عکاسی پنینگ چیست؟

عکاسی پنینگ چیست؟

عکاسی پنینگ چیست؟

1. عکاسی پنینگ چیست ؟

اگر عاشق گرفتن عکس‌های اکشن و سوژه‌های متحرک هستید، و دوست دارید تصاویر شما احساسات و حرکت را به شکل واقعی منتقل کند، باید از تکنیک عکاسی پنینگ استفاده کنید. پنینگ یک تکنیک بسیار سرگرم‌کننده برای نشان دادن سرعت در تصاویر شما است.
به زبان ساده تکنیک پنینگ دوربین به شما کمک می‌کند تا فضای شلوغ یک خیابان را به تصویربکشید و تصور واضحی از افراد و وسایل نقلیه در حال حرکت ایجاد کنید .یا در عکاسی حیات وحش از آن برای ثبت تصاویر واضح از حیوانات استفاده کنید و حس حرکت را در تصاویر خود منتقل کنید
در این مقاله می‌توانید تمام نکات و ترفندهای مهم آموزش عکاسی پنینگ را یاد بگیرید تا عکس‌های خود را هیجان انگیز تر کنید.

آموزش عکاسی پنینگ

پنینگ یک تکنیک خلاقانه است که می‌تواند حس واقعی حرکت را در عکس‌های شما منتقل کند. اگر از سرعت شاتر سریع برای عکاسی از سوژه‌ای که به سرعت در حال حرکت است استفاده ‌کنید ،تصویر فاقد حرکت‌هایی است که در آن لحظه وجود دارد، زیرا سوژه شبییه یک مجسمه خواهد بود. اما اگر از سرعت شاتر آهسته‌تری استفاده کنید و دوربین را با همان سرعت سوژه حرکت ‌دهید آنگاه می‌توانید حرکت سوژه را در عکس نشان دهید. در حالی که پس زمینه و هر جسم ساکن به ییک تاری یکنواخت تبدیل می‌شوند.
روش عکاسی پنینگ یک تکنیک عالی برای ثبت حرکت است و در عین حال تمام هیجان را حفظ می‌کند و می‌تواند برای عکاسی از کودکان شما در حال بازی فوتبال یا حیوان خانگی شما در حال دویدن اطراف پارک استفاده شود.
علاوه بر افزودن حس سرعت، پنینگ می‌تواند به شما کمک کند توجه بیننده را روی سوژه متمرکز کنیید به‌سادگی پس‌ زمینه های غیر جذاب را پنهان کنید. قصد شما هر چه باشد، عکاسی پنینگ با دوربین یک مهارت فوق‌العاده است. پنینگ نیاز به کنترل خوب دوربین دارد، بنابراین برای ثبت یک عکس خوب باید تمرین کنید و هیچ جایگزینی برای تجربه وجود ندارد.

برای مطالعه:آموزش عکاسی طبیعت

عکاسی پنینگ ورزشی

عکاسی پنینگ ورزشی

عکاسی پنینگ ورزشی سوژه بسیار خوبی برای تمرین است، زیرا وقتی دونده‌ها، اسب‌ها، دوچرخه‌ها یا ماشین‌های مسابقه از هر دور عبور می کنند مجبور می‌شوید تلاش‌ زیادی برای تقویت مهارت‌ خود انجام دهید در خانه، کودکان یا حیوانات خانگی که در حیاط بازی می‌کنند، فرصت‌های ایده الی برای عکاسی از سوژه‌های در حال حرکت هستند.

2. تنظیمات عکاسی پنینگ

ابتدا از تنظیمات دوربین، سرعت شاتر خود را انتخاب کنید. سرعت مطلوب به عوامل مختلفی بستگی دارد. در سبک عکاسی پنینگ سرعت سوژه شما، فاصله بین شما و سوژه، لنزی که استفاده می‌کنید میزان تاری افکتی که می‌خواهید به دست آورید همه در تنظیم سرعت شاتر موثرند. با سرعت شاتر در حدود ۱⁄۶۰ ثانیه شروع کنید و آن را کاهش دهید تا سرعت مناسب را به‌دست آورید. ۱⁄۳۰ ثانیه را آهسته‌تر را برای تاری بیشتر ۱⁄۱۲۵ ثانیه را برای تاری کمتر امتحان کنید.
مطمئن شوید که تثبیت کننده تصویر خود را خاموش کرده‌اید؛ مگر اینکه لنز شما روی حالت IS ۲ قرار داده شده باشد. اگر چنین است، از آن استفاده کنید در این حالت، سیستم IS لرزش عمودی را تصحیح می‌کند، اما وقتی سوژه را دنبال می‌کنیید حرکت افقی دوربین را اصلاح نمی‌کند.
برخی از سوژه‌ها ممکن است به سرعت شاتر بالاتری نیاز داشته باشند تا از تاری کامل آن‌ها جلوگیری شود. به عنوان مثال، یک ماشین مسابقه ای احتمالا به سرعت شاتر بالاتری نسبت به یک دوچرخه سوار نیازدارد. اگر سوژه به سرعت در حال حرکت است و موفق به دنبال کردن آن در حین حرکت می‌شوید می‌توانید با استفاده از سرعت شاتر ۱⁄۲۰۰ یا ۱⁄۴۰۰ ثانیه تاری زیادی را ثبت کنید.
اگر در حالت دستی عکاسی می‌کنید باید یک دیافراگم نیز تنظیم کنید تا نوردهی خوبی به شما بدهد. حالت Drive را روی Continuous تنظیم کنید. با این کار علاوه بر اینکه شانس بیشتری برای ثبت لحظات مهم دارید، لرزش دوربین را نیز با فشار دادن دکمه شاتر به حداقل خواهید رساند.

نحوه عکاسی پنینگ

3. نحوه عکاسی پنینگ: فوکوس کردن روی سوژه متحرک

پس زمینه عکس شما باید تار باشد، بنابراین جزئیات صحنه در عکس شما اهمیت کمتری خواهد داشت. اما رنگ‌های کلی بخش مهمی از تصویر شما را تشکیل می‌دهند زیرا فریم سوژه شما خواهند بود. اگر می‌توانید، به دنبال پس‌زمینه ای باشید که با سوژه متضاد باشد تا به برجسته‌تر شدن آن کمک کند و وقتی به‌صورت رگه‌های صاف ثبت می‌شود، تصویر شما را زیباتر می‌کند.
چند بار تمرین عکاسی از پس‌زمینه بدون قرار گرفتن سوژه روشن خواهد کرد که آیا پتانسیل لازم در صحنه وجود دارد یا خیر. خطوط افقی، مانند حصار یا لبه یک جاده، ساختار را افزایش می‌دهد و حس سرعت بیشتری را القا می‌کند. اگر در نور کم عکس می گیرید، نورهای پس‌ زمینه تار می‌توانند هیجان خوبی به تصاویرشما اضافه کنند.
برای جلوگیری از فوکوس مجدد دوربین در حین حرکت، از فوکوس خودکار دوربین خود در حالت AI Servo AF استفاده کنید. بسته به اینکه چقدر از سوژه فاصله دارید ممکن است لازم باشد چند بار امتحان کنید تا مشخص شود نتایج کدام یک از AF تک نقطه ای یا فوکوس خودکار عکس بهتری ثبت می‌کند.

بیشتر بخوانید:اساسی ترین ابزار و تجهیزات عکاسی کدامند؟

روش عکاسی پنینگ

4. مهارت عکاسی پنینگ خود را افزایش دهید

۱. هنگام عکاسی پنینگ پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. قسمت بالای بدن شما باید همراه با دوربین حرکت کند، بنابراین از ناحیه کمر بچرخید و سوژه را را دنبال کنید.
2. با استفاده از عکاسی مداوم، قبل از اینکه سوژه به نقطه مورد نظر شما برسد، دکمه شاتر را به خوبی فشار دهید و تا زمانی که سوژه از آن عبور کند، به عکاسی ادامه دهید.
۳. زوایای دید در عکاسی بسیار مهم است. با استفاده از یک حرکت صاف و افقی، سوژه خود را دنبال کنید. این کار را فقط زمانی که واقعا در حال عکاسی هستید ضروری نیست. بلکه قبل، در حین و بعد از آن، دوربین و خودتان را تا حد امکان ثابت نگه دارید حرکات عمودی و شیب را به حداقل برسانید
پنینگ نیاز به تمرین دارد، بنابراین اگر اولین تصاویر شما خیلی خوب نیستند نگران نباشید. می‌توانید گرفتن عکس‌های زیاد و بررسی اینکه چرا بعضی عکس‌ها بهتر ثبت می‌شوند، مهارت خود را افزایش دهید. برای مثال ممکن است لازم باشد سرعت شاتر خود را تغییر دهید. سپس آنچه را در نمونه عکاسی پنینگ موفق یاد گرفته‌اید در مجموعه عکس‌های بعدی خود اعمال کنید البته، اگر سوژه شما کاملا در فوکوس است و پس‌زمینه تاری صافی دارد، آن را عکس خوبی در نظر بگیرید.
پس از تسلط بر تکنیک عکاسی پنینگ در نور روز، می‌توانید در شب خلاقیت به خرج دهید و مسیرهای نور را به عکس متحرک خود اضافه کنید. به طور کلی خلاقیت شما می‌تواند نقش مهمی در ایده عکاسی پنینگ بازی کند.

بیشتر بخوانید : عکاسی تولد

ایده عکاسی پنینگ

5. عکاسی پنینگ: برای جلوگیری از تاری فلاش را روشن کنید

مهم نیست که چقدر در دنبال کردن سوژه خود مهارت دارید .به هر حال شما نمی‌توانید این واقعیت را تغییر دهید که از سرعت شاتر آهسته‌تری استفاده می کنید این بدان معنی است که حتی زمانی که سرعت سوژه را مطابقت دهید تا کاملا شارپ باشد، همچنان مقداری تاری حرکت وجود خواهد داشت.
به تصویر بالا نگاه کنید از سر و قسمت جلوی پیراهن می‌توانید متوجه شوید که سوژه نسبتا خوب دنبال شده‌است، با این حال، دست‌ها هنوز تار هستند. مقداری از این تاری به دلیل حرکت دست‌ها در جهت عمودی است. مثلا اگر در حال عکاسی از ماشین هستید، متوجه تاری چرخ‌ها خواهید شد۰ هیچ اشکالی در این وجود ندارد. این بخش بزرگی از احساس اکشن است که می‌خواهید با عکس‌های متحرک منتقل کنید.
به این ترتیب شما همچنان یک پس زمینه تار خواهید داشت که در تمام مدت عکاسی توسط نور محیط‌ ثبت شده است و اما استفاده از فلاش می‌تواند تا حد خوبی تاری اضافه سوژه متحرک را در مدل عکاسی پنینگ کاهش دهد.

برگزاری دوره‌های عکاسی حرفه‌ای در موسسه آموزش عالی آرمان

اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید و یا مایلید مهارت عکاسی خود را افزایش دهید، کافی است تا به سایت موسسه آموزش عالی آرمان مراجعه کنید. موسسه آموزش عالی آرمان این افتخار را دارد که دوره جامع عکاسی، دوره عکاسی پرتره و دوره عکاسی تبلیغات صنعتی را با اساتید مجرب و حرفه‌ای برای علاقه‌مندان برگزار کند. این دوره‌ها همراه با اعطای مدرک معتبر وزارت علوم است و بلافاصله آماده کسب درآمد از عکاسی شوید. در این دوره‌ها تمام مفاهیم مورد نیاز از جمله کادربندی، نورپردازی، کار با لنز دوربین و تنظیمات مورد نیاز به همراه بررسی سوژه‌های عملی تدریس خواهد شد. موسسه آموزش عالی آرمان با اخذ مجوز قطعی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری از سال ۱۳۸۶ فعالیت اصلی خود را در پنج حوزه هنر و رسانه ،معماری،مدیریت، روانشناسی و فناوری اطلاعات آغاز نموده است. دوره‌های کاربردی بسیاری چون دوره MBA، دوره DBA، دوره آموزش عکاسی و دوره آموزش تدوین فیلم و… در این موسسه برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید یا با شماره 09216077478 تماس بگیرید.

کلیک کنید.!

بیشتر بخوانید : دوره عکاسی

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.