همه چیز درباره دوره‌ های عکاسی موسسه آرمان

همه چیز درباره دوره‌ های عکاسی موسسه آرمان

در این مقاله قصد داریم به همه سوالاتی دوره های عکاسی موسسه آموزش عالی آرمان پاسخ دهیم. گرچه امروزه بسیاری ، تنها با در دست داشتن یک دوربین و تجربه کردن فضاهای مختلف به سادگی خود را عکاس می‌نامند؛ اما هنوز هم هستند افرادی که دوست دارند به شکل اصولی و دقیق، فنون  عکاسی را یاد بگیرند و ادامه زندگانی خود را به عنوان یک فرد مسلط، تکنیکی و خوش‌ذوق به ثبت و ضبط لحظه‌ها بگذارنند. در این نوشته، بررسی خواهیم کرد یک ورکشاپ یا دوره آموزش عکاسی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد و چگونه می‌توان از راهی قابل اعتماد، عکاسی را یاد گرفت. در نتیجه، اگر به دنبال “عکاس” شدن هستید؛ همراهی ما تا انتهای این نوشته خالی از لطف نخواهد بود.

دوره عکاسی

شما چه می‌خواهید؟

پیش از هر چیز، با خود به توافق برسید که چه چیزی درباره عکاسی، کدام حوزه عکاسی و چه اموری مورد علاقه شما هستند. به عنوان مثال، آنچه در یک دوره آموزش عکاسی صنعتی ارائه می‌شود، با آنچه در فضای آموزش عکاسی پرتره بیان می‌شود تفاوت‌هایی فراوان دارد. گام بعدی این است که مشکلات یا خواسته‌های خود را در چارچوب یا ژانر مطرح شده لیست کنید. به عنوان مثال شاید شما بدانید که به عکاسی تبلیغاتی علاقه دارید اما برای انتخاب لنز مناسب دچار چالش باشید. در این شرایط، دوره‌ای به کار می‌آید که این حوزه را پوشش دهد.

در نهایت اگر شناخت زیادی از عکاسی ندارید و با الفبای فنی بحث آشنا نیستید، کافی است به شکل زیر خواسته‌هایی که از دوره آموزشی دارید را لیست کنید:

  • دوست دارم عکس‌هایم تار نشوند؛
  • چرا بعضی از عکسهایم تیره شده‌اند؟
  • قاب بندی من جای پیشرفت دارد؟
  • چگونه متوجه شوم کدام لنز مناسب کدام شرایط است؟

در آخر باید بدانید که آماده‌اید تا چه اندازه برای فراگیری عکاسی وقت بگذارید. معمولا ورکشاپ‌ها کوتاه‌تر هستند و دوره‌های جامع چندین ماه زمان لازم دارند.

جست‌وجو را آغاز کنید

گام بعدی این است که برمبنای دانسته‌های خود، برای یافتن بهترین دوره آموزش عکاسی جست و جو کنید. به احتمال زیاد شما هم مثل اکثر مردم، فضای مجازی، یعنی گوگل و اینترنت را به کمک فرامی‌خوانید. در این شرایط، تنها به پیشنهادهای اول گوگل اعتماد نکنید؛ زیرا ممکن است یک مجموعه تنها با اصول سئو بالا آمده باشد و کیفیت عکاس و دوره‌های آموزشی که برگزار می‌کند چنگی به دل نزند. در نتیجه، پس از مطابقت خواسته‌های شما و سرویس‌های ارائه شده توسط آن مجموعه، حتما تماس گرفته و درباره آن‌ها تحقیق کنید. شبکه‌های اجتماعی و دریافت نظرات افراد حقیقی در این زمینه راهگشا است. همچنین نگاهی به اعتبار گواهینامه که صادر می‌کنند و نام اساتید نیز می‌تواند به شما در انتخاب بهترین دوره آموزش عکاسی کمک کند.

به محتوای دوره آموزش عکاسی توجه کنید!

در بسیاری موارد ماهیت دوره‌ها بسته به میزان تخصص افراد متغیر است. اینکه یک دوره برای افراد مبتدی باشد یعنی اصول کلی بیان می‌شود و اگر یک دوره برای حرفه‌ای‌ها باشد، روی حوزه‌هایی مشخص تمرکز خواهد شد. اما دوره‌هایی جامع نیز وجود دارد که مطالب از صفر تا صد به شکل دقیق تشریح می‌شوند. خلاصه کلام اینکه محتوای دوره را متناسب با شرایطی که دارید انتخاب کنید.

عکاسی، هنری که می‌تواند پردرآمد باشد!

در سطرهای بالا اصول انتخاب دوره مناسب آموزش عکاسی را از نظر گذراندیم. به طور خلاصه نتیجه این شد که اول خواسته‌های خود را معلوم کنیم، سپس به دنبال دوره‌ای مناسب و معتبر باشیم و در آخر محتوای دوره را با شرایط شخصی تطبیق دهیم. در این قسمت، به کیفیت انتخاب دوره مناسب در شرایط فعلی ایران پرداخته و نشان می‌دهیم چگونه یک دوره آموزش عکاسی در موسسه آموزش عالی آرمان می‌تواند مسیر شما را به دنیای عکاسی هموار کرده و به درآمدهای بالا برساند.

آموزش عالی آرمان برای تمامی علاقه مندان به عکاسی

اگر بخواهیم طبق اصول بیان شده در بالا ادامه دهیم، ابتدا یک هنرجوی عکاسی باید بداند  که چه می‌خواهد. خواسته او بنا به شرایط و علاقه متفاوت است و موسسه ای می‌تواند برایش مناسب باشد که طیف وسیعی از دوره‌ها را ارائه دهد. ما در موسسه آموزش عالی آرمان، در چهار دوره عکاسی بلندمدت، عکاسی کوتاه مدت، عکاسی پرتره و عکاسی تبلیغات صنعتی، با هدف آماده سازی هنرجو برای بازار کار، سرفصل‌های جامعی را ارائه می‌کنیم. نورپردازی، نرم‌افزارهای ادیت و هر نکته فنی و جانبی که فکرش را بکنید در برنامه‌های ما قابلیت ارائه دارد.

ویژگی‌های منحصر به فرد دپارتمان عکاسی آرمان

شاید طبقه بندی بالا در محیط‌های دیگر آموزشی نیز یافت شود؛ اما ویژگی‌هایی که این دوره‌ها در دل خود دارند، تنها مختص آموزش عکاسی موسسه آموزش عالی آرمان است. در این قسمت، به چندمورد از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • ترکیب سرفصل‌های دانشگاهی با مطالب تجربی مورد نیاز برای بازار کار؛
  • استفاده از اساتید مجرب دانشگاهی و عکاسان دارای نام و اعتبار؛
  • صدور گواهینامه‌های رسمی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری (قابل ترجمه برای مهاجرت)؛
  • امکان تشکیل کلاس در آخر هفته ویژه شاغلین؛
  • برگزاری دوره های غیر حضوری در کنار دوره‌های حضوری.

سرفصل‌های کاربردی و جذاب

اگرچه مطالب تئوری خوراک اولیه یک عکاس حرفه‌ای را تشکیل می‌دهند؛ اما فرآیند یادگیری نیاز به دست به کار شدن و فعالیت‌های عملی دارد. دربندهای زیر، گوشه‌ای از خصوصیات منحصر به فرد سرفصل‌های کاربردی دوره‌های آموزش عکاسی خود را تشریح کرده‌ایم:

  • افزایش سطح شناخت و درک تئوری و عملی عکاسی؛
  • کشف استعدادهای فردی ، که در بازار کار متقاضی دارند (از هنرجویی به هنرجوی دیگر متفاوت است)؛
  • توجه ویژه به نور و ترکیب تصاویر؛
  • برقراری ارتباط با افراد حاضر در صنعت عکاسی (ایجاد پل بین هنرجو و فعالین عکاسی در بازارکار)؛
  • افزایش شناخت هنرجو از دوربین؛
  • مشاهده و بررسی کارهای بزرگان؛
  • مرور مطالب، کتب و اطلاعات روز؛
  • فراهم آوردن امکان تمرین؛
  • مانیتورینگ پیشرفت هنرجو؛
  • کمک به ایجاد پورتفولیو حرفه ای (برای اپلای کار یا تحصیل در خارج از کشور)؛
  • برگزاری تورهای عکاسی برای تمرین؛
  • شناخت سوژه؛
  • انتخاب سوژه؛
  • پرداخت سوژه؛
  • قصه گویی با عکاسی.

جمع‌بندی و کلام آخر

اول اینکه امیدواریم مطالب مطرح شده در این نوشته به کار شما بیاید. دوم اینکه ، نتیجه مباحث بالا شد اینکه برای یاد گرفتن عکاسی سراغ مرکز آموزشی برویم که مطابق با نیاز و بودجه ما، دوره‌های آموزشی استاندارد و کاربردی برگزار می‌کند و ازهمه مهم‌تر اینکه، مدرک نهایی آن اعتبار بین المللی دارد. در آخر نیز به ویژگی‌های منحصر به فردی که دوره‌های متنوع آموزش عکاسی آرمان در اختیار هنرجویان قرار می‌دهد پرداختیم. ما در شاخه‌های متنوع، با سرفصل‌های کاربردی، متناسب با سطح هنرجو، از شما عکاسانی حرفه‌ای، کاربلد و محبوب می‌سازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر همواره می‌توانید با ما تماس بگیرید. تیم حرفه ای ما ، شما را تا پایان مسیر همراهی می کنند.

 

 

منابع:

https://digital-photography-school.com/how-to-choose-a-photography-class-or-workshop/

https://www.canva.com/learn/20-effective-ways-learn-photography-without-going-photography-school/

https://ask.careers/blogs/tips-on-how-to-choose-the-right-photography-course/

 

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.