آموزش عکاسی صنعتی

آموزش عکاسی صنعتی

آموزش عکاسی صنعتی

مطمئنا شما بارها نمونه های مختلفی از عکاسی صنعتی را دیده اید . نمونه عکاسی صنعتی یا عکاسی تبلیغاتی را می توان در بیلبوردهای کنار جاده ، مراکز خرید ، مجلات و … مشاهده کرد .عکاسی صنعتی یکی از کار های پر چالش است که عکاس باید به طور همزمان از اشکال مختلف هنری بهره و استفاده ببرد و تصویری تاثیر گذار را ثبت کند همچنین تسلط کافی بر روی خواسته ها ، نیاز ها و سلیقه مشتری داشته باشد . کار با تاجرانی که می خواهند هر چه بهتر محصولشان را به نمایش بگذارند یکی دیگر از جنبه های این صنعت است و اگر عکاس بتواند به درستی و موفقیت کارش را انجام دهد اعتبار زیادی کسب خواهد کرد . آموزش عکاسی صنعتی می تواند به شما در یادگیری و حرفه ای شدن در این مسیر کمک کند .

عکاسی صنعتی چیست؟

وقتی به تبلیغات نگاه می کنید ، اولین چیزی که به آن توجه می کنید چیست؟ آیا متن و نوشته در تبلیغ است؟ احتمالا نه. اکثر مردم ابتدا به تصاویر توجه می کنند و تصاویر موجود در تبلیغات اولین چیزی است که توجه افراد را جلب می کند و تعیین می کنند که آیا افراد به دیدن و مطالعه تبلیغ ادامه می دهند یا خیر .

عکاسی تبلیغاتی شامل عکس گرفتن از محصولات یا خدمات است. عکس های تبلیغاتی باید بسیار با کیفیت ، جذاب ، جالب و چشم نواز باشند . این تصاویر باید علاوه بر جلب توجه مشتری ، او را به سمت خرید محصول یا استفاده از خدمات سوق دهند . شما با آموزش عکاسی صنعتی می توانید به درستی این موارد را یاد بگیرید .

به چند روش می توان از محصولات و خدمات برای تبلیغات عکس گرفت . می توان از محصولات هنگام استفاده یا در پس زمینه خالی عکس گرفت و برای ایجاد علاقه و حس کنجکاوی در مصرف کنندگان می توان از محصولات در موقعیت ها یا مکان های غیر معمول عکس گرفت. این گرایش از عکاسی هم در بهترین کلاس عکاسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یک عکاس تبلیغاتی چه کاری انجام می دهد؟

عکاسی صنعتی

برای اینکه ایده خوبی درباره  نحوه عکس برداری از یک کالا یا خدمات را بدست آورد ، ابتدا باید بفهمد که به چه نوع عکسهایی نیاز دارد . برای این کار ، او معمولاً قبل از شروع کار با مشتریان خود ملاقات می کند . در طول این جلسه ، مشتری باید در مورد اینکه به دنبال کدام سبک عکس است و می خواهد تبلیغاتش چه پیامی را منتقل کند را برای عکاس کاملاً توضیح دهد . یک عکاس تبلیغاتی پس از دریافت ایده  خوب مطابق آنچه مشتری به دنبال آن است ، به سراغ آماده شدن برای عکاسی می رود .

این امر معمولا شامل گرفتن محصولات مورد نظر از مشتری است . همچنین او مکان عکاسی را تعیین می کند که بسته به سبک تبلیغات و نوع محصول ، ممکن است در فضای باز یا بسته انجام شود . در برخی از تصاویر از مدل ها استفاده می شود به این صورت که مدل محصول را در دست یا از آن استفاده می کند .

هنگامی که همه چیز تنظیم و آماده شد ، یک عکاس تبلیغاتی معمولاً چندین عکس می گیرد . در واقع ، غیر معمول نیست که یک فرد حرفه ای در طول یک عکسبرداری صدها یا حتی هزاران عکس بگیرد . با این وجود معمولاً از تعداد کمی از این عکس ها استفاده خواهد شد ، زیرا بسیاری از آنها دارای نقص هستند.

کارهای پس از تولید و رتوش عکس نیز اغلب بخشی از شغل یک عکاس است  به عنوان مثال ، ممکن است برخی از عکس ها نیاز به برش یا ویرایش داشته باشند . جلوه های ویژه افراطی تر نیز می توانند با استفاده از نرم افزار ویژه ویرایش عکس ایجاد شوند . به عنوان مثال ، بیایید تبلیغ احتمالی یک نوشیدنی با طعم سیب را در نظر بگیریم. به جای استفاده از عکس بطری ساده ، یک عکاس تبلیغاتی می تواند با قرار دادن دیجیتالی هسته سیب در جایی که مرکز بطری است ، یک عکس جالب ایجاد کند . این تصویر نه تنها از نظر بصری جذاب تر است ، بلکه طعم سیب تازه را نیز به تصویر می کشد .

لزوم آموزش عکاسی صنعتی و دوره عکاسی صنعتی

صنعت تبلیغات بسیار رقابتی است و کسانی که علاقه مند به حرفه ای شدن در این شغل هستند معمولا نیاز به آموزش عکاسی صنعتی و کلاس عکاسی صنعتی دارند . به عنوان مثال ، گرفتن مدرک عکاسی از یک آموزشگاه معتبر عکاسی ، راهی عالی برای شروع حرفه عکاسی تبلیغاتی است . کسب این نوع مدارک عکاس را قادر می سازد مهارت های عکاسی خود را تقویت کرده و تجربیات ارزشمندی کسب کند . بسیاری از آموزشگاه های تبلیغاتی دوره ها و برنامه های تحصیلی را برای علاقه مندان به مشاغل عکاسی تبلیغاتی نیز ارائه می دهند .

چشم انداز شغلی

بیشتر افراد علاقه مند به حرفه عکاسی تبلیغاتی اغلب قادر به یافتن کار در آژانس های تبلیغاتی بزرگ خواهند بود. در بیشتر موارد ، کسانی که تازه کار خود را شروع می کنند معمولاً در موقعیت های سطح پایین شروع به کار می کنند و زیر نظر مدیران هنری یا عکاسان ارشد هستند . همانطور که آنها تجربه بیشتری کسب می کنند و ثابت می کنند که می توانند بدون نظارت کار کنند ، می توانند ارتقا شغلی بگیرند . مشاغل عکاسی تبلیغاتی آزاد نیز کاملاً رایج است . همچنین برخی از عکاسان تبلیغاتی ممکن است دریابند که مشاغل آزاد در واقع پاداش و سودآوری بیشتری دارند . برای موفقیت در این نوع مشاغل ، عکاسان باید بسیار با استعداد و به همان اندازه مصمم باشند . آموزش عکاسی صنعتی می تواند در ابتدا به شما کمک زیادی کند .

نکاتی برای عکاسی صنعتی حرفه ای

آموزش عکاسی صنعتی حرفه ای

  1. یک نمونه کار قوی ایجاد کنید

نوع و زمینه کار خود را به درستی مشخص کنید و روی آن تمرکز کنید . ممکن است در ابتدا وسوسه شوید که در زمینه های مختلف فعالیت کنید ولی این نمی تواند به موفقیت شما کمک کند و حتی ممکن است مانع موفقیتتان شود .

  1. بیشتر از دیگران کار کنید

کار های شما همیشه باید متمایز و جذاب تر از رقیبانتان باشد . برای این کار مکان های مناسب برای عکاسی را زودتر از بقیه پیدا کنید تا بتوانید بهترین تصمیمات را بگیرید و همچنین با تجهیزات عکاسی صنعتی و سبک های مختلف موارد مختلفی را برای عکاسی امتحان کنید .

  1. از بهترین ها الگو برداری کنید

کار ها و عکاسی افراد حرفه ای را در این زمینه مطالعه کنید و آن ها را الگوی خود قرار دهید تا بتوانید بهتر عمل کنید .

  1. درباره ی محصولات و مخاطبان هدف خود تحقیق کنید

محصولات مختلف ، بازار های هدف مختلفی دارند اگر شما به درستی درباره  محصول و بازار هدف آن تحقیق کنید می توانید تصاویر بهتری ثبت کنید . شما باید بفهمید چه چیزی در مورد این محصول منحصر به فرد است و افراد در این محصول و خرید آن به دنبال چه چیزی هستند .

  1. دانش بازاریابی خود را گسترش دهید

بازاریابی یک صنعت بسیار بزرگ است که عکاسی تنها بخش کوچکی از آن است افزایش دانش شما درباره ی این صنعت به شما کمک می کند تا به بخش جدایی ناپذیر آن تبدیل شوید . تنها به آموزش عکاسی صنعتی اکتفا نکنید و هر روز اطلاعات خود را در این زمینه زیاد کنید .

بین عکاسی که چشم انداز کلی بازاریابی را درک می کند و عکاسی که به سادگی عکس هایی را تهیه می کند که فکر می کند خوب است تفاوت زیادی است و تعیین کننده حرفه ای بودن و موفقیت عکاس است .

  1. حرفه ای باشید

همیشه اینگونه نیست که بهترین عکاس ها ، بهترین کار ها را پیدا کنند . اینکه چگونه خود را معرفی کنید دارای اهمیت زیادی است . اطلاعات بازاریابی که یاد گرفته اید را برای خود به کار بگیرید و خود را همانند یک محصول به مشتریان معرفی کنید .

تجهیزات عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی

دوربین

انواع مختلفی از دوربین برای انتخاب وجود دارد و هر سازنده محدوده قیمت و دوربین هایی با امکانات متفاوتی دارد .

لنز

در حالی که هر لنز دارای ویژگی ها و مزایای متفاوتی است . عکاسان تبلیغاتی علاقه مندند که یک لنز داشته باشند که تمامی این کار ها را انجام دهد .

کیت روشنایی

یک کیت فلش الکترونیکی برای عکاسی تبلیغاتی حیاتی است ، مشکل نسخه های استدیویی بزرگ ، حمل و نقل سخت آن ها است .

آداپتورهای لنز

یک آداپتور لنز می تواند مجموعه ای از مارک های برتر لنز ، از جمله Nikon ، Canon ، Leica باشد .

سه پایه

سه پایه ای که انتخاب می کنید به حرکت سوژه شما بستگی دارد . مدل یا کالای شما متحرک یا ثابت باشد .

سایر تجهیزات عکاسی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند شامل  کیف ، کوله پشتی ، رایانه یا تجهیزات و نرم افزارهای فنی است .  در حالی که تجهیزات عکاسی صنعتی می توانند به شما در زمینه عکاسی صنعتی کمک کنند ، بیش از آنچه که استطاعت دارید خرید نکنید . گاهی اوقات عکاسان جدید به اشتباه سعی می کنند بلافاصله روی گرانترین تجهیزات موجود سرمایه گذاری کنند . در هنگام آموزش عکاسی صنعتی نیازی نیست که بهترین و گرانترین تجهیزات را داشته باشید .

 

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه ثبت شده است.