همه چیز راجع به طراحی لباس دخترانه

همه چیز راجع به طراحی لباس دخترانه

طراحی لباس دخترانه

صنعت مد هر روزه در حال پیشرفت و گسترش می‌باشد و طراحی لباس از مهم‌ترین حوزه‌های این صنعت است، که شاخه‌های مختلفی از جمله طراحی لباس مجلسی، اسپرت و … دارد. از بهترین و پرطرفدارترین شاخه‌ها می‌توان به طراحی لباس دخترانه اشاره کرد که در کلاس طراحی لباس نیز با آن آشنا می‌شوید. در این مقاله از موسسه آموزش عالی آرمان به بررسی موارد زیر می‌پردازیم:

  • نکات مهم در طراحی لباس دخترانه
  • آموزش طراحی لباس دخترانه
  • مراحل طراحی لباس دخترانه

آموزش طراحی لباس دخترانه

نکات مهم طراحی لباس دخترانه

برای طراحی لباس دخترانه باید نکاتی را در نظر داشته باشید، که در این قسمت آن‌ها را بررسی می کنیم:

  • ظرافت برای طراحی لباس دخترانه اهمیت بسیار زیادی دارد. ظریف بودن لباس، اندام را زیباتر نشان می‌دهد.
  • رنگ بندی و استایل لباس علاوه بر ظرافت بسیار مهم می‌باشد. رنگ بندی لباس باید با هم هماهنگی داشته باشد، همچنین توجه کنید که برای گروه‌های سنی مختلف به‌طور معمول رنگ بندی‌ها متفاوت می‌باشد. برای مثال در طراحی لباس دخترانه برای سنین پایین، معمولا رنگ‌های شاد مانند صورتی استفاده می‌شود.
  • تزئینات لباس برای زیباتر نشان دادن لباس موثر می‌باشد. با تزیینات درست می توانید به لباس جلوه متفاوت و زیبایی بدهید.
  • خلاقیت و داشتن قوه تخیل بالا برای طراحی لباس به خصوص لباس دخترانه و زنانه مهم می‌باشد. اگر شما به این رشته علاقه مند هستید، به مرور زمان با شرکت در کلاس طراحی لباس و تمرین این ویژگی ها در شما تقویت می شود.

طراحی لباس دخترانه زیبا

آموزش طراحی لباس دخترانه ساده

لازمه طراحی لباس‌های زیبای دخترانه آموزش دیدن است، ولی نه هر آموزشی. آموزش خوب از مهم‌ترین مراحل تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای می باشد. در کلاس‌های طراحی لباس سرفصل هایی از جمله اصول ارگونومی، انواع بافت، شناخت انواع پارچه و ویژگی‌های آن‌ها، تناسبات عرضی و طولی اندام زنانه، طراحی مدل‌های لباس دخترانه، استخوان بندی اندام زنانه، خطاهای بصری در طراحی لباس و بسیاری از موارد دیگر آموزش داده می‌شود. شما بر حسب علاقه خود می‌توانید طراحی لباس اسپرت، مجلسی، دخترانه یا موارد دیگر را انتخاب کرده و در آن حرفه‌ای شوید. برای انتخاب کلاس آموزش طراحی لباس دخترانه توجه داشته باشید، که اساتید با تجربه و حرفه ای باشند و آموزشگاه چه امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

طراحی لباس دخترانه آسان

مراحل طراحی لباس دخترانه آسان

برای آشنایی و شناخت بیشتر این رشته، در این قسمت به بررسی مراحل طراحی لباس دخترانه و زنانه می پردازیم:

ایده پردازی و خلاقیت

ایده پردازی اولین مرحله طراحی لباس می باشد، به این منظور شما باید خلاقیت بالایی داشته باشید. برای ایده پردازی می توانید اینترنت، شبکه های اجتماعی مانند پینترست و مجلات مد را بررسی کرده و از آن ها الهام بگیرید. با دیدن طرح‌های خوب بیشتر، ذهنتان آماده شده و راحت‌تر می توانید ایده پردازی کنید. بنابراین در هر زمان سعی کنید جدیدترین طراحی را ببینید.

تصویر سازی

بعد از ایده پردازی، نوبت به تصویر سازی می رسد. در این مرحله باید طرح ذهنی خود را پیاده سازی کنید. البته طرح پیاده سازی شده تغییرات زیادی نیاز دارد و به مرور تکمیل می شود.

کار با نرم افزار

در گذشته بیشتر طراحی ها با دست و به کمک مداد و کاغذ کشیده می شد، ولی امروزه با وجود نرم افزارهای طراحی کار بسیار ساده تر شده است. بعد از تصویر سازی با استفاده از بهترین نرم افزار طراحی لباس فتوشاپ یا اتوکد مدل های خود را طراحی کنید. طراحی های پیاده سازی شده در این مرحله باید از نظر سایز و اندازه دقیق تر از مرحله قبل باشند.

بررسی منابع

بعد از اتمام طراحی با نرم افزار، در برخی از موارد طراح دوباره شروع به جستجو در اینترنت می کند، تا بتوانند کار خود را تکمیل تر کرده و با ایجاد تغییرات آن را زیباتر کنند.

تولید نمونه اولیه و اشکال زدایی

با تکمیل کردن طراحی و رفع ایرادات و نواقص آن، نوبت به تولید نمونه اولیه برای شناسایی دیگر ایرادات احتمالی لباس می باشد. به این صورت می توانید ایرادات موجود را در دوخت و تن مانکن نیز مشاهده کنید و تغییرات نهایی را اعمال کنید. به این صورت مطمئن خواهید شد، که طراحی بی عیب و نقصی کرده اید.

تولید

بعد از اطمینان از طراحی انجام شده، نوبت به تولید می رسد. در این مرحله لباس به صورت انبوه تولید می شود. تولید و دوخت لباس بر عهده خیاطان می باشد و در این مرحله دیگر طراح لباس نقشی ندارد.

طراحی لباس های زیبای دخترانه

لوازم مورد نیاز طراحی لباس دخترانه

طراحی لباس نیاز به ابزار مخصوص دارد. وسایل طراحی لباس زنانه شامل کاغذ، کاغذ مویی که به جای شابلون استفاده می شود، مداد، خط کش، قیچی، نشان گر گچی، صابونی یا جوهری، متر خیاطی و موارد دیگر می باشد. به طور معمول این وسایل در مراحل اولیه استفاده می شود و طرح نهایی به دلیل دقت بیشتر با نرم افزارهای طراحی لباس کشیده می شود. برخی از نرم افزارها طراحی را به صورت سه بعدی نیز نمایش می دهند، به این صورت طراح راحت ایرادات کار را متوجه می شود. کار با نرم افزار نیز در کلاس های آموزش طراحی لباس به هنرجویان به طور کامل آموزش داده می شود.

طراحی و دوخت لباس عروس دخترانه

نکات تبدیل شدن به طراح حرفه ای لباس دخترانه

برای موفق شدن در هر حوزه ای حرفه ای شدن اهمیت زیادی دارد. حرفه ای شدن در طراحی لباس دخترانه کار سخت و غیر ممکنی نیست. به این منظور در این قسمت برخی از نکات لازم را بررسی می کنیم:

  • علاقه داشتن: از مهم ترین نکات برای ورود و حرفه ای شدن در هر رشته ای علاقه می باشد. در صورتی که به طراحی لباس علاقه داشته باشید، می توانید روی آن تمرکز کرده و با صرف زمان بهترین نتیجه را بگیرید. اگر به طراحی علاقه نداشته باشید، نمی توانید ساعت ها بدون خستگی طراحی کنید. مخصوصا در اوایل کار که عموما طرح های شما بسیار مبتدی می باشند.
  • آزمون و خطا: برای دست یافتن به بهترین نتیجه لازم است که طرح و رنگ های مختلفی را امتحان کنید. در مسیری طراحی لباس از امتحان کردن نترسید. این کار از شما زمان زیادی می گیرد، ولی در آخر به نتایج خوبی می رسید.
  • توجه به نوع پارچه: جنسیت سازی در طراحی لباس اهمیت بسیار زیادی دارد و به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. با توجه به جنس و نوع پارچه می توانید نتیجه بهتری بگیرید.

طراحی لباس دخترانه جدید

کلام پایانی

طراحی لباس دخترانه از رو به رشدترین شاخه های هنری می باشد. اگر به این رشته علاقه داشته باشید، با آموزش دیدن و حرفه ای شدن می توانید به راحتی وارد بازار کار شوید و در تولیدی های بزرگ و کوچک کار کنید، یا به صورت سفارشی برای برندهای مختلف و اشخاص لباس طراحی کنید. برای ورود به بازار کار طراحی لباس لازم است، که زیر نظر استادان با تجربه و حرفه ای آموزش ببینید. شما می توانید با هر سطحی در کلاس های طراحی لباس شرکت کنید. اگر در رشته دانشگاهی طراحی لباس تحصیل می کنید، همچنان نیاز به شرکت در دوره های طراحی لباس دارید، زیرا در دانشگاه عموما نکات عملی به طور کامل و به خوبی آموزش داده نمی شوند.

موسسه آموزش عالی آرمان برگزار کننده کلاس های طراحی لباس زیر نظر مجرب ترین اساتید می باشد. در کلاس های طراحی لباس آموزش عالی آرمان، تمامی نکات و مطالب لازم به شما آموزش داده می شود. همچنین در پایان دوره مدرک مورد تایید وزارت علوم را دریافت می کنید.

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.