جنسیت سازی در طراحی لباس به چه معنا است؟

جنسیت سازی در طراحی لباس به چه معنا است؟

جنسیت سازی در طراحی لباس

طراحی لباس یکی از جذاب ترین حوزه های مد است، که می توانید با حرفه ای شدن در آن درآمد خوبی کسب کنید. به این منظور لازم است علاوه بر دانستن قالب کلی لباس، بتوانید بافت پارچه را نیز به درستی نمایش دهید. به این صورت که بیننده بتواند جنس پارچه را از روی تصویر طراحی شده توسط شما تشخیص دهد. جنسیت سازی در طراحی لباس به همین معنا می باشد. برای اینکه بتوانید به طراح لباس حرفه ای تبدیل شوید، لازم است جنسیت سازی را یادگرفته و آن را تقویت کنید. بازار کار طراحی لباس و میزان درآمد طراحان لباس در سال های اخیر بسیار بیشتر از گذشته شده است، ولی لازمه آن حرفه ای شدن در کار است. شما می توانید با استفاده از بازاریابی در اینستاگرام از سراسر دنیا مشتری پیدا کنید. برای آشنایی با جنسیت سازی در طراحی لباس در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

انواع جنسیت سازی در طراحی لباس

جنسیت سازی در طراحی لباس چیست؟

همان طور که گفتیم در طراحی لباس، جنسیت سازی از مهم ترین و جذاب ترین مهارت های مورد نیاز برای یادگیری می باشد. جنسیت سازی در طراحی لباس به معنای نشان دادن پارچه های مختلف در طراحی و تعیین جنس و بافت آن ها است. افرادی که در این حوزه حرفه ای می باشند، توانایی طراحی تصاویری را دارند، که به راحتی می توان در آن ها برای مثال پارچه مخمل را از ساتن تشخیص داد. توجه داشته باشید که به عنوان یک طراح حرفه ای باید طراحی های شما جنسیت سازی شده باشند و همچنین جنس و نوع پارچه را در طراحی های دیگران تشخیص دهید. جنس پارچه برای دوخت اهمیت بسیار زیادی دارد و حتما باید در طراحی به طور واضح مشخص باشد. برای جنسیت سازی لباس لازم است که آموزش های لازم را ببینید. یادگیری این تکنیک در دوره های طراحی لباس از مهم ترین قسمت های آموزش می باشد.

اهمیت جنسیت سازی در طراحی لباس

در طراحی لباس و برای دوخت آن جنسیت سازی اهمیت بسیار زیادی دارد. انواع مختلفی از پارچه در بازار وجود دارد، که برای دوخت لباس های مختلف استفاده می شوند. هر پارچه جنس، ضخامت و ویژگی های مخصوص به خود را دارد. نوع، رنگ و جنس پارچه در زیبایی و کاربرد لباس تاثیر بسیار زیادی دارد. برای مثال برای دوخت لباس خواب لازم است از پارچه ای لطیف و نرم استفاده شود، زیرا راحت بودن در زمان خواب اهمیت بیشتری نسبت به پارامترهای دیگر دارد؛ در حالی که در طراحی لباس مجلسی زیبایی مهم ترین پارامتر است، به همین دلیل کسی به سراغ پارچه های نخی نمی رود و از پولک، گیپور و موارد دیگر استفاده می شود. در طراحی های جدید از چند پارچه مختلف برای یک لباس نیز استفاده می شود و لازم است به درستی تفاوت آن ها در طراحی مشخص شود.

جنسیت سازی در طراحی لباس چیست

انواع جنسیت سازی در طراحی لباس

برای پیاده سازی تکنیک جنسیت سازی در طراحی لباس لازم است که برخی از ویژگی های اصلی پارچه از جمله موارد زیر را مشخص کنید.

  • زمخت یا نرم بودن پارچه: نرم یا زخمت بودن از اساسی ترین تفاوت ها بین بافت ها می باشد. مشخص کردن این تفاوت نشان می دهد که پارچه برای دوخت چه لباس هایی کاربرد دارد، همچنین در رنگ و طرح پارچه نیز تفاوت ایجاد می کند.
  • کیفیت بافت پارچه: پارچه از انواع نخ به وجود می آید، بنابراین کیفیت نخ، الگو به کار رفته در بافت برای نشان دادن تفاوت در پارچه های مختلف مهم است. بافت های پارچه به طور کلی به سه دسته الیاف طبیعی، الیاف مکمل و الیاف فرآوری شده تقسیم می شوند.

برای جنسیت سازی در طراحی لباس به چه وسایلی نیاز داریم؟

شاید تصور کنید که برای جنسیت سازی در طراحی لباس به وسایل و ابزار خاصی نیاز دارید، ولی شما می توانید با همان وسایل طراحی لباس مانند کاغذ، پاک کن، مداد رنگی، خودکار، ذغال، گواش، مارکر، آبرنگ و پاستل گچی جنسیت سازی را انجام دهید. تکنیک کلاژ نیز علاوه بر موارد فوق نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تکنولوژی تقریبا به تمامی حوزه های هنری وارد شده و کمک زیادی به حوزه های مختلف کرده است. حوزه مد و لباس نیز از این قافله عقب نمانده است. برای جنسیت سازی می توان از نرم افزارهای متنوع طراحی که در دسترس است، استفاده کرد. نرم افزارهای طراحی امکانات زیادی را در اختیار طراحان لباس قرار می دهند. با استفاده از این نرم افزارها می توانید طرح خود را به صورت سه بعدی نیز مشاهده کرده و به راحتی متوجه ایرادات آن بشوید. یکی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای این حوزه ادوبی ایلاستریتور می باشد.

آشنایی با جنسیت سازی در طراحی لباس

یادگیری جنسیت سازی در طراحی لباس

همانطور که گفتیم برای پیاده سازی جنسیت سازی در طراحی های خود لازم است این تکنیک را آموزش ببینید. به این منظور می توانید در دوره های حضوری و آنلاین شرکت کنید. به این منظور موسسه معتبر و شناخته شده و همچنین اساتید با تجربه را پیدا کرده و با آن ها کلاس بگیرید. استاتید حرفه ای راه را برای شما راحت تر می کنند. در طول مسیر یادگیری لازم است که همه آنچه که فرا می گیرید را تمرین کنید و با ارائه دادن آن ها به استاد خود ایرادات کار خود را به مرور زمان برطرف کنید. در این صورت به مرور زمان به یک طراح حرفه ای تبدیل خواهید شد.

در دوره طراحی لباس چه مباحثی آموزش داده می شود؟

اگر به دنبال یادگیری جنسیت سازی و مباحث مرتبط با طراحی هستید، موسسه آرمان با برگزاری دوره جامع طراحی لباس و پارچه، این امکان را برای شما فراهم کرده است. برای یادگیری و پیاده سازی تکنیک انواع جنسیت سازی در طراحی لباس لازم است با انواع پارچه آشنایی داشته باشید و بتوانید آن ها را ترسیم کنید. شما پس از شرکت در دوره های جنسیت سازی ترسیم بافت انواع پارچه از جمله لمه، مخمل، چرم، ساتن، دیسکو، پشمی، جین، گیپور، کرپ، بافت، خز، فوتر، ورنی، پولکی و بسیاری از موارد دیگر را فرا می گیرید. تنوع رنگ و بافت پارچه های موجود در بازار بسیار زیاد است، که در دوره فوق تمامی آن ها به شما آموزش داده می شود.

در دوره آموزشی طراحی لباس و پارچه شما با نحوه طراحی انواع طرح ها علاوه بر نحوه ترسیم بافت ها نیز آشنا می شوید. منظور از انواع طرح ها، پارچه های پلنگی، ارتشی، گل دار، چهارخانه، راه راه، خال خالی، ببری و بسیاری از موارد دیگر می باشد. طرح های متنوعی وجود دارد، که شما به طور کامل تمامی آن ها را به همراه جزئیات و تفاوت هایشان می آموزید.

علاوه بر موارد فوق در این دوره قرینه سازی، ترسیم آناتومی و طراحی شکل های هندسی نیز آموزش داده می شود. با شرکت در دوره های آموزشی طراحی لباس و تمرین مستمر قادر خواهید بود طرح های ذهنی خود را با بافت و طرح های متنوع با جزئیات دقیق و به صورت حرفه ای پیاده سازی کنید.

جنسیت سازی در طراحی لباس

کلام پایانی

برای طراحی لباس، جنسیت سازی اهمیت بسیار زیادی دارد، با جنسیت سازی می توانید طرح های حرفه ای تری را به تصویر بکشید. همانطور که گفتیم برای پیاده سازی این تکنیک لازم است، آموزش لازم را ببینید. موسسه آموزشی آرمان برگزار کننده کلاس های آموزشی و هنری از جمله آموزش طراحی لباس و آموزش افترافکت، آموزش پریمیر می باشد. با شرکت در دوره های موسسه آموزش عالی آرمان صفر تا صد طراحی لباس و جنسیت سازی را زیر نظر اساتید با تجربه به خوبی فرا می گیرید. همچنین در پایان دوره مدرک معتبر وزارت علوم را دریافت می کنید، که از معتبرترین مدارک برای ایران و خارج از ایران می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه ثبت شده است.