فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

مقدمه :

اگر چه بسیاری از افراد فرق بین عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی را نمی دانند و از این واژه ها به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی کاملا با هم متفاوت هستند. به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، درک و تشخیص تفاوت آنها از همدیگر برای شما بسیار می تواند حائز اهمیت باشد، زیرا زمانی که تصمیم بگیرید از تبلیغات  به عنوان یکی از اجزای استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید، دانستن این تفاوت  به کارتان خواهد آمد. عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی هر دو برای اهداف تبلیغاتی  استفاده می شوند. با این حال، اهداف آنها متفاوت است، اگر به دنبال درک این تفاوت هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشیید.

ماهیت عکاسی صنعتی  :

قبل از این که به تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بپردازیم ، مختصر توضیحی در موردماهیت هرکدام از آنها خواهیم گفت.عکاسان صنعتی ، از کالا ، محصول ساختمان‌ه و …که برای اهداف تبلیغاتی در کتاب‌ها، گزارش‌ها و کاتالوگ‌ها استفاده می‌شوند، عکس می‌گیرند.

یک عکس تجاری معمولاً در بخش های خرده فروشی و عمده فروشی و در پروسه فروش یا برای تلاش های تبلیغاتی استفاده می شود. در عکاسی تجاری، کل عکسبرداری به محصول ، کالا و.. اختصاص می یابد.

به تصویری فکر کنید که  هنگام جستجوی برای یک محصول خاص در اینترنت به آن برخورد می کنید. این مثال می تواند یک نمونه عالی از یک عکس صنعتی باشد زیرا همه چیز در مورد نمایش ماهیت آن محصول را بازگو می کند.

ماهیت عکاسی تبلیغاتی :

ماهیت عکاسی تبلیغاتی، ثبت یک حالت و یا احساسی است که یک محصول می تواند در بیننده ایجاد کند. همانطور که از نام آن پیداست، عکاسان تبلیغاتی به فروش از طریق جلب غرایز درون بیننده توجه دارند که نیاز به خرید را ایجاد می کند. در واقع به صورت کلی عکاسی تبلیغاتی سعی در ترغیب به انجام یک اقدام، یعنی خرید دارد. عکاسان تبلیغاتی هنرمندانی هستند که کارشان بیان داستانی جذاب از طریق  تصاویر، رنگ ها، نورپردازی و کادربندی است.در ادامه این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد.

فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی :

  • تفاوت در اهدافی که دنبال می کنند.

یکی از تفاوت های عمده عکس صنعتی با عکس تبلیغاتی، هدف است. هدف عکاسی صنعتی این است که ماهیت یک محصول را به بهترین شکل ممکن ثبت کند. در مقابل، هدف از عکاسی تبلیغاتی این است که بیننده را متقاعد  کند که آن محصول را خریداری کند.

  • تفاوت در سبک عکاسی

تفاوت دیگر آنها در سبک  است.عکاسی صنعتی غالباً کادربندی آرام‌تری دارد به طوری که هیچ چیز توجه بیننده را از محصول منحرف نمی‌کند.نور، استایل و پس‌زمینه  تا حدودی خنثی هستند. با این حال، در عکاسی تبلیغاتی، قاب‌بندی اغلب جسورانه‌تر، مبتکرانه‌تر و شیک‌تر است، زیرا فقط بیننده محصول را نمی‌بینند، بلکه این تصاویر برای تشویق و ترغیب احساسات بیننده برای خرید آن محصول ثبت شده اند.

بنابر این می توان گفت که تکنیک های متفاوتی توسط عکاس در هر مورد به کار می رود. به عنوان مثال، یک عکاس صنعتی از نور خیره‌کننده در عکاسی استفاده نمی کند، زیرا جزئیات محصول را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برعکس در عکاسی تبلیغاتی، آزادی بیشتری برای ثبت تصاویر وجود دارد. رنگ‌های تند، نورپردازی چند وجهی ، تضادهای شدید بین سایه و نور همه ابزارهایی هستند که در زرادخانه وسیع عکاسان تبلیغاتی قرار دارند.

  • تفاوت در کاربر نهایی :

کاربر نهایی در عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی متفاوت است. به طور کلی، عکاسان صنعتی عکس هایی می گیرند که در تجارت ، خرده یا عمده فروشی محصولات استفاده می شوند.بنابراین، نیاز به جلب احساسات کاربر در این سبک عکاسی نیست و بیشتر خود کاربر به دنبال آن محصول می گردد.

برعکس در عکاسی تبلیغاتی احساسات کاربر ترغیب می شود، بنابراین ممکن است حتی کسی که نیاز به محصول شما نداشته باشد از شما خرید کند.یعنی کاربری علاوه بر اشخاصی که احساس نیاز دارد.

نتیجه گیری :

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و می خواهید فرد عکاسی را برای عکاسی از محصول خود استخدام کنید،حتما به این موارد توجه داشته باشید.اگر محصول شما یک محصول خاص ، گرانقیمت و یا منحصر به فرد است حتما از عکاس صنعتی کمک بگیرید،اما اگر محصولی دارید که می توانید با ترغیب احساسات کاربر (به عنوان مثال : حس لذت کاربر ) فروشتان را افزایش دهید حتما یک عکاس تبلیغاتی را استخدام کنید.

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.