همه چیز درباره عکاسی از انعکاس

همه چیز درباره عکاسی از انعکاس

عکاسی از انعکاس

عکاسی از پرطرفدارترین شاخه های هنر می باشد، که طرفداران بسیار زیادی دارد. افراد با استفاده از گوشی موبایل یا دوربین حرفه ای سعی در ثبت بهترین تصاویر دارند. عکاسی از انعکاس از تکنیک های جذاب عکاسی می باشد، که با یادگیری آن می توانید تصاویری خلاقانه و زیبا ثبت کنید. شما می توانید انعکاس از خود یا محیط اطرافتان را در موارد مختلفی ببینید، بنابراین پیدا کردن انعکاس کار سختی نیست، ولی عکاسی انعکاس به سادگی چیزی که فکر می کنید، نمی باشد و لازم است نکاتی را در مورد آن بدانید. در این مقاله به بررسی عکاسی از انعکاس و نکات آن می پردازیم.

عکاسی از انعکاس در آب

عکاسی از انعکاس چیست؟

در عکاسی از انعکاس شما از سطوح مختلف که نور را منعکس می کنند، برای ثبت تصاویر مختلف استفاده می کنید، به این صورت تصاویر جذاب تر و زیباتری ثبت می کنید. نور از سطوحی مانند آیینه ها، آب و .. منعکس می شود و به این صورت تصویر شی مورد نظر شما برای عکاسی کپی می شود. از انعکاس می توان در انواع عکاسی مانند عکاسی در برف و بسیاری از موارد دیگر استفاده کنید. سطوحی مانند آب، آیینه و .. که سطحی صاف دارند، دارای انعکاسی منظم می باشند و باعث ایجاد تصاویر واضح می شوند، در حالی که سطوح ناهموار تصویری ایجاد نکرده یا تصویر ایجاد شده مات می باشد.

عکاسی انعکاس در اب

سطوح مناسب برای عکاسی از انعکاس

همان طور که گفتیم سطوح مختلفی برای عکاسی از انعکاس وجود دارد، که می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه به بررسی این سطوح می پردازیم:

  • آب: یکی از بیشترین سطوحی که برای عکاسی انعکاسی استفاده می شود، آب است. شما می توانید هر جایی که آب سطح صافی داشته و راکد است، عکاسی کنید. گودال ها، دریاچه ها و … برای این کار مناسب هستند، البته باید توجه داشته باشید، که باد نوزد تا سطح آب ثابت باشد.
  • شیشه: برای عکاسی شیشه بازتاب بسیار خوبی دارد و می توان از آن به راحتی استفاده کرد. توجه داشته باشید که زاویه شما با شیشه اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چه زاویه شما کمتر باشد، بازتاب قوی تر است.
  • فلزات: از سطوح فلزی که خراش کمی دارند و صیقلی می باشند نیز می توانید به عنوان سطح انعکاسی استفاده کنید.
  • سنگ مرمر: سنگ مرمر نیز سطح صاف و براق دارد، ولی میزان انعکاس آن به اندازه شیشه و فلز نیست. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید مقداری آب بر روی آن بریزید.

عکاسی انعکاس در آیینه

نکات عکاسی از انعکاس

برای اینکه بتوانید تصاویر خوبی با استفاده از عکاسی از انعکاس در آب، شیشه یا سطوح دیگر ثبت کنید، لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید، که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

توجه به ترکیب بندی

ترکیب بندی در عکاسی اهمیت بسیار زیادی دارد، فرقی ندارد که با دوربین حرفه ای یا دوربین موبایل عکاسی می کنید، با ترکیب بندی مناسب می توانید تصاویر زیباتری ثبت کنید. به این منظور می توانید یک سوم از بالا و پایین کادر فاصله بدهید. برای ترکیب بندی، باید توجه داشته باشید که نقطه تمرکز اصلی عکس کجا می باشد. سوژه اصلی عکس ممکن است انعکاس ایجاد شده و یا خود سوژه اصلی باشد.

استفاده از تقارن

برای جذاب شدن تصاویر خود می توانید از انعکاس برای ایجاد تقارن استفاده کنید، به عنوان مثال شی اصلی در بالای عکس و انعکاس آن در پایین تصویر قرار داشته باشد، به این صورت تعادل زیبایی در تصویر ایجاد می شود. همچنین می توان پرسپکتیور را نیز با استفاده از انعکاس به زیباترین شکل ممکن ثبت کرد.

ساده نگه داشتن کادر

تاثیر گذاری عکس بر روی مخاطب اهمیت زیادی دارد، بنابراین سعی کنید که کادر عکاسی را به خصوص برای عکاسی از انعکاس ساده نگه دارید. لازم به ذکر می باشد که برای عکاسی انعکاسی سوژه و انعکاس آن، کافی است که تصویر جذابیت لازم را داشته باشد و دیگر نیازی به شلوغ کردن کادر نمی باشد.

نزدیک شدن به سطح انعکاسی

برای عکاسی انعکاس در آب سعی کنید به سطح آن نزدیک شوید، به این صورت در تصویر سوژه و انعکاس آسمان قرار می گیرند و نقاط غیر ضروری عکاسی نمی شوند. علاوه بر این امواج و درخشش نور خورشید در تصویر شما تقویت می شود.

عکاسی انعکاس نور

عکاسی در ساعت های طلایی

ساعت های طلایی برای عکاسی انعکاسی مناسب ترین زمان می باشند، که پس از طلوع و پیش از غروب خورشید می باشند. در این ساعات آسمان دارای رنگ های قرمز، نارنجی و زرد می باشد و تصاویر شما را زیباتر می کند. همچنین در ساعات طلایی نور شدت کمتری داشته و عکاسی از انعکاس ساده تر می باشد. ساعت آبی در عکاسی انعکاسی به دلیل کم بودن نور لازم بسیار کمتر استفاده می شود، ولی اگر ابزار و تجهیزات عکاسی لازم را داشته باشید می توانید تصاویر زیبایی ثبت کنید.

استفاده از شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی مانند زمانی که ابرها کمی از نور خورشید کاسته اند و یا مه ایجاد در صبح می توانند تصاویر شما را پر احساس تر کنند. بنابراین برای عکاسی انعکاس نور توجه به شرایط آب و هوایی نیز اهمیت زیادی دارد.

کادربندری سوژه با استفاده از آیینه

عکاسی انعکاس در آیینه طرفداران بسیار زیادی دارد. شما می توانید با آیینه کادربندری متفاوتی داشته باشید. در این مورد توجه داشته باشید که دوربین روی سوژه که در آیینه است، فوکوس شود. برای زیباتر کردن تصویر می توانید عمق میدان را کم کرده یا از افکت  Blur استفاده کنید.

ثبت تصاویر وارونه

با ایجاد کادربندی، نزدیک کردن انعکاس ها و در آخر چرخاندن تصویر به اندازه 180 درجه تصاویر وارونه زیبایی ثبت کنید.

عکاسی از پنجره ها

برای عکاسی انعکاسی می توانید اشیا و انعکاس ها را روی یکدیگر قرار دهید. ولی چگونه؟ با استفاده از شیشه پنجره و یا ویترین های نیمه آیینه ای می توانید از اشیا پشت شیشه که در پنجره منعکس شده اند، تصاویر زیبا بگیرید. در صورتی که با موبایل عکاسی می کنید، توجه داشته باشید که فوکوس را به صورت صحیح تنظیم کنید.

ایجاد انعکاس با استفاده از اپلیکیشن

در صورتی که نمی توانید محیط مناسبی برای عکاسی از انعکاس پیدا کنید، با استفاده از اپلیکیشن های مختلفی که وجود دارد، می توانید به راحتی در قسمتی از تصویر که می خواهید انعکاس را ایجاد کنید. مطمئنا ثبت انعکاس با عکاسی نتایج زیباتری به همراه دارد، ولی اپلیکیشن های قدرتمندی به این منظور نیز وجود دارد، که کار شما را ساده تر کرده اند.

عکس انعکاس نور در آب

کلام پایانی

به دلیل وجود شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف برای اشتراک گذاری تصاویر، عکاسی بیشتر از هر زمان دیگری طرفدار پیدا کرده است. از عکاسی برای تبلیغات، ثبت لحظات خانوادگی و بسیاری از موارد دیگر استفاده می شود. به همین دلیل کسب در آمد از عکاسی به دلیل بازار کار گسترده راحت از هر زمان دیگری می باشد. شما با دانستن تکنیک های مختلف عکاسی مانند زوایای دید در عکاسی، عکاسی از انعکاس و … قادر خواهید بود تصاویر زیبایی ثبت کنید. به این منظور لازم است که آموزش های لازم در این حوزه را ببینید. برای اینکه بتوانید تصاویر زیبا ثبت کرده و در صورت تمایل در این حوزه کسب درآمد کنید، باید نکات لازم را آموزش ببینید.

موسسه آموزش عالی آرمان سابقه ای طولانی در برگزاری کلاس های آموزش عکاسی دارد. در کلاس های آموزشی موسسه آرمان شما زیر نظر اساتید با تجربه و حرفه ای صفر تا صد عکاسی را آموزش می بینید، همچنین در پایان دوره ها می توانید مدرک مورد تایید وزارت علوم را دریافت کنید.

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.