نحوه بازاریابی در اینستاگرام چگونه است؟

نحوه بازاریابی در اینستاگرام چگونه است؟

بازاریابی در اینستاگرام


بازاریابی در اینستاگرام بسیار جذاب و پرطرفدار است. اگر اینستاگرام را با بقیه‌ رسانه‌های اجتماعی مقایسه کنید خصوصا در ایران، به راحتی متوجه می ‌شوید که طرفداران بسیاری داشته و افراد زیادی در این رسانه‌ ی اجتماعی حضور دارند. اینستاگرام بیش از 300 میلیون کاربر دارد که بیش از 200 میلیون نفر از آنها فعال هستند؛ بنابراین رسانه‌ ی ‌اجتماعی برتر، قدرتمند و با دسترسی آسان محسوب می ‌شود.

دوره عکاسی

استراتژی بازاریابی در اینستاگرام

چرا بازاریابی در اینستاگرام؟

بازاریابی با اینستاگرام در مقایسه با بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل که قدیمی و اصلی ‌ترین بازاریابی اینترنتی به حساب می‌آید، برای مخاطبان هدف و بازدیدکنندگان بسیار جذاب و دلنشین است؛ زیرا که در چنین رسانه‌ اجتماعی علاوه بر متن، ویدئو، عکس و حتی انیمیشن‌ های بسیار سرگرم کننده و آموزنده ای وجود دارد که بازدید و ماندن در آن فضا را برای افراد بسیاری جذاب تر می کند.

اینستاگرام مارکتینگ تکنیک و روشی تخصصی برای همه‌ افرادی است که صاحب ایده، کسب‌و‌کار، محصول، خدمات یا برند هستند و می‌ خواهند آن را در معرض دید خیل گسترده ‌ای از بازدیدکنندگان قرار دهند؛ یعنی قصد بازاریابی در اینستاگرام، رونق کسب و کار و فروش هر چه بیشتر کالا یا خدمات خود را دارند.

چرخش از وب ‌سایت‌ها به سمت اینستاگرام

اکنون کسب وکارهایی که به صورت آنلاین نیز فروش انجام می دهند، مخاطبان هدف را به سمت رسانه‌ های اجتماعی هدایت می‌کنند. این کار بدین امر است که این افراد در این شرایط دیگر تنها یک بازدیدکننده نخواهند بود. بلکه با دنبال کردن شما، تبدیل شان به مشتری بالقوه کار ساده تری است. چرا که بیشتر در دسترس اند و آسان تر می توانید پیام‌ های بازاریابی و تبلیغات را برای آنها ارسال کنید؛ بنابراین اینستاگرام مارکتینگ یک روش بازاریابی فوق‌العاده، در دسترس و پر سود برای شما به شمار می ‌رود.

روش‌های کسب درآمد از طریق بازاریابی در اینستاگرام

فروش محصولات و یا خدمات

در اینستاگرام یک صفحه ایجاد کنید و محصولات و خدماتی که دارید را به فروش برسانید. همچنین شما از طریق فروش محصولات یا خدمات دیگر کسب ‌و‌کارها و بازاریابی در اینستاگرام نیز می‌ توانید کسب درآمد کنید.

کسب درآمد از طریق تبلیغات

برخی از افراد پس از ایجاد یک فضا و صفحه، بسیار تلاش می‌کنند تا از طریق مهارت یا علاقه‌مندی خود فعالیت‌ هایی انجام دهند تا برای مخاطبان و فالوورهایشان جذاب، مفید و سرگرم کننده به نظر برسند. به این ترتیب روز به روز به تعداد فالوورهای آنها اضافه می‌ شود. اکث این فالوورها حتی طرفدار آنها می‌ شوند و از طریق تبلیغات دهان به دهان صفحه ‌ی شما را به دوستان خود معرفی می‌کنند یا اینکه پست‌ های مفید و جذاب شما را برای دیگران به اشتراک می گذارند.

زمانی که تعداد فالوورهای شما بالا برود از طرف سایر صفحات اینستاگرام، درخواست برای تبلیغات دیگر کسب و کارها را نیز دریافت خواهید کرد. همانطور که می‌دانید درآمد حاصل از تبلیغات بسیار بالا بوده و علاوه بر بازارایابی کار خود، می‌ توانید تبلیغات را هم پیش ببرید.

مدیریت صفحات سایر افراد و در اصطلاح ادمین پیج

از طریق مدیریت صفحات سایر افراد و کسب‌ وکارها می ‌توانید درآمد خوبی به دست بیاورید. فعالیت شما به اینگونه است که راجع به زمان ‌بندی، استراتژی محتوا و برنامه‌ریزی ‌های صفحه تصمیم‌گیری خواهید کرد. به پیام ‌های ارسال شده در کامنت ‌ها و دایرکت‌ ها رسیدگی کرده و به آنها پاسخ می ‌دهید. در نهایت نیز برای پیشرفت و افزایش نرخ تعامل صفحه‌ی تحت مدیریت خود برنامه بازاریابی در اینستاگرام را خواهید چید.

تولید محتوا متنی و گرافیکی

تولید محتوا می ‌تواند به دو صورت انجام شود. اگر در زمینه ‌ی نگارش متن ‌های جذاب و اصولی مهارت دارید می ‌توانید از این طریق برای خود کسب درآمد کنید. اکثر صفحات برای نوشتن کپشن جذاب و تخصصی به شما به عنوان تولیدکننده محتوا مراجعه خواهند کرد. همچنین به دلیل گرافیکی و بصری بودن اینستاگرام، کسانی که تولید محتوا گرافیکی انجام می ‌دهند از این طریق می توانند درآمد خیلی خوبی داشته باشند.

 بازاریابی با اینستاگرام

 

روش‌های افزایش درآمد در اینستاگرام

نحوه ‌ی نوشتن توضیحات بایو و ارائه ‌ی عکس پروفایل

در این قسمت باید برتری خود نسبت به رقبا را تعریف کنید تا افراد با خواندن چند خط از بایو (Bio) شما قانع شوند چرا باید شما را دنبال کنند. لازم نیست خیلی از خود تعریف کنید یا اینکه جملات کلیشه‌ ای را بیاورید. به عنوان مثال: اینجا همه قهرمان زندگی خود می ‌شوند و یا اینکه تمامی غذاهایی که میشناسی یا نمیشناسی رو اینجا برای شما آشپزی می کنیم و …

مورد دیگری که به بازاریابی در اینستاگرام کمک خواهد کرد این است که هر از چند گاهی مثلا هر یک ماه یا دو ماه یکبار، یک تغییر در عکس پروفایل خودتون ایجاد کنید. این به مخاطبان شما نشان می‌ دهد که شما فعال هستید و صفحه‌ ی اینستاگرام شما ثابت و راکت نخواهد بود، علاوه‌ بر این از دید اینستاگرام نیز شما فعال شناخته شده و در سرچ اینستاگرام جایگاه بهتری خواهید داشت.

اگر عکس پروفایل شما نشان تجاری کسب ‌و‌کارتان است و نمی ‌خواهید در آن تغییری ایجاد نمایید، می توانید با نورپردازی تصویر بازی کنید و تفاوتی هر چند جزئی را در نگاه بیننده به وجود آورید. به عنوان مثال اول هر فصل از سال نواری به رنگ آن فصل روی آن بزنید یا دانه ‌های برف روی تصویر اضافه کنید؛ به عبارت دیگر، خلاق باشید، برای هر کاری ذهن تان را تحریک کرده و راه حل مناسب را بیابید.

استفاده از آدرس سایت در پروفایل اینستاگرام

باید بدانید که این آدرس‌گذاری در پروفایل اینستاگرام خصوصا اگر فالورهای چندهزاری و بیشتر داشته باشید، بسیار در بازاریابی در اینستاگرام و جذب بازدیدکننده یا مشتری بالقوه به کسب ‌و‌کارتان کمک خواهد کرد. اگر آدرس وب‌سایت ندارید می‌ توانید آدرس لینکدین و یا هر فضایی که در آنجا فعالیت دارید را معرفی کنید.

برای کسب درآمد در اینستاگرام چگونه تبلیغ کنیم و چگونه تاثیرگذار باشیم؟

اکثر افراد در بحث بازاریابی با اینستاگرام به دلیل ورود به یک دنیای پر تلاطم دچار سردرگمی می ‌شوند و در این بین از خود می ‌پرسند که چگونه تبلیغ کنیم تا صفحه ‌ی ما نیز مانند رقبا بتواند پر مخاطب بوده و فالوور و مشتریان هدف بیشتری را جذب کند.

تمامی شرکت ‌ها و کسب ‌و‌کار های انفرادی هر لحظه تلاش می‌کنند در اینستاگرام بیشتر دیده شوند و مخاطبان بسیاری را در اطراف خود داشته باشند. این شبکه‌ ی اجتماعی به دلایل محکمی امروزه در دنیا و خصوصا در ایران جذاب شده است. آن هم این است که هزینه‌ ی تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام و اثرگذاری آن نسبت به سایر رسانه ‌ها بسیار پایین و بهتر است.

شما حتی خودتان می ‌توانید به طراحی تیزر ‌ تبلیغاتی بپردازید به شرط آنکه خلاق باشید و در صورت امکان تیمی فعالیت کنید. همچنین با حضور افراد بسیار و فعال در این شبکه اجتماعی، بنابراین باید به افراد و کسب ‌و‌کار ها حق داد برای بازاریابی در این محیط تلاش و رقابت داشته باشند.

برای داشتن یک تیزر تبلیغاتی خوب چه کار کنیم؟

تیزر های تبلیغاتی ویدئو های یک دقیقه‌ ای یا چند دقیقه ‌ای برای معرفی کسب ‌و‌کار است که می ‌توانید آن ویدئو را در سرتاسر شبکه ‌ها و رسانه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام پخش نمایید. تیزر های تبلیغات اینستاگرامی شامل دو بخش رئال (فیلمبرداری واقعی) و موشن گرافیک است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب تیزر تبلیغاتی چیست سری بزنید!

علاوه بر اینکه شما می‌ توانید برای صفحات اینستاگرام خود فیلم ‌های ویدئویی تدوین کنید، قادر خواهید بود تیزر تبلیغاتی نیز طراحی نمایید. همچنین با استفاده از یادگیری این حوزه و دوره تدوین فیلم و ساخت تیزر تبلیغاتی، به مهارت در یک حرفه‌ ی بسیار پول ‌ساز و پر درآمد نائل خواهید شد.

برای یادگیری این دوره‌ ها باید مراجع مناسب آموزش نحوه تدوین فیلم را بیابید و به طور کامل از آنها بهره‌مند شوید. ویدئو مارکتینگ یکی از موارد بسیار مهم برای بازاریابی در اینستاگرام محسوب می‌ شود. چون رشد و توسعه شبکه اجتماعی اینستاگرام حول جلوه ‌های بصری و ویدئو مارکتینگ است.

تاثیر عکس در بازاریابی در اینستاگرام

استفاد از عکس یا تصاویر در پست ‌های اینستاگرامی نیاز به دقت و احتیاط زیرکانه دارد. گاهی یک عکس را با کیفیت عالی در پست یا استوری قرار داده اما هیچ کامنت یا سوالی را بر روی عکس ‌های استوری قرار نمی‌ دهیم یا کامنت و سوالات معمولی و غیر جذاب هستند. در این صورت هیچ واکنشی را بر نمی ‌انگیزد.

یک عکس حتی به تنهایی می ‌تواند تمام انگیزه و کنجکاوی مخاطب را برانگیخته سازد. انتخاب عکس یا سوژه ‌ی عکاسی نیازمند آموزش عکاسی است، زیرا که یک حرفه ‌ی تخصصی محسوب می ‌شود و مانند سایر مهارت‌ ها نیازمند آموزش است، همچنین می ‌توانید با عکاسی صنعتی کسب ‌و‌کارتان را متحول کنید.

 بازاریابی در اینستاگرام

 روش ‌ های تدوین فیلم برای رسیدن به درآمد

اینستاگرام در سال‌ های اخیر منابع خود را جهت در دسترس قرار دادن انواع محتوای ویدیویی یا حتی بازاریابی در اینستاگرام برای مخاطبان خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۱۶، اینستاگرام امکان بارگذاری فیلم با مدت زمان یک دقیقه را برای مخاطبان و کاربران خود فراهم کرد. سپس IGTV را راه ‌اندازی کرد تا کاربران امکان آپلود محتوای بصری یک ساعته را نیز داشته باشند.

یک ویژگی نوآورانه دیگر در این شبکه محبوب پخش زنده یا لایو (live) نام دارد که به کاربران امکان می دهد تا یک ساعت و یا حتی بیشتر بدون هیچگونه هزینه ‌ای فیلم زنده را ضبط و پخش نمایند.

به طور کلی تکنولوژی و رسانه درصدد آن اند تا علاوه بر رشد شرکت خود، به ما نیز کمک کنند تا کسب و کار هر چند کوچک خود را گسترش دهیم؛ بنابراین باید بتوان از ابزار ها و نرم‌افزار های روز دنیا در زمینه ساخت و تدوین ویدئو استفاده کرد. در اینجا برخی از این نرم‌افزار ها معرفی می‌گردد.

افترافکت

افتر افکت (After Effects) برنامه تدوین نیست، برای تدوین باید از برنامه پریمیر استفاده کنید. افتر افکت یک نرم افزار بسیار کاربردی است که کار با آن ساده و سهل است و مانند هر برنامه دیگر در دنیا از سیستم لایه ای یا layer استفاده می کند. این نرم افزار در صنعت فیلم ‌سازی، تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام بسیار پرکاربرد است، زیرا حالت عکس و تصویر را از سکون به متحرک متحول ساخته است.

افترافکت در موشن گرافیک، کامپوزیت یا ترکیب‌ بندی و جلوه ‌های ویژه کاربرد دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌ توانید به صفحه افترافکت چیست، مراجعه کنید. همچنین در صورتی که علاقه ‌مند به کسب درآمد از طریق این برنامه و همچنین رسیدن به درآمد بیشتر در اینستاگرام هستید، آموزش افترافکت را در برنامه‌ های خود قرار دهید.

پریمیر

یک نرم ‌افزار پرکاربرد و پرقدرت در حوزه ویرایش و ادیت فیلم و محتواهای ویدئویی، برنامه پریمیر است. این برنامه با نام کامل ادوبی پریمیر پرو در میان طرفدارانش شناخته شده است. پریمیر پرو برای ویرایش فایل ‌های ویدئویی، تبلیغاتی و تلویزیونی بر روی هر دو سیستم‌ عامل‌ ویندوز و مک بکار می‌ رود. برای شناخت بیشتر این برنامه و استفاده از آن در بازاریابی در اینستاگرام خود صفحات پریمیر چیست و آموزش پریمیر را از دست ندهید.

ادیوس

ادیوس یک نرم ‌افزار بسیار کاربر پسند و ساده در حوزه‌ ادیت یا تدوین صدا و تصویر است که در استودیوهای تدوین حرفه‌ ای از این نرم‌افزار قدرتمند استفاده می‌ گردد و به عنوان محبوبترین نرم‌افزار ادیت شناخته شده است. از دیگر مزایای نرم افزار ادیوس نسبت به دیگر نرم‌افزار های تدوین می‌ توان به سرعت بسیار بالا در حین کار و خروجی‌ بدون افت تصویر اشاره نمود.

همچنین طراحی این نرم‌‌افزار به گونه ای است که هم آماتور ها و هم حرفه ‌ای ‌ها میتوانند از آن استفاده کنند. طوری که با داشتن حداقل شناخت از دوربین ‌های ویدیویی می ‌توان با آن شروع به کار تدوین کرد. این برنامه امکانات بسیار زیادی را در دسترس تدوینگران حرفه‌ ای قرار می‌دهد. ادیوس نیاز به سخت افزار های اضافه و قدرتمند ندارد و حتی با یک لپ‌تاپ معمولی می‌ توان برای تدوین فیلم‌ ها، تیزرهای تبلیغاتی و بازاریابی در اینستاگرام اقدام نمود. اگر قصد دارید با این نرم ‌افزار مفید بیشتر آشنا شوید مطالب ادیوس چیست را بخوانید و برای بهره بردن و استفاده از این برنامه، آموزش ادیوس را دنبال کنید.

تاثیر اینفلوئنسرها در بازاریابی در اینستاگرام

شما از طریق استراتژی تاثیرگذار بودن می ‌توانید کسب درآمد کنید. در صورتی که افراد بسیاری به شما و سخنانتان اعتماد کنند و روی افراد بسیاری تاثیرگذار هستید، شما یک اینفلوئنسر برای بازاریابی و تبلیغات رسانه ‌ای محسوب خواهید شد. همچنین می‌ توانید تبلیغات کسب ‌و‌کار خود را در اینستاگرام و یا غیر آن به یک اینفلوئنسر بسپارید. تبلیغات به این شیوه در اغلب اوقات نتایج خوبی را در بر داشته است.

اینفلوئنسرهای اینستاگرام می ‌توانند سر و صدای بیشتری برای محصولات و فعالیت شما در فضای مجازی ایجاد کنند. مخاطبان بیشتر به باور کردن نظرات انسان‌ ها تمایل نشان می‌ دهند تا فقط یک تصویر ساده از تبلیغ موردنظر.

در این حالت تعداد فالوور بیشتری به دست خواهید آورد؛ اما فراموش نشود که قبل از انتخاب اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه ‌ی فعالیت خود، نرخ تعامل و تعداد فالوور های آنها را بررسی کنید و از واقعی بودن آنها اطمینان حاصل کنید. تنها در این شرایط است که بازاریابی در اینستاگرام به بهترین شکل پیش خواهد رفت. همچنین می توانید با مشاهده این ویدئو متناسب با نیازهای شرکتتان استراتژی این نوع بازاریابی را برنامه ریزی کنید.

دوره عکاسی

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.