شمال شهری ها چگونه خانه هایشان را تزئین می کنند؟

شمال شهری ها چگونه خانه هایشان را تزئین می کنند؟

معماری داخلی تهران شمال

معماری داخلی تهران شمال

ایران کشوری است که با فرهنگ و معماری غنی در تمام جهان شناخته می‌شود. تهران نیز به عنوان پایتخت ایران یکی از مراکز اصلی تجلی این هنر به شمار می‌رود. ساکنان تهران به ویژه منطقه شمال آن به معماری و دکوراسیون داخلی خانه‌ها و ساختمان‌های خود اهمیت زیادی می‌دهند. به همین خاطر معماری داخلی شمال تهران دارای شاخصه‌های خاص خود است. در این مطلب درباره ویژگی‌ها و سبک معماری در این منطقه از پایتخت ایران صحبت می‌کنیم.

سبک معماری داخلی شمال تهران چیست؟

وقتی درباره معماری و طراحی داخلی صحبت می‌کنیم اولا از همه باید بدانیم چه سبکی مد نظر ماست. در خصوص معماری و طراحی داخلی ساختمان‌های شمال تهران نیز الگوی مشخصی از سبک‌ها را مشاهده کرد. بیشتر ساختمان‌های منطقه شمال تهران از سبک معماری سنتی و سنتی- مدرن الهام گرفته‌اند. در نتیجه می‌توان ترکیبی از اصالت و فرهنگ ایرانی با سادگی و جذابیت سبک مدرن را در کنار هم دید. در واقع در این مدل از معماری داخلی طراحی آزاد با تمرکز روی محیط انجام می‌گیرد. خلاقیت طراح از اصلی‌ترین فاکتورهای مطرح در زیبایی هرچه بیشتر طرح‌های پیش رو است. در تلفیق سبک سنتی و مدرن تاکید زیادی روی انتزاع و سادگی وجود دارد. در ادامه این مطلب با شاخصه‌های اصلی معماری داخلی در خانه‌های لوکس تهران بیشتر آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید : دوره معماری داخلی

ویژگی‌های اصلی معماری داخلی شمال تهران:

معماری و دکوراسیون داخلی در تهران هر روز در حال پیشرفت و دگرگونی می‌باشد. ترندهای جدید به سرعت در مناطق شمالی تهران مورد استقبال و استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر رایج‌ترین سبک معماری داخلی در شمال شهر تهران ویژگی‌هایی خاصی دارد که در این بخش خواهیم گفت.

1- استفاده از رنگ‌های زنده و پر رنگ:

رنگ‌های به اصطلاح تند و زنده جایگاه خاصی در معماری و طراحی داخلی ساختمان‌های شمال تهران دارند. این رنگ‌ها حس شادابی و قدرت و حرکت را در افراد بیدار می‌کنند. در نتیجه در ساختمان‌های شمال تهران با رنگ‌هایی نظیر:

  • قرمز تیره
  • سبزهای پر رنگ
  • آبی

زیاد روبه‌رو خواهید شد. از این رنگ‌ها در انتخاب مبلمان، تابلوها و لوازم جانبی کمک گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید : کارگاه کفپوش سه بعدی و سقف کشسان

2- فلزات ترکیبی:

یکی دیگر از شاخصه‌های مهم در معماری داخلی شمال تهران به کار بردن فلزات به صورت مخلوط است. فلزاتی نظیر طلا- نقره و برنج در معماری و طراحی داخلی ساختمان‌های لوکس تهران به کار می‌روند. این متریال باعث ایجاد عمق در فضا و ظاهری جذاب می‌شوند. در واقع طراحان به کمک این مواد برای احساس پیچیدگی بصری را به بیننده منتقل می‌کنند.

3- به کارگیری مخمل و ابریشم:

در منازل و ساختمان‌های مجلل از پارچه‌های مخمل و ابریشم در فضای داخلی استفاده می‌کنند. حس لوکس بودن و گیرایی خاصی در این پارچه‌ها وجود دارد. بنابراین مخمل و ابریشم برای ایجاد ظاهر گیرا کار طراحان و معماران داخلی را راحت‌تر می‌کنند.

4- روشنایی استیتمنت:

استفاده از چراغ‌های آویز و لوسترهای مجلل در قسمت داخلی خانه و ساختمان شاخصه بعدی معماری داخلی شمال تهران است. از این ویژگی برای ایجاد درام و افزودن سبک به فضا می‌توان کمک گرفت.

5- متریال و مواد آلی:

در بسیاری از خانه‌های لوکس شمال تهران از متریال و مواد ارگانیک استفاده شده است. الیاف طبیعی- سنگ و چوب عمده مواد آلی مورد استفاده در فضای داخلی ساختمان‌های شمال تهران هستند. استفاده از این مواد آلی باعث ایجاد فضایی گرم دلنشین می‌شوند.

بیشتر بخوانید : دوره جامع دکوراسیون داخلی

برای معماری داخلی به سبک شمال تهران چه باید کرد؟

اغلب خانه‌ها و ساختمان‌ها در شمال تهران دارای ظاهری شیک و مجلل می‌باشند. بسیاری از ما مایل هستیم تا خانه‌های به سبک مناطق شمالی تهران داشته باشیم. باید بدانیم که این سبک از معماری داخلی الزاما نیاز به صرف هزینه‌های سنگین ندارد. بلکه با توجه به برخی از ساختارها در معماری داخلی می‌توان فضایی شبیه به معماری داخلی شمال تهران داشت.

1- تمرکز بر کیفیت:

بهتر است روی کیفیت مبلمان و آیتم‌های مورد استفاده در فضای داخلی تمرکز داشته باشید. در واقع چند آیتم باکیفیت و ممتاز بهتر از تنوع بالای آیتم‌های نامرغوب در ساختمان است. آیتم‌های باکیفیت و ممتاز به معماری و طراحی داخلی ساختمان جلوه‌ای ویژه‌ خواهند بخشید.

2- حفظ سادگی:

برای لوکس و مجلل بودن نیاز به ریخت و پاش و اسراف نیست. بسیاری از طرح‌های ساده در معماری داخلی هستند که لوکس و باشکوه جلوه می‌کنند. پیشنهاد می‌شود بر معماری داخلی بر روی خطوط تمیز و طرح‌های ماندگار تمرکز کند.

3- لایه‌بندی نورپردازی:

به کارگیری منابع متنوع نور در محیط می‌تواند به ایجاد فضای گرم و گیرا کمک زیادی بکند. چراغ‌های رومیزی و لامپ‌های زمینی در کنار نورپردازی سقفی حسی از تجمل و جذابیت را القا می‌کنند. از لایه‌بندی نور در معماری داخلی شمال تهران استفاده می‌شود. نورها قادرند به فضا درام و عمق خوبی ببخشند.

4- افزودن بافت به فضای داخلی:

بافت‌هایی نظیر ابریشم و مخمل می‌تواند در عین ایجاد بعد و عمق حس لوکس بودن را القا کند. بنابراین در استفاده از این بافت‌ها در محیط داخلی ساختمان‌های لوکس نباید غافل شد.

همکاری با تیم‌های حرفه‌ای برای معماری داخلی شمال تهران:

معماری و طراحی داخلی ترکیبی از علم، هنر و خلاقیت است. بنابراین نمی‌توان با مطالعه چند مقاله و دیدن چند تصویر را به خوبی و نحو احسن اجرا نمود. بهترین انتخاب همکاری با تیم‌ها و معماران حرفه‌ای و باتجربه برای دستیابی به بهترین نتیجه است. فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید به صورت پیوسته و در کنار هم در معماری داخلی مورد توجه قرار بگیرند. در غیر این صورت نتیجه شباهتی به خانه‌های لوکس شمال تهران پیدا نخواهد کرد. شما می‌توانید نظرات و انتظارات خود از معماری و طراحی داخلی را افراد حرفه‌ای در میان بگذارید. سپس با تلفیق نظر شما و توصیه‌های معماران حرفه‌ای بهترین و لوکس‌ترین خانه و ساختمان را داشته باشید. معماری داخلی در ساختمان‌های شمال تهران ترکیبی از سنت و مدرنیته است. پس به سادگی و بدون تجربه نمی‌توانید این سبک پیچیده از معماری را داشته باشید.

سخن پایانی:

معماری داخلی شمال تهران از ویژگی‌ها و ساختارهای خاصی پیروی می‌کند. ترندهای جدید و مدرن در ساختار داخلی ساختمان‌های شمال تهران به چشم می‌خورند. در اغلب اوقات معماری و طراحی داخلی ساختمان‌های شمال تهران توسط معمارانی بزرگ انجام می‌گردد. آیا شما به معماری‌ و طراحی داخلی لوکس و مجلل به سبک شمال تهران علاقه‌مند هستید؟!

بیشتر بخوانید : ژست عکاسی در طبیعت

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.