با عکاسی نقاشی با نور بیشتر آشنا شوید

با عکاسی نقاشی با نور بیشتر آشنا شوید

عکاسی نقاشی با نور

عکاسی  نقاشی با نور :

عکاسی به عنوان یکی از پرطرفدارترین شاخه های هنری شناخته می شود، که تکنیک های مختلفی دارد. از خاص ترین و حرفه ای ترین تکنیک های عکاسی می توان به عکاسی نقاشی با نور اشاره کرد. با استفاده از این تکنیک شما می توانید تصاویر زیبا ثبت کنید. در این تکنیک سوژه با استفاده از یک منبع نوری مانند چراغ قوه یک تصویر را می کشد و شما به عنوان عکاس از آن عکس برداری می کنید. ولی  تنظیمات دوربین برای ثبت عکاسی نقاشی با نور اهمیت زیادی دارد، به این منظور سرعت شاتر باید طولانی یا روی مد Bulb باشد.

با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد شبکه های اجتماعی متعدد مانند اینستاگرام، عکاسی بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است. به همین علت به یکی از پردرآمدترین حوزه های هنری تبدیل شده است. برای کار در این حوزه و کسب درآمد از عکاسی آشنایی با تکنیک های مختلف عکاسی اهمیت زیادی دارد. به این منظور در این مقاله به بررسی نقاشی با نور در عکاسی می پردازیم.

بیشتر بخوانید : دوره عکاسی

تنظیمات دوربین برای عکاسی نقاشی با نور

تاریخچه عکاسی نقاشی با نور

عکاسی از نقاشی با نور توسط یک زوج فیزیکدان در دهه 19 میلادی ابداع شد، ولی اولین بارmay ray از این تکنیک برای گرفتن عکس های پرتره خود استفاده کرد. به این صورت که با خودکارهای نوری زیر تصاویر را امضا می کرد. بعد از آن عکاسان بسیار دیگری نیز شروع به استفاده از این تکنیک کردند و به این صورت به مرور زمان به یکی از محبوب ترین تکنیک های عکاسی تبدیل شد. امروزه بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی تصاویر ثبت شده با این تکنیک را می بینند، ولی استفاده از این تکنیک ساده نمی باشد، عکاسان برای ثبت تصاویر نقاشی با نور باید از روش آزمون و خطا استفاده کرده و بارها برای بهتر شدن تصویر عکاسی کند. با توجه به این که شبکه های اجتماعی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند و تصاویر از پربازدیدترین محتواهای موجود می باشند، اشتراک گذاشتن تصاویر عکاسی با نور که ثبت کرده اید روشی خوب برای جذب مخاطب و بازاریابی در اینستاگرام می باشد.

آموزش مقدماتی تکنیک عکاسی نقاشی با نور

تجهیزات لازم برای عکاسی نقاشی با نور

برای ثبت تصاویر زیبا و عکاسی نقاشی با نور به تجهیزات نیاز دارید. با استفاده از امکانات ابتدایی از جمله گوش موبایل نیز می توانید تصاویر نقاشی با نور را ثبت کنید، ولی علاوه بر اینکه کار شما سخت تر می شود، کیفیت و جذابیت عکس های شما نیز پایین می آید. بنابراین در صورت امکان امکانات حرفه تهیه و از آن ها استفاده کنید. در این قسمت به بررسی ابزار و تجهیزات عکاسی مورد نیاز می پردازیم:

  • دوربین عکاسی: بدیهی ترین وسیله مورد نیاز برای این منظور دوربین حرفه ای عکاسی می باشد. دوربین را برای ثبت تصاویر نقاشی با نور باید روی مد دستی گذاشته و تنظیمات آن را تغییر دهید.
  • سه پایه: برای نصب دوربین به سه پایه نیاز دارید، که باید بر روی سطح صاف گذاشته شود، به این صورت دوربین هیچ گونه لرزشی نخواهد داشت و تصاویر شما تار نمی شوند.
  • منبع نور: برای عکاسی نقاشی با نور به یک منبع نور مانند چراغ قوه، شمع و … نیاز دارید. که چراغ قوه یا نور های لیزری بهترین گزینه می باشند، زیرا استفاده از آن ها ساده تر است و می توانید با خیال راحت مدت طولانی از آن ها استفاده کنید.
  • نورهای LED: شاتر بی سیم و فلاش بی سیم از جمله امکاناتی است، که کار شما را راحت تر می کند. شما به راحتی با استفاده از شاتر بی سیم قادر به تنظیم مدت زمان باز بودن شاتر دوربین می باشید.

آموزش تکنیک عکاسی نقاشی با نور

نحوه عکاسی از نقاشی با نور

از آنجایی که عکاسی نقاشی با نور تکنیکی حرفه ای می باشد، باید نکات و مراحل آن را بدانید. در ادامه نحوه عکاسی از نقاشی با نور را بررسی می کنیم:

  • وسایل و تجهیزاتی که در قسمت قبل به آن ها اشاره کردیم، از جمله دوربین، سه پایه و منبع نور را آماده کنید.
  • برای عکاسی از نور به محیط تاریک نیاز دارید. همچنین پوشیدن لباس ساده و تیره باعث زیباتر شدن عکس های شما می شود.
  • سه پایه را بر روی محیط صاف قرار داده، دوربین را نصب کنید و تنظیمات دوربین را برای عکاسی از نور تغییر دهید. دیافراگم 22f، سرعت شاتر 5 ثانیه و ایزو 100 باشد.
  • سپس شروع به عکاسی کنید، تا جایی که عکس دلخواه شما ثبت شود. برای این کار لازم است حوصله داشته باشید.

تکنیک های عکاسی نقاشی با نور

ایده برای عکاسی نقاشی با نور

با استفاده از تکنیک عکاسی نقاشی با نور می توان تصاویر بسیار زیبایی ثبت کرد. به این منظور چند ایده برای عکاسی نقاشی با نور را معرفی می کنیم:

گرفتن تصاویر پرتره از خود یا دیگران: گرفتن عکس پرتره محبوبیت بسیار زیادی دارد و افراد سعی در گرفتن پرتره های جدیدتر و خاص تر دارند ، تا آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. شما می توانید و با استفاده از منبع نور هر شکلی که خواستید را نقاشی کنید و با تکنیک عکاسی از نور از خود یا دیگران تصاویر پرتره بسیار زیبایی ثبت کنید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه ممکن است بارها مجبور به گرفتن عکس شوید.

نوشتن یک عبارت یا واژه: از جذاب ترین ایده های عکاسی با نور می توان به نوشتن یک عبارت اشاره کرد. این سبک عکاسی گرافیک نوری نیز نامیده می شود و بسیار پرطرفدار می باشد. توجه کنید که در این مورد باید سرعت شاتر را با سرعت نوشتن خود تنظیم کنید.

درست کردن مسیر نوری: برای خلاقانه کردن تصاویر خود شما می توانید از وسایل مختلفی از جمله شمشیر نوری، لوله نوری، ریسه و بسیاری از موارد دیگر استفاده کرده و مسیر نوری دلخواه خود را بکشید. نکته حائز اهمیت این است، که سعی کنید همه چیز را ساده نگه دارید، به این صورت تصاویر زیباتری ثبت می کنید.

ایجاد حلقه های نوری: درست کردن گوی های نوری تصاویر شما را بسیار زیبا می کند. برای این کار کافی است منبع نوری را یک نخ وصل کرده و حول نقطه ای مشخص آن را در تمامی جهات بچرخانید. درست کردن حلقه نوری ساده نیست و باید چندین بار آن را تکرار کنید، ولی ارزش تمرین کردن را دارد، زیرا با استفاده از آن تصاویر زیبایی می توانید بگیرید.

نحوه عکاسی از نقاشی با نور

کلام پایانی

تکنیک عکاسی نقاشی با نور از  پرطرفدارترین و زیباترین تکنیک های عکاسی می باشد، که گرفتن آن نیاز به تمرین زیاد می باشد. در صورتی که این تکنیک را یاد بگیرید، می توانید با کمی خلاقیت تصاویر جذابی بگیرید. علاوه بر تکنیک ذکر شده، عکاسی نکات و تکنیک های بسیار زیادی دارد، که یادگیری آن ها برای هر فردی که می خواهد به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت کند، ضروری است. اگر شما به این حوزه علاقه دارید و تمایل دارید به عکاسی حرفه ای تبدیل شوید، باید نکاتی مانند زوایای دید در عکاسی، ساعت آبی در عکاسی و بسیاری از موارد دیگر را بدانید. برای حرفه ای شدن در این زمینه بهترین راه آموزش دیدن و تمرین مداوم است.

موسسه آموزش عالی آرمان بیش از 12 سال سابقه در زمینه برگزاری کلاس های آموزش عکاسی به صورت مبتدی و حرفه ای دارد. با شرکت در کلاس های موسسه آموزش عالی آرمان شما از صفر تا صد عکاسی و هر آنچه لازم است برای عکاسی بلد باشید را می آموزید. همچنین در پایان دوره مدرک مورد تایید وزارت علوم به شما اعطا می شود، که می توانید از آن در داخل یا خارج از ایران استفاده کنید.

 

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.