ایده برای تیزر تبلیغاتی

ایده برای تیزر تبلیغاتی

ایده برای تیزر تبلیغاتی

ایده برای تیزر تبلیغاتی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش های تبلیغاتی مدرن مانند ساخت تیزرهای تبلیغاتی، بیش از پیش مورد توجه افراد قرار گرفته است. به زبان ساده تیزر به ویدیوهای تبلیغاتی تاثیرگذاری گفته می شود که برای معرفی کردن خدمت، برند و یا یک محصول تولید می شوند. جالب است بدانید که سالانه شرکت های زیادی هزینه های گزافی را صرف روش های تبلیغاتی مختلف اعم از تیزرهای تبلیغاتی و سایر روش های مارکتینگ می کنند. با این وجود یافتن بهترین ایده برای تیزر تبلیغاتی به آن آسانی ها که به نظر می رسد هم نمی باشد. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم که در این مقاله، شما را با چند نمونه از ایده های خلاقانه برای ساخت تیزر تبلیغاتی آشنا نماییم تا بهتر بتوانید از این روش تبلیغاتی پر بازده استفاده نمایید. بنابراین اگر قصد دارید تا برای کسب و کار خود یک تیزر تبلیغاتی بسازید، حتما این بخش را تا پایان مطالعه نمایید.

ایده برای ساخت تیزر تبلیغاتی

توصیه های مهم پیش از اقدام برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی

در زیر دو توصیه مهم را که پیش از ساخت تیزرهای تبلیغاتی باید رعایت کنید را برای شما ذکر می کنیم. توجه داشته باشید که عمل کردن به نکات مذکور تا اندازه زیادی به موفقیت آمیز بودن و افزایش تاثیرگذاری تیزر تبلیغاتی شما کمک می کند.

بودجه خود را مشخص کنید

توجه داشته باشید که پیش از هرگونه اقدام برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی خوب و یا هرگونه روش تبلیغاتی دیگر، باید بودجه خود را مشخص کنید. دلیل این امر آن است که با یک بودجه محدود نمی توانید یک تیزر تبلیغاتی خوب و حرفه ای را بسازید. از طرفی دیگر، مشخص کردن بودجه به شما این امکان را می دهد تا نگاهی واقع بینانه به گزینه های انتخابی خود برای ساخت تیزر تبلیغاتی داشته باشید. به عنوان مثال با بودجه حدودا سه تا چهار میلیون تومانی، نمی توانید یک تیزر تبلیغاتی سه بعدی سفارش دهید و انتظار داشته باشید کیفیت مناسبی داشته باشد. نکته دیگری که نقش موثری در هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی دارد، زمان تیزر است. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید، فکر ساخت تیزرهای طولانی را از سر خود بیرون کنید. البته توجه داشته باشید که با دارا بودن بودجه بالا، پیشنهاد می شود تیزر تبلیغاتی از زمان مشخصی بیشتر نشود چراکه حوصله بیننده را سر می برد.

پلتفرم مورد نظر را مشخص کنید

نکته مهمی که در هنگام ساخت تیزرهای تبلیغاتی باید آن را در نظر داشته باشید، این است که در چه پلتفرمی قصد قرار دادن آن را دارید. اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام، تلویزیون، فیسبوک و… از جمله پلتفرم های پر بیننده ای هستند که می توانید با به اشتراک گذاری تیزر تبلیغاتی خود در آن ها، افراد زیادی را با کسب و کار خود آشنا نمایید. با این وجود باید توجه داشته باشید که هر پلتفرم قوانین و استانداردهای مخصوص به خود را دارد و به همین دلیل بسیار مهم است که پیش از اقدام برای ساخت تیزر تبلیغاتی، مشخص کنید که پلتفرم مورد نظر شما چیست تا بهترین بازخورد و نتیجه را از آن دریافت کنید.

ایده تیزر تبلیغاتی

همچنین مطالعه کنید: کسب درآمد از ساخت تیزر تبلیغاتی

از سناریوهای جذاب بهره ببرید

اولین ایده تیزر تبلیغاتی جذاب، این است که با الهام از تیزرهای مشابه و ترکیب آن با خدمات خود، سناریوی جذابی را برای آن بنویسید. به یاد داشته باشید که نوشتن سناریو اولین قدم برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی با کیفیت می باشد و به همین دلیل نباید از اهمیت سناریو نویسی غافل شوید. با این وجود جالب است بدانید که سناریو نویسی نیز اصول و قواعد خود را دارد و هر شخصی نمی تواند اقدام به نوشتن سناریو نماید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا یا به مطالعه اصول سناریو نویسی بپردازید و یا اقدام به استخدام یک سناریو نویس حرفه ای و مجرب نمایید تا در این امر به شما کمک نماید. توجه داشته باشید سناریو، پایه و اساس یک تیزر تبلیغاتی موفق می باشد.

از اینفلوئنسرها استفاده کنید

از جمله ایده های خلاقانه برای ساخت تیزر تبلیغاتی، استفاده از اینفلوئنسرها یا همان افراد شناخته شده و تاثیرگذار می باشد. عموما به این دلیل که افراد شناخته شده، دنبال کنندگان زیادی دارند، کسب و کاری که از این افراد کمک می گیرد، مخاطبان خود را سریع تر از سایر روش ها به خود جذب می کند. به زبان ساده تر از آنجایی که افراد زیادی سلبریتی ها را می شناسند، زمانی که سلبریتی ها اقدام به تبلیغ محصول و یا خدمت مورد نظر می کنند، افراد بیشتری تبلیغ را مشاهده می کنند. از طرفی دیگر کمک گرفتن از اینفلوئنسرها در تیزرهای تبلیغاتی منجر می شود تا افراد راحت تر به شما اعتماد کنند؛ درست است که شما را نمی شناسند اما به دلیل آن که شخصی که تبلیغ می کند را می شناسند، این اعتماد شامل کسب و کار شما نیز می شود.

ایده برای تیزر تبلیغاتی خلاقانه

معرفی تیم خود

یکی دیگر از ایده های خلاقانه ساخت تیزر تبلیغاتی این است که تیم خود را معرفی نمایید. این کار منجر به این می شود تا بیننده با افراد تیم شما و تخصص آن ها آشنا شود. در چنین شرایطی راحت تر به شما و کسب و کارتان اعتماد خواهد کرد. دلیل این امر آن است که مشاهده و آشنایی با افرادی که قصد خرید از آن ها را داریم، منجر به کم شدن تردید می شود؛ به همین دلیل است که برخی افراد سال های سال از مجموعه ای مشخص خرید خود را انجام می دهند؛ چراکه افراد آن مجموعه را می شناسند. بنابراین در صورت امکان در تیزر تبلیغاتی خود، برخی از افراد تیم خود را به بیننده، معرفی نمایید و پس از مدتی تاثیر آن در جذب مشتری را مشاهده کنید.

شاید برایتان جالب باشد: بازاریابی در اینستاگرام

پاسخ به سوالات متداول

مطمئنا شما نیز در سایت های مختلف بخش هایی را با عنوان سوالات متداول مشاهده کرده اید. به اینگونه از سوالات به دلیل آنکه برای بسیاری از خریداران پیش می آیند، بخشی جدا تعلق گرفته است. عموما دیده می شود که سایت هایی که این بخش را ندارند، بخش پشتیبانی آن ها کار بسیار سخت و دشواری را بر عهده دارند؛ چراکه مجبور به پاسخ دهی به سوالات تکراری مشتریان می باشند. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا همه سایت ها این بخش را داشته باشند تا مشتریان به آن مراجعه کرده و تیم پشتیبانی مجبور به پاسخ دهی به سوالات تکراری نباشد و تمرکز خود را روی سوالات مهم تر بگذارد؛ حال تصور کنید برخی از این سوالات در تیزر تبلیغاتی کسب و کارتان پاسخ داده شود. مطمئنا بازخورد بسیار مناسبی را خواهد داشت.

از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید

اگر به دنبال ایده برای تیزر تبلیغاتی خود هستید و می خواهید بدانید که ما باید به عنوان یک کسب و کار چگونه تبلیغ کنیم تا مشتریان بیشتری را جذب کنیم، به شبکه های اجتماعی مراجعه کنید. در این شبکه ها ایده های بسیاری را می توانید مشاهده کنید. همچنین می توانید رقبای خود را نیز مشاهده کنید و بررسی نمایید که نقاط ضعف و قوت آن ها چه مواردی می باشند. بررسی این موارد به شما در یافتن ایده های خلاقانه برای ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب کمک زیادی می کند. از طرفی دیگر برخی از صفحات مجازی هستند که حوزه فعالیتشان در خصوص معرفی ایده های مختلف است و به شما در یافتن ایده ای مناسب برای معرفی کسب و کار خود با استفاده از تیزر تبلیغاتی کمک بسیاری می کنند.

ایده های خلاقانه برای ساخت تیزر تبلیغاتی

علایق مشتریان خود را شناسایی کنید

مشتریان مهم ترین بخش هر کسب و کاری می باشند. با بررسی مشاغل مختلف به این نتیجه می رسید که هیچ کسب و کاری نیست که بدون حمایت مشتریان خود به موفقیت رسیده باشد. به همین دلیل برای یافتن ایده برای تیزر تبلیغاتی خلاقانه یکی از بهترین راه ها، توجه به علایق مشتریانتان می باشد. می توانید نظر سنجی برگزار کنید، بخش نظرات را مطالعه کنید و یا پیام های انتقاد آمیز آن ها را مطالعه نمایید. این موارد به شما کمک می کند تا بیش از پیش با نیازها و علایق آن ها آشنا شوید. اجازه دهید این موضوع را برای شما با ذکر مثالی توضیح دهیم. تصور کنید شرکت فروش وسایل هوشمند دارید و مشتریان شما از نبود امکان خرید اقساطی گلایه مند هستند. در چنین شرایطی اگر امکان این روش از خرید را فراهم نمایید، توصیه می شود تا آن را در تیزر تبلیغاتی خود نیز ذکر کنید. چراکه مطمئنا این مورد اگر برای مشتریان قدیمی شما اهمیت داشته است، برای مشتریان آینده شما نیز حائز اهمیت می باشد و می تواند توجه آن ها را به کسب و کار شما بیش از پیش جلب نماید.

همچنین مطالعه کنید: ویدئو مارکتینگ چیست؟

استخدام افراد حرفه ای

ساخت تیزر تبلیغاتی به دلیل اهمیت بالای آن در جذب مشتری، معمولا توسط یک تیم و نه یک فرد صورت می پذیرد. البته که برخی تیزرها توسط دو یا سه نفر نیز قابل ساخت می باشند اما به صورت انفرادی، کار بسیار سخت و دشواری می باشد و به هیچ عنوان توصیه نمی شود. از طرفی دیگر یک تیم حرفه ای به دلیل تجربه بالا می تواند تا اندازه زیادی به شما نیز کمک کند و ایده های خود و شما را با هم ترکیب نماید. توجه داشته باشید که استخدام افراد نباید صرفا با توجه به بودجه باشد و باید سابقه کاری آن ها و نمونه کارهای آنان را نیز مشاهده نمایید؛ پس از آن می توانید تشخیص دهید که آیا همکاری با آن ها برای شما مناسب است یا خیر.

شرکت در دوره های آموزشی

یکی از بخش های مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی بخش تدوین آن است؛ هر اندازه که یک تیزر تبلیغاتی با دوربین های گران قیمت و با رعایت اصول ساخت تیزر ضبط شده باشد، اگر تدوین آن اصولی نباشد و تدوینگر بی تجربه باشد، کیفیت تیزر به شدت کاهش می یابد. تفاوتی ندارد که بهترین ایده برای ساخت تیزر تبلیغاتی را پیاده سازی کرده باشید یا خیر؛ اگر تدوین درستی انجام نشود، قادر نخواهید بود تا از پتانسیل واقعی آن بهره برده و مشتریان زیادی را جذب کنید. امروزه دوره های آموزش تدوین زیادی به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود که هدف آن ها آموزش افراد و تبدیل آن ها به تدوینگرانی حرفه ای می باشد. بسیاری از علاقه مندان به ساخت تیزرهای تبلیغاتی نیز دقیقا به همین دلیل در دوره های مذکور شرکت می کنند تا بتوانند اصول تدوین را از مجرب ترین اساتید یاد بگیرند. دوره آموزش پریمیر یکی از دوره های آموزشی است که توسط موسسه آرمان برگزار شده و با شرکت در آن می توانید به یکی از شناخته شده ترین نرم افزارهای موجود در زمینه تدوین مسلط شوید. همچنین این موسسه پس از پایان دوره به فارغ التحصیلان خود، مدرک مورد تایید وزارت علوم نیز اعطا می کند تا این افراد در هنگام یافتن شغل، چالش های کمتری را تجربه کنند.

بهترین ایده برای ساخت تیزر تبلیغاتی چیست

سخن پایانی

در این بخش سعی کردیم تا شما را با چند ایده برای تیزر تبلیغاتی، مانند استفاده از اینفلوئنسرها، معرفی تیم خود و… آشنا نماییم. با توجه به موارد مذکور می توانید تیزرهای تبلیغاتی جذابی را بسازید اما فراموش نکنید که طراحی تیزر تبلیغاتی تنها با آشنایی با ایده های مذکور امکان پذیر نیست و موارد زیادی در ساخت یک تیزر تبلیغاتی جذاب دخالت دارند. امیدواریم با آشنایی با ایده های ذکر شده در این بخش بتوانید تیزرهای جذابی را بسازید. توجه داشته باشید که تسلط به نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی به اندازه یافتن ایده های تبلیغاتی اهمیت دارد. بنابراین حتما از تسلط تدوینگر تیزر تبلیغاتی اطمینان حاصل کنید.

ممنون از اینکه تا پایان این بخش با عنوان چگونه یک تیزر تبلیغاتی جذاب بسازیم، همراه ما بودید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه ثبت شده است.