عکاسی لایف استایل

عکاسی لایف استایل

عکاسی لایف استایل

آموزش عکاسی لایف استایل : عکاسی لایف استایل را که امروزه بسیار ترند شده است، می‌توان یکی از سبک‌های نوین عکاسی پرتره دانست که هدف اصلی آن به ثبت رساندن اتفاقاتی است که در زندگی روزمره افراد روی می‌دهد. این سبک از عکاسی در سال‌های اخیر موردتوجه بسیاری از عکاسان و افراد علاقه‌مند به عکاسی قرارگرفته است و می‌بینیم که تبلیغات محصولات با استفاده از عکاسی لایف استایل نیز بسیار بیشتر از گذشته رونق داشته است. اگر به دنبال پاسخ جامعی درباره سوال عکاسی لایف استایل چیست می‌گردید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

معرفی عکاسی لایف استایل

عکاسی از لایف استایل یا همان سبک زندگی اولین بار باهدف ثبت و مستندسازی اتفاقات روزمره و واقعی زندگی افراد که در زندگی آن‌ها باعث ایجاد یک تغییر و تحول مثبت یا منفی شده است، به وجود آمد. کم‌کم با تغییر سوژه عکاسی لایف استایل، این سبک از عکاسی نیز پیشرفت کرده و وارد دنیای تبلیغات نیز شده است.
سبک عکاسی لایف استایل سعی می‌کند تا تلخی و شیرینی‌های واقعی زندگی شخصی و خانوادگی افراد را به نمایش بگذارد و در این سبک از عکاسی، وجود خلاقیت توانسته است امکان استفاده از این نوع عکاسی در صنعت را نیز به وجود آورده و به دلیل داشتن حس سادگی طبیعی و باورپذیری عکس‌ها، نقش بسیار پررنگ و ویژه‌ای در تبلیغات محصولات و خدمات داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بازاریابی با اینستاگرام

 

سوژه عکاسی لایف استایل

 

آیا عکاسی لایف استایل با عکاسی پرتره یکی است؟

حالا که تا حدودی شما را با عکاسی لایف استایل چیست آشنا کرده‌ایم. احتمالاً این سؤال برایتان پیش‌آمده است. که این سبک عکاسی بسیار مشابه سبک عکاسی پرتره بوده و آیا تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ عکاسی لایف استایل یک سبک عکاسی رئال بوده و شباهت‌های زیادی با سبک عکاسی پرتره دارد. اما مهم‌ترین تفاوت آن با عکاسی پرتره، مشارکت خود عکاس در صحنه و موقعیت‌های عکاسی است.

بیشتر بخوانید:

با عکاسی صنعتی کسب و کارتان را متحول کنید.

نکات کلیدی در هنگام عکاسی به سبک لایف استایل

برای اینکه بتوانید. در هنگام عکاسی به سبک لایف استایل عملکرد بهتری داشته باشید.باید علاوه بر آشنایی و تسلط کامل بر تکنیک‌ها و نکات این سبک عکاسی، بتوانید. آن را در واقعیت نیز به کار ببرید تا نتیجه نهایی lifestyle عکاسی لایف استایل مطابق با آن چیزهایی باشد. که در ذهن شما و مشتری وجود خواهد داشت. نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد به شما کمک می‌کنند تا عکاسی موفقی داشته باشید.

برای گرفتن عکاسی لایف استایل نیازی به برنامه‌ریزی برای عکس‌ها نیست

در عکاسی به شیوه سبک زندگی قرار نیست. که شما از ژست‌ها و صحنه‌های آماده و از پیش برنامه‌ریزی‌شده عکاسی کنید؛ زیرا این موضوع با تعریف اصلی عکاسی لایف استایل در تضاد است و به‌جای آن شما می‌توانید با تهیه یک پرسشنامه یا فهرست متناسب با سوژه عکاسی خود، پیش‌بینی کنید که چه عکس‌هایی می‌توان گرفت و برای تهیه این عکس‌ها به چه تجهیزات جانبی احتیاج خواهید داشت.
برای مثال اگر قرار است پروژه عکاسی سبک زندگی یک خانواده را انجام دهید، می‌توانید یک پرسشنامه تهیه‌کرده و با توجه به پاسخ‌هایی که اعضای خانواده به آن پرسشنامه داده‌اند تا حدود زیادی با فعالیت‌های روزانه اعضای خانواده و علایق آن‌ها آشنا خواهید شد.

 

عکاسی به سبک لایف استایل

 

ثبت اتفاقات در لحظه بدون هیچ صحنه‌سازی

سبک lifestyle عکاسی لایف استایل به دنبال ثبت اتفاقات واقعی و بدون برنامه‌ریزی‌هایی از پیش تعیین‌شده است و عکاسان این سبک به دنبال مکان‌هایی هستند که راحتی و سادگی را به‌راحتی در عکس نشان دهد. وجود آشفتگی‌های طبیعی در صحنه عکاسی یکی از مواردی است که می‌تواند عکس‌های لایف استایل را زیباتر کند.

بیکار ننشینید و منتظر سوژه آماده برای عکاسی نباشید

یک عکاس لایف استایل حرفه‌ای منتظر پیدا شدن سوژه برای عکاسی نمی نشیند و خودش به دنبال خلق عکس‌های ساده و جذاب می‌رود. نشان دادن در حرکت بودن زندگی و جنب‌وجوش افراد یکی از ویژگی‌های عکاسی به سبک لایف استایل بوده و خود عکاس باید برای گرفتن عکس‌های فوق‌العاده دست‌به‌کار شود.

توجه و دقت به جزئیات در هنگام عکاسی

عکس‌های لایف استایل فراتر از عکس‌های پرتره بوده و جزئیات موجود در صحنه عکاسی نیز به‌اندازه خود سوژه اهمیت دارند. وجود باریکه‌های نور که از پنجره به داخل اتاق می‌تابند یا حتی یک جعبه اسباب‌بازی می‌تواند جزئیاتی باشند که عکس‌های شما را زیباتر خواهند کرد.

تربیت سوژه‌ها یا کارگردانی آن‌ها؟

در عکاسی لایف استایل باید دقت کنید که برای اینکه عکس‌ها طبیعی باشند، نباید سوژه‌ها را تربیت‌کرده و دائماً به آن‌ها بگویید چه‌کارهایی را انجام دهند و چه‌کارهایی را انجام ندهند. این اتفاق باعث می‌شود تا افراد حس معذب بودن داشته باشند و نتیجه نهایی عکاسی به زیبایی و طبیعی بودن عکس‌های لایف استایل حرفه‌ای نباشند. یک عکاس لایف استایل خوب سعی می‌کند تا سوژه‌ها را راهنمایی کلی کرده و منتظر واکنش طبیعی آن‌ها برای عکاسی بماند.

عکاسی تبلیغاتی لایف استایل

 

حضور عکاسی لایف استایل در تبلیغات

اصل لایف استایل در عکاسی می‌گوید که برای گرفتن عکس نیازی نیست که به دنبال صحنه‌پردازی‌های خاص باشیم و همین شکل طبیعی و عادی اشیا نیز برای عکاسی مناسب است. درواقع فرد عکاس به‌طور آگاهانه به دنبال عکاسی در موقعیت‌ها و مکان‌هایی است که به زندگی عادی نزدیک‌تر باشند.
در استفاده تبلیغاتی از عکاسی لایف استایل، عکاس می‌تواند. با انتخاب درست لنز، فاصله کانونی، نورپردازی و سایر فاکتورهای فنی لازم، صحنه عکاسی را جذاب‌تر کند. طبیعی بودن و راست انگاری که در عکس‌های لایف استایل وجود دارند. باید بیشتر دیده شدن محصول و افزایش فروش آن می‌شوند. تبلیغات محصولات با استفاده از عکاسی لایف استایل سبب می‌شود. تا مشتریان درک بهتری از رنگ واقعی و کاربرد کالا و محصول در زندگی واقعی خود داشته باشند. و تمایل بیشتری به انتخاب آن محصول نشان خواهند داد.

محصولات مناسب برای تبلیغ با سبک عکاسی لایف استایل

سوژه عکاسی لایف استایل برای تبلیغات می‌تواند. هر چیزی باشد اما از اولین روزهایی که این سبک عکاسی برای تبلیغات به کار گرفته شد. لوازم‌خانگی یکی از گزینه‌های مناسب برای عکاسی بودند. لوازم‌آرایشی و بهداشتی، پوشاک، محصولات شوینده و مواد غذایی نیز از دیگر محصولات مناسب برای عکاسی تبلیغی لایف استایل هستند. عکاسی از جواهرات نیز یک سوژه عکاسی لایف استایل عالی برای تبلیغات برندهای طلا و جواهر و زیورآلات در دنیا است.

برگزاری دوره‌های عکاسی لایف استایل

عکاسی سبک زندگی یا lifestyle عکاسی لایف استایل به دلیل سادگی و زیبایی طبیعی که دارد. امروزه بسیار پرطرفدار شده است. و بسیاری از عکاسان و افرادی که علاقه‌مند به عکاسی هستند. به دنبال پیدا کردن یک مرکز آموزش معتبر و باکیفیت در زمینه عکاسی لایف استایل هستند.
موسسه آموزش عالی آرمان یکی از مراکز معتبر برگزارکننده .دوره‌های جامع عکاسی، عکاسی لایف استایل، دوره عکاسی پرتره و همچنین دوره عکاسی صنعتی بوده و می‌تواند. به علاقه‌مندان این حوزه کمک کند تا ضمن شرکت در دوره‌های این موسسه و قبولی در دوره، مدرک معتبر از وزارت علوم نیز دریافت کنند. تبلیغات محصولات با استفاده از عکاسی لایف استایل که بسیار رایج شده است. نیز در این مرکز آموزش داده خواهد شد.

 

سوژه عکاسی لایف استایل

 

شرکت در دوره‌های آموزشی عکاسی

در دوره‌های آموزشی عکاسی افراد با ابزار و تجهیزات عکاسی و زوایای دید در عکاسی آشنا شده. و می‌توانند نسبت به کسب درآمد از عکاسی اقدام کنند. امروزه دوره‌های عکاسی بسیاری زیادی وجود دارند. که افراد با شرکت در آن‌ها مهارت‌هایی مانند عکاسی پانوراما، عکاسی حیوانات، تکنیک‌های عکاسی از طبیعت، عکاسی زیرآب، عکاسی روایی، عکاسی پرسپکتیو، عکاسی ژورنالی و تکنیک‌های دیگر عکاسی را آموخته و باکمی پشتکار و تمرین به عکاسان ماهری تبدیل خواهند شد.

جمع‌بندی نهایی

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی بودید. که به سبک عکاسی لایف استایل علاقه‌مند بوده. و به دنبال توضیحات کاملی درباره عکاسی لایف استایل چیست می‌گشتید. ما امروز به شما کمک کردیم تا با این سبک از عکاسی آشنا شوید. اگر به دنبال دوره‌های آموزشی این سبک از عکاسی و نکات کاربردی در عکاسی سبک زندگی هستید. حتماً به موسسه آموزش عالی آرمان سر بزنید.

کلیک کنید..

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.