معماری داخلی یونان

معماری داخلی یونان

معماری داخلی یونان

معماری داخلی یونان الهام گرفته از طبیعت :

معماری داخلی یونان یکی از سبک های جذاب که از طبیعت نشات می گیرد.این سبک بیشتر از منظره های یونانی الهام می گیرد.در طراحی فضاهای داخلی  بیشتر از رنگ های طبیعی دریا و آسمان که طبیعت ناب یونان را نشان می دهد استفاده می شود.تقارن در این سبک بسیار اهمیت دارد و معمولا سعی می شود تا از اشکال رنگ ها و الگو های متقارن برای طراحی دکوراسیون داخلی فضا استفاده شود.

در این سبک معماری فضای داخلی  ساختار شکن است و طراحی متناسب با محیط را دیکته می کند.درواقع دیزاین نهایی متناسب با محیط است و نمی توان ساختار خاصی برای آن در نظر گرفت.در ادامه سعی می کنیم تا برخی از عناصر بارز معماری داخلی یونان را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : دوره معماری داخلی

رنگ ها :

در این سبک (معماری داخلی یونانی) از رنگ های آبی و سفید با کنتراست بالا  استفاده می شود.معمولا رنگ دیوارها سفید است و از رنگ آبی برای مبلمان، پنجره‌ها و ستون‌ ها استفاده می شود تا طبیعت یونانی زیبا و با طراوت را نمایش دهد.

البته این سبک پا را فراتر می گذارد و برای ایجاد سبکی مدرنتر از مجموعه ای از رنگ های طبیعی استفاده می کند.رنگ‌های سبز، بنفش و قرمز، رنگ هایی که منظره های طبیعت یونان را کاملا بازسازی می کند.

معماری داخلی یونان

مبلمان :

در این سبک از مبلمان دست ساز به جای مبل های کارخانه ای و صنعتی استفاده می شود.جنس مبلمان از چوب طبیعی است تا حس قرارداشتن در طبیعت را به شما منتقل کند.

بیشتر بخوانید : دوره دکوراسیون داخلی

مبلمان ، میز و صندلی و سایر وسایل دکوراسیون به صورت منحنی و قوس دار طراحی و استفاده می شوند.این نوع طراحی در کنار استفاده از چوب طبیعی محیطی لوکس و الهام گرفته از جزایر زیبای یونان را به نمایش می گذارد.

 

معماری داخلی یونان

دیوارها :

سبک یونانی از دیوارهای آجری و سنگی استفاده می کند و تمایل دارد تا با نمایش زندگی روستایی انرژی مثبتی را به کاربرانش در دل روزمرگی ها و مشغله های شهری منتقل کند.در طراحی دیوارها از سنگ و آجر استفاده می کند تا دمای محیط را خنک نگه داشته علاوه برآن راهی است تا زیبایی و اصالت فضا را به کاربرانش نشان دهد.

 

معماری داخلی یونان

سقف / کف

زیربنای طراحی داخلی در سبک یونانی سنگ طبیعی است.محبوب ترین سنگ ها که در سبک مدرن یونانی به کار برده می شوند سنگ مرمر و آهک است.برای طراحی ظاهری کلاسیک تر از بتن رنگی نیز استفاده می شود.کف های سنگی ظاهری ساده تر و با ظرافت بیشتر را ارائه می کنند.

در این سبک برای رنگ آمیزی دیوار از رنگ های تند استفاده نمی شود اما این بدان معنی نیست که از رنگ آمیزی سقف ثرف نظر می شود.البته از سقف هایی که از تیرهای چوبی استفاده می شود در این سبک طراحان بهره می برند اما همیشه راخ حل مناسبی نیست و بهتر است با یک رنگ طبیعی سقف را رنگ آمیزی کرد.

سبز و  آبی روشن و به طور کلی هر رنگی که یادآور اقیانوس آبی باشد گزینه های مناسبی برای رنگ آمیزی سقف در معماری داخلی یونانی هستند.

بیشتر بخوانید : معماری داخلی فضاهای تجاری

دکوراسیون داخلی یونانی

 

سخن پایانی :

درخت زیتون توسط یونانیان به دلیل اینکه نماد سلامتی، زیبایی و خرد است بسیار مورد توجه قرار می گیرد، آنها عمیقاً به این فرهنگ احترام می گذارند. شاخه زیتون در بین ورزشکاران بازی های المپیک توزیع  و همچنین به عنوان نماد صلح شناخته می شود.

استفاده از تم  زیتون  در فضای داخلی سبک یونانی بسیار ارزشمند است و می توانید از این تم در گوشه و کنار خانه خود استفاده کنید. استفاده از یک گلدان چوبی یا سفالی  زیتون به دکوراسیون داخلی منازل دراین سبک کمک می کند.

بیشتر بخوانید : موضوع پایان نامه ارشد معماری داخلی

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.