درآمد معماری داخلی در ایران و جهان

درآمد معماری داخلی در ایران و جهان

درآمد معماری داخلی در ایران و جهان

مقدمه :

درآمد معماری داخلی در ایران و جهان !! این سوال ممکن است سوال شما هم باشد. در این مقاله به بررسی و پاسخ به سوالات زیر پرداخته شده است .

  • بازار کار معماری داخلی و تقاضا برای این شغل چگونه است؟
  • جه کشورهایی بیشترین دستمزد را به معماران داخلی پرداخت می کنند؟
  • عواملی که می تواند بر دستمزد یک طراح داخلی تاثیر بگذارد کدامند؟

بیشتر بخوانید : بهترین دوربین عکاسی جهان

درآمد معماری داخلی در ایران و جهان چگونه است؟

بازار کار صنعت معماری داخلی در ده سال گذشته شاهد گسترش  قابل توجهی بوده است، به طوری که این بازار تنها بین سال های 2017 تا 2021 شاهد رشد جهانی 5.8 درصدی بوده است.این بازار تا سال 2022 به ارزش 115 میلیارد دلار رسیده است. با نگاهی به آینده، بازار طراحی داخلی پیش بینی می شود که این بازار به سرعت به رشد خود ادامه دهد، با تخمین CAGR (نرخ رشد سالانه مرکب) که انتظار می رود تنها در دوره بین سال های 2022 و 2032 به 6.4٪ و ارزش کل 213.7 میلیارد برسد.

جدول دستمزد و درآمد معماری داخلی در ایران و جهان :

تحقیق و بررسی میزان درآمد یک حرفه نقطه شروع خوبی برای انتخاب یک شغل جدید است.در این بخش خلاصه ای از میزان درآمد معماران داخلی در سطح مبتدی، متوسط ​​و ارشد در سراسر جهان آورده شده است.

معماران ارشد معماران متوسط  درآمد معماران تازه کار کشورها
25 میلیون به بالا 20 میلیون تومان 9 میلیون تومان ایران
$76,645 $65,217 $53,603 آمریکا
47174 پوند 37022 پوند 25611 پوند انگلستان
R335,004 279,855رند 139,953رند آفریقای جنوبی
7,99,980 روپیه 3,15,400 روپیه 1,862,0 روپیه هند
68640 یورو 43200 یورو 19920 یورو آلمان
64843 یورو 53633 یورو 38133 یورو فرانسه
92071 دلار کانادا 74858 دلار کانادا 54,146 دلار کانادا کانادا
216,171 ین 173884 ین 127128 ین چین

 

بیشتر بخوانید : دوره دکوراسیون داخلی

عواملی که می تواند بر دستمزد یک طراح داخلی تاثیر بگذارد کدامند؟

همانطور که می دانیم، حقوق و دستمزد به عوامل مختلفی بستگی دارد، عواملی همچون میزان سابقه و تجربه در آن کار ، کشوری که در آن زندگی و کار می کنیدو غیره… .

زمانی که در حال بررسی حقوق یک شغل هستید هستید، بسیار اهمیت دارد که تمامی  این عوامل را در نظر بگیرید تا تصمیم درستی برای انتخاب شغل آینده خود بگیرید. در ادامه به جزئیات بیشتری در مورد اینکه چگونه این عوامل می توانند بر حقوق شما تأثیر بگذارند، خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : معماری داخلی فضاهای تجاری

میزان تجربه و سابقه کار :

میزان تجربه و سابقه کاری که در طول سال ها انباشته کرده اید، نقش بسیار مهمی در مقدار دستمزد شما دارد. همانطور که در جدول دستمزدها در بخش قبل به آن اشاره کردیم، تفاوت بین درآمد متوسط یک طراح داخلی مبتدی ، متوسط ​​و ارشد بسیار چشم گیر است. دلیل این موضوع این است که تجربه در این حرفه اهمیت بسیار زیادی دارد. قطعا دستمزد یک طراح داخلی مبتدی که ممکن است برای اولین بار شروع به کار کند یا به تازگی تحصیلات خود را تمام کرده باشد، با یک معمار داخلی ارشد که بین هشت تا ده سال سابقه دارد بسیار متفاوت است.

موقعیت مکانی :

موقعیت مکانی بر حقوق شما تأثیر گذار است. هزینه زندگی و سطح درآمد در کشورهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال : متوسط اجاره، قیمت غذا، هزینه های حمل و نقل و غیره .. بر مقدار متوسط حقوق ، بالا یا پایین بودن آن در تمام صنایع ، از جمله معماری داخلی تاثیر می گذارد.حتماً قبل از انتخاب شغل جدید این موارد را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید : موضوع پایان نامه ارشد معماری داخلی

صلاحیت ها و مهارت

علاوه بر تجربه، داشتن مهارت و آموزش های مناسب در زمینه طراحی داخلی برای کارفرمایان بسیار مهم خواهد بود. آنها نه تنها می خواهند ببینند که شما دانش و آموزش به روز صنعت معماری داخلی را دارید،می خواهند مطمئن شوند به این انتخاب شغلی متعهد هستید و در صورت لزوم برای یادگیری بیشتر آماده هستید. مدرک دوره معماری داخلی شایستگی شما را برای یک نقش نشان می دهد، سطح سواد شما را نشان می دهد.فراموش نکنید که دوره های اضافی را که برای تقویت مهارت های خود گذرانده اید ذکر کنید – یک کارفرما قطعاً مایل است در مورد آنها بشنود!

معرفی دوره معماری داخلی آرمان :

دپارتمان معماری داخلی موسسه آموزش عالی آرمان از سال 1387 تاسیس گردیده است. و با تکیه بر تجارب اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر داخل و خارج از کشور اقدام به برنامه ریزی و تدوین دوره معماری داخلی و دکوراسیون بر اساس نیاز بازار کار داخل نموده است .جهت دریافت مشاوره رایگان از دوره معماری داخلی آرمان روی لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : درآمد تدوین

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.