عکاسی از لباس در منزل با گوشی

عکاسی از لباس در منزل با گوشی

عکاسی از لباس در منزل با گوشی: از اتاق شما تا کمد خریدار

همه‌ی ما یکی دوبار از تجربه‌ی ناخوشایند خرید اینترنتی لباس گله کرده‌ایم. وقتی میان لباسی که انتخاب می‌کنیم و محصولی که به دستمان می‌رسد، تفاوت چشمگیری دیده می‌شود، اعتمادمان نسبت به آن برند یا فروشنده از بین می‌رود. حال که برای کسب‌وکار آنلاین خود، به سراغ عکاسی از لباس در منزل با گوشی آمده‌اید، مشتری را از آن حس ناخوشایند دور نگه دارید.

مشتریان پیش از خواندن توضیحات محصول، روی عکس آن کلیک می‌کنند.البته اگر تصور می‌کنید عکاسی از لباس در منزل با گوشی، به یک عکاس حرفه‌ای و دوربینی مجهز نیاز دارد، سخت در اشتباهید. این راهنما برای شماست تا عکاسی از لباس را به دایره‌ی مهارت‌های خود اضافه نمایید.

بیشتر بخوانید : دوره دکوراسیون داخلی

پیش درآمدی بر راهنمای گام به گام عکاسی از لباس

در فرایند عکاسی از لباس در منزل با گوشی، این پیش‌درآمد کمک می‌کند تا هارمونی عکس‌های شما چشم‌نوازتر شود:

  • پیش از عکاسی، یک چک لیست از آیتم‌هایی که در هر کادر کنار هم قرار می‌گیرند تهیه نمایید.
  • دقت کنید که قبل از عکاسی از لباس، از تمیز بودن و نداشتن چین و چروک در آن‌ها مطمئن شوید. نخ‌های اضافی یا دکمه‌های شل‌شده از قلم نیفتد. با یک غلطک پرزگیر و با وسواس، مو و پرز چسبیده به لباس را برطرف کنید.
  • در هنگام چینش لباس‌ها، باید طرح‌های روی آن‌ها قابل مشاهده باشد. فراموش نکنید که تگ قیمت لباس حذف شود.
  • برای جلوگیری از ایجاد سایه، لباس‌ها را در فاصله‌ی مناسبی از پس زمینه قرار دهید.
  • اکسسوری‌هایی مثل کفش، جواهرات، عینک آفتابی، کلاه، عطر و … به عکس شما جذابیت بصری بیشتری می‌بخشند.
  • قبل از شروع عکاسی با موبایل، از شبکه‌های اجتماعی پینترست (Pinterest) و اینستاگرام الهام بگیرید.

عکاسی از لباس در منزل، با یک موبایل و چاشنی خلاقیت ممکن است.

بیشتر بخوانید : چگونه با موبایل عکاسی کنیم؟

متدهای عکاسی از لباس

کانسپت کسب‌وکار آنلاین شما، شیوه‌ی عکاسی از لباس در منزل با گوشی را تعیین می‌کند. هنگامی که مشتری، لباس را بر تن مدل می‌بیند، انتخاب بهتری خواهد داشت. با این‌حال فرایند استفاده از یک مدل، هم زمان‌بر است و هم مشمول هزینه‌ی بالا.

  • عکاسی تخت (flat lay): عکاسی مسطح، چشم‌اندازی منحصر به‌فرد ارائه می‌دهد و امکان ترکیب و چیدمان خلاقانه‌ی آیتم‌ها را فراهم می‌سازد. این متد برای لباس‌های مردانه، تی‌شرت، شلوار و جوراب کاربرد بیشتری دارد. یک سطح صاف مانند میز یا زمین را انتخاب کنید. عکاسی را از بالا و در زاویه‌ی 90 درجه انجام دهید. عکس‌های خروجی این شیوه از عکاسی با موبایل، برای پیچ اینستاگرامی بسیار مناسب است. چون به خوبی می‌توان از فضای خالی کادر، برای نوشتن متون یا قرار دادن لوگو بهره گرفت.
  • عکاسی با تکنیک مانکن نامرئی (ghost mannequin): در این روش ابتدا لباس را به تن مانکن کرده و سپس با کمی دستکاری فتوشاپی، بک‌گراند و مانکن را حذف می‌کنیم. نتیجه‌ی کار، تصویری سه بعدی از آیتم است. در خرید اینترنتی، مشتری درک بهتری از تن‌خور لباس خواهد داشت. این متد برای لباس‌های زنانه مناسب است. با این شیوه، لباس‌هایی که طرح‌های پیچیده‌تری دارند بهتر جلوه می‌کنند.

 

عکاسی از لباس در منزل با گوشی

  • عکاسی از لباس آویزان (pinned / hanging apparel): وقتی می‌خواهید لباس‌ها را بدون هیچ مزاحمتی در معرض تماشا بگذارید آن‌ها را از چوب لباسی آویزان کنید. با این‌که هزینه‌ی عملیاتی این تکنیک نسبت به روش‌های قبلی، کم‌تر است اما حتی با همین روش ساده هم می‌توان قلب مشتریان را تصاحب کرد. اگر می‌خواهید کالکشن لباس‌ها را روی رگال نمایش دهید، به چرخه‌ی رنگ دقت کنید. در هم‌جواری لباس‌ها، از روان‌شناسی رنگ‌ها برای جلا بخشیدن به عکس‌های کسب‌وکار آنلاین خود بهره ببرید.

بیشتر بخوانید : چگونه از کودک عکاسی کنیم؟

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی از لباس

  • سه پایه: هنگام انتخاب سه پایه در نظر بگیرید که با موبایل شما سازگار باشد و وزن آن را تحمل کند. سه پایه‌ی سبک و قابل حمل با ارتفاع و زوایای قابل تنظیم، برای عکاسی از لباس در منزل با گوشی، ایده‌آل است. وقتی شرایط نوری محیط مناسب نیست، قدر سه پایه‌ی خود را بیشتر می‌دانید. سه پایه به شما کمک می‌کند تا در فرایند عکاسی با موبایل، کادرها یکسان باشند و عکس‌ها تار نشوند. در صورت نداشتن سه پایه، موبایل را روی سطح ثابتی نگه دارید و از تایمر گوشی خود استفاده کنید.
  • منبع نور: نور طبیعی برای نشان دادن جزئیات و بافت لباس، نتایج فوق العاده‌ای دارد. نور است که رنگ دقیق و زنده‌ای از لباس ارائه می‌دهد. این فاکتور در خرید اینترنتی لباس حائز اهمیت است. اگر یک پنجره‌ی بزرگ در خانه دارید، استودیوی کوچک شما از منابع نور مصنوعی، بی‌نیاز خواهد بود. البته فراموش نکنید که ترکیب چند منبع نور به جلوه‌گری آیتم لباس کمک می‌کند. پس در اسرع وقت به فکر خرید یک رینگ لایت باشید.
  • پس‌زمینه: بک دراپ (back drop) سفید و خنثی، لباس‌ها را بهتر نمایان می‌کند. یک دیوار سفید، برای شروع کار بد نیست. حتی پس‌زمینه‌های پارچه‌ای و کاغذی، به استایل عکس‌های شما تنوع می‌بخشند. اما به خاطر داشته باشید که پس‌زمینه‌ها شلوغ نباشند تا تمرکز از روی لباس‌ها برداشته نشود. رنگ‌های پاستلی برای لباس‌های بچگانه، گزینه‌ی مناسبی است.

بیشتر بخوانید : دوره مدیریت ارتباط با مشتری

چند نکته برای یادآوری

  • زاویه‌ای در عکاسی مناسب است که نمایی واضح و مستقیم از محصول ثبت کند. با این حال از آزمودن پرسپکتیوهای جسورانه نترسید. جذابیت بصری و تنوع، برای کسب‌وکار آنلاین شما ضروری است.
  • مطمئن شوید که لباس، بخش اعظم کادر را پر کرده باشد. فضای بیش از حد خالی یا پس‌زمینه‌های زیادی شلوغ، حواس مشتری را پرت می‌کند.
  • بین 3 تا 5 عکس از هر لباس، دید جامعی از آیتم ارائه می‌دهد. نماهای نزدیک به مشتری کمک می‌کند که الگوی پارچه، دکمه‌ها و دوخت را ارزیابی کرده و از کیفیت نسبی لباس، آگاه شود. برای ثبت نماهای نزدیک، از زوم کردن دوربین اجتناب کنید. در این حالت کافی است سه پایه را بلند کرده و به لباس نزدیک شوید.

لباس را از زوایای مختلف در معرض تماشای مشتریان بگذارید

  • روی ویرایش عکس‌ها وقت کافی بگذارید. با تسلط بر اپلیکیشن‌هایی مانند ادوبی لایت ‌روم (Adobe Lightroom)، فتوشاپ (Adobe Photoshop) و اسنپ ‌سید (Snapseed )، از رقبای خود چند گام پیشی خواهید گرفت. روی تصحیح رنگ لباس‌ها مانور دهید تا عکس به رنگ واقعی لباس نزدیک شود. موقع خروجی گرفتن از اپلیکیشن‌ها، بهترین رزولوشن را ذخیره کنید تا مشتریان هنگام بزرگ‌نمایی عکس، روی حرفه‌ای بودن کسب‌وکار آنلاین شما، حساب ویژه‌ای باز نمایند.

یک رتوش حرفه‌ای از عکس؛ توجه به جزئیات است که تفاوت برندها را عیان می‌کند.

بیشتر بخوانید : عکاسی از لباس

سخن آخر … لایف‌استایل مشتریان در دستان شما

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد 85 درصد مشتریان در خرید اینترنتی، عکس لباس را به توضیحات متنی ترجیح می‌دهند. قبل از فشردن دکمه‌ی شاتر، خود را در جایگاه یک مشتری بگذارید و ببینید چه فاکتورهایی را باید در عکاسی از لباس لحاظ کرد. یادگیری مهارت‌های عکاسی از لباس در منزل با گوشی، فاصله‌ی کسب‌وکار آنلاین شما را از رقبا، زیاد می‌کند.

روح لباس‌ها را در عکسی که می‌گیرید به نمایش بگذارید. حال وقت آن است که قدرت تجسم مشتری را پر و بال دهید. هنگامی که مشتری با لایف‌استایلی که عرضه می‌کنید همذات‌پنداری کرد، این شمایید که برنده‌ی بازی نور و رنگ و پارچه خواهید بود.

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.