهمیت این مرحله از خیاطی به اندازه ای است که آموزش و پرورش، رشته ای خاص با عنوان طراحی لباس شب برای دانش آموزان دختر دوره متوسطه در نظر گرفته است و دانش آموزان با تحصیل در این رشته می توانند آموزش های لازم در این زمینه را فرا بگیرند. آموزش الگوسازی، ژورنال خوانی، پردازش و دیگر موضوعات مرتبط با آموزش طراحی لباس شب، علاوه بر زمان بر بودن، تخصص و پیچیدگی های خاص خودشان را دارند. البته همانطور که اشاره شد، این حرفه به همان اندازه که آموزش آن درد سر دارد، دارای درآمد بالایی هم هست. به همین دلیل آموزش طراحی لباس شب همیشه طرفداران خاص خودش را داشته است.

 

 

آموزش طراحی لباس شب

 

امروزه طراحی لباس شب در حیطه صنعت طراحی مد طبقه بندی می شود. البته نه مدهای موسمی و کوتاه مدت و قابل تغییر، بلکه مدهای پایدار. منظور از مدهای پایدار در خیاطی، طراحی و دوخت آثار و تولیدات با ماندگاری بیشتر است. این طراحی ها به علت دوام بیشتر، آسیب کمتری به محیط زیست می زنند.

مراحل آموزش طراحی لباس شب

خیاطی و طراحی یک هنر تدریجی است و نه دفعی. یعنی برای طراحی و خیاطی، ابتدا باید مقدمات آن فراهم شود و سپس مرحله به مرحله، اصل کار که در اینجا طراحی لباس شب است، انجام گیرد. آموزش طراحی لباس شب مقدمات و پیش زمینه هایی دارد که فراهم کردن و انجام آن ها قبل از شروع کار الزامی است. فراهم آوردن وسایل مورد نیاز، شناخت پارچه مناسب و طراحی لباس شب سه مرحله اصلی در آموزش طراحی لباس شب به حساب می آیند. به سراغ اولین مرحله در آموزش طراحی لباس شب می رویم.

فراهم کردن وسایل مورد نیاز

فراهم کردن وسایل زیر قبل از اقدام برای طراحی لباس شب الزامی است:

  • کاغذ الگو: یکی از مهمترین وسیله در خیاطی و مخصوصا طراحی لباس شب به شمار می رود. بهتر است در صورت امکان بهترین نوع کاغذ الگو را برای این موضوع در نظر بگیرید.
  • مداد، پاک کن، تراش، خط کش و گونیا: این لوازم التحریر از وسایل ضروری خیاطی و طراحی لباس شب به حساب می آیند.
  • صابون خیاطی: در طراحی لباس شب، برای علامتگذاری به صابون خیاطی و یا سایر وسایل مشابه نیاز خواهید داشت.
  • همچنین لازم است وسایل روزمره خیاطی از قبیل متر، نخ و سوزن، زیپ، چسب، سوزن ته گرد، نخ چین، بشکاف و… هنگام کار در کنار شما باشند، تا هنگام نیاز از آنها استفاده نمایید.

طراحی لباس شب مراحل مختلفی دارد.

انتخاب پارچه های مناسب

آموزش طراحی لباس شب شامل مراحل خاصی است که هر کدام از این مراحل هم زیر مجموعه ها و عناوین خاص خود را دارند. اولین مرحله در طراحی لباس شب، انتخاب پارچه مناسب است. انتخاب پارچه مناسب یکی از مقدمات دوخت لباس شب است. قبل از آشنایی با آموزش طراحی لباس شب باید پارچه های مناسب برای دوخت این لباس را بشناسید. هر لباسی موقعیت خاص خودش را دارد. پارچه های ساتن، پاناما، حریر و کرپ انتخاب های مناسب تری برای طراحی لباس شب هستند. البته می توانید از پارچه های دیگری مانند تافته و ابریشم هم استفاده کنید که ممکن است قیمت آنها بالاتر از سایر پارچه ها باشد. در هر صورت شما باید بر اساس میزان هزینه ای که برای دوخت لباس شب در نظر گرفته اید، پارچه مناسب را انتخاب کنید.

اهمیت الگوسازی در آموزش طراحی لباس شب

مرحله بعدی در آموزش طراحی لباس شب، الگوسازی است. شما اگر قصد طراحی یک لباس شب را داشته باشید، باید با الگوسازی و جزئیات آن آشنایی کامل داشته باشید. طراحی یک الگوی دقیق و مناسب برای آموزش طراحی لباس شب پیش مقدمات و عناوینی دارد که مهمترین آنها در ذیل عنوان خواهد شد.

آموزش طراحی لباس شب

مراحل الگو سازی در طراحی لباس شب

  • شناخت اندام و ایرادات اندامی: برای طراحی لباس شب، باید با اندام هایی که اندازه گیری آنها در خیاطی اهمیت دارد، و همچنین نحوه اندازه گیری آنها آشنا باشید.
  • آشنایی با مدل سازی و طراحی خیاطی: آموزش طراحی لباس شب نیاز به فراگیری انواع روش های طراحی و مدل سازی دارد.
  • آشنایی با انواع مدل های لباس شب: لباس شب خود مدل های مختلفی دارد که برای دوختن آن باید از پیش، این مدل ها را فرا گرفته باشید.

قبل از اقدام برای طراحی لباس شب لازم است الگوی مورد نظر را طراحی کرده باشید.

آشنایی با نحوه محاسبه میزان پارچه: آموزش نحوه محاسبه پارچه مورد نیاز برای هر دوخت و دوزی نیاز ضروری است و برای طراحی لباس شب ضروری تر.

آموزش دوخت و طراحی انواع یقه: یقه در طراحی لباس شب با طراحی یقه در سایر لباس ها متفاوت است. به همین دلیل شما باید قبلا طراحی و دوخت انواع یقه را فرا گرفته باشید.

آشنایی با انواع مدل های بالاتنه: یک خیاط لباس شب باید انواع مدل های بالا تنه را بشناسد و بتواند آنها را روی پارچه اجرا کند.

چیدمان انواع الگوها روی پارچه: چیدمان انواع الگوها در طراحی لباس شب بسیار مهم است و بدون فراگیری آن نمی توانید از پس طراحی لباس برآیید.

شناخت انواع برش های خیاطی: در طراحی لباس شب، برش های مختلفی به کار می رود که برای طراحی لباس شب باید با آنها آشنا باشید. برش آستر و لایه کاری بالاتنه از انواع برش هایی هستند که در لباس شب کاربرد بسیاری دارند

البته الگوسازی آموزش طراحی لباس شب نیاز به جزئیات بیشتری دارد، اما می توان موارد فوق را به عنوان مهمترین مقدمات آن برشمرد.

 

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.