با بهترین سیستم برای تدوین فیلم آشنا شوید

با بهترین سیستم برای تدوین فیلم آشنا شوید

بهترین سیستم برای تدوین فیلم

تدوین فیلم از کاربردی ترین مهارت ها برای حوزه های مختلف از جمله سینما، ساخت موزیک ویدئو، کلیپ های کوتاه، تبلیغات و بسیاری از موارد دیگر می باشد. کسب درآمد از تدوین در صورتی که در آن حرفه ای شود به راحتی امکان پذیر است. امروزه افراد زیادی هستند، که به وسیله ساخت ویدئو برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب درآمد کسب می کنند. با استفاده از تدوین می توان ویدئوها را برای مخاطب جذاب تر کرده و به این صورت افراد بیشتری به محصول یا محتوای تولیدی شما علاقه مند می شوند. برای ادیت ویدئو به سیستم کامپیوتری نیاز می باشد و هر سیستمی برای این کار مناسب نمی باشد. در این مقاله بهترین سیستم برای تدوین فیلم را بررسی می کنیم.

سیستم پیشنهادی برای تدوین فیلم

مشخصات سیستم برای تدوین فیلم

برای تدوین ویدئو با استفاده از نرم افزارهای تدوین فیلم موجود به سیستمی قدرتمند نیاز می باشد، که به راحتی بتوانید ویدئوها را ادیت کرده و در سریع ترین زمان رندر بگیرید. در صورتی که سیستم شما سخت افزار مناسب را نداشته باشد، نمی توانید ادیت ویدئوها را به صورت حرفه ای انجام دهید. خرید و تهیه سیستم برای تدوین برای افرادی که در زمینه سخت افزار کامپیوتر اطلاعاتی ندارند، کار ساده ای نیست. به این منظور در این قسمت مشخصات سیستم برای تدوین فیلم را بررسی می کنیم.

پردازنده (CPU) مناسب برای تدوین فیلم

همانطور که می دانید مهم ترین قسمت سخت افزاری کامپیوتر پردازنده آن می باشد. پردازنده مسئول اجرای دستورات می باشد و هر چه تعداد هسته های آن بیشتر باشد، در زمان سریع تری دستورات را اجرا می کند. در صورتی که سیستمی تهیه کنید که پردازنده ضعیفی داشته باشد، قادر به تدوین فیلم با آن نخواهید بود، زیرا کار با آن بسیار کند و عذاب آور می باشد. بهترین نرم افزار تدوین فیلم مانند ادوبی پریمیر از تمامی پردازنده های سیستم استفاده می کنند، به همین دلیل قدرت آن بسیار مهم است. بهترین سیستم برای تدوین فیلم در شروع کار حداقل پردازنده 6 هسته ای را دارد. با بالا رفتن رزولوشن ویدئوها نیاز به پردازنده قدرتمندتری نیاز دارید.

کارت گرافیک کامپیوتر برای ادیت فیلم

برای بیشتر نرم افزارهای تدوین ویدئو، کارت گرافیک در مقایسه با CPU اهمیت بسیار کمتری دارد و توصیه می شود هزینه اضافی برای آن نکنید. البته برخی از نرم افزارها نیز برای رندر و انکود کردن از شتاب دهنده کارت گرافیک استفاده می کنند و به این صورت سرعت اجرا را بالا می برند، ولی کاربرد آن ها تنها برای خروجی گرفتن است. بنابراین می توانید نمونه های معمولی را تهیه کنید. خرید کارت گرافیک NVIDIA برای سیستم تدوین گزینه مناسبی است. این کارت گرافیک دارای شتاب دهنده CUDA است و موجب افزایش سرعت رندر گرفتن می شود. در ابتدای کار می توانید از مدل های GTX 770 و GTX 1050 استفاده کنید.

مشخصات سیستم برای تدوین فیلم

حافظه رم مناسب سیستم تدوین

میزان حافظه رم سیستم جهت نشان دادن و تدوین ویدئو در نرم افزار اهمیت زیادی دارد. در صورتی که ویدئو شما دارای وضوح فول اچ دی 1080 می باشد، حداقل رم 8 گیگ مناسب است، ولی برای ویدئوهای 4K و کیفیت بالاتر از رم 16 گیگ استفاده کنید. بالا بودن حافظه رم موجب راحت تر شدن تدوین و اجرا گرفتن می شود. بنابراین اگر بودجه کافی دارید حداقل رم 16 و یا حتی 32 گیگ تهیه کنید.

حافظه ذخیره سازی سیستم تدوین ویدئو

برای تهیه حافظه دو گزینه حافظه SSD و هارد دیسک HDD وجود دارد. هر دو مورد برای کار تدوین ضروری می باشند، ولی حافظه SSD به شما برای افزایش سرعت کار و اجرای سریع تر کمک می کند. برای خواندن فایل های 4K و خام به سرعت بالا حافظه برای خواندن و نوشتن نیاز است. شما می توانید برای سیستم خود یک یا دو حافظه با سرعت بالا و همچنین یک حافظه HDD برای آرشیو اطلاعات خریداری کنید. برای تدوین فایل های ویدئویی آن ها را بر روی SSD قرار داده و بعد از تمام شدن کار آن ها را به HDD منتقل کنید.

مادربرد سیستم برای تدوین

مادر برد آخرین گزینه جهت تهیه بهترین سیستم برای تدوین فیلم می باشد. مادربرد انتخابی شما باید تنوع پورت مناسبی داشته باشد و بتوان قطعات خریداری شده را بر روی آن نصب کرد. این مادربرد باید در بخش رم حالت دو کاناله را پشتیبانی کند. همچنین دارای اسلات رم بیشتر باشد، تا در صورت نیاز در آینده امکان اضافه کردن رم های بیشتر نیز وجود داشته باشد.

سیستم مناسب تدوین

سیستم پیشنهادی برای تدوین فیلم 

در صورتی که قصد تهیه کامپیوتر مناسب تدوین را دارید، باید مدل های قدرتمند با مشخصات فنی بالا را تهیه کنید. در این قسمت به بررسی لیست بهترین سیستم برای تدوین فیلم می پردازیم. سیستم هایی که در ادامه آورده شده است، برای ادیت ویدئو بسیار مناسب می باشند و دارای پردازنده چند هسته ای پیشرفته، حافظه رم و حافظه ذخیره سازی عالی هستند. تعداد زیادی از این سیستم ها دارای کارت گرافیکی اختصاصی می باشند، به این صورت می توان کارهای گرافیکی را به راحتی و با وضوح بالا انجام داد.

  • iMac (27-inch, 2020): آی مک 27 اینچ 2020 یک سیستم پیشنهادی برای تدوین فیلم موجود در بازار می باشد. این سیستم در مدل های اینتل و AMD در بازار موجود است. از ویژگی های سیستم آی مک می توان به کارت گرافیک قدرتمند، وب کم و میکروفن با کیفیت، باریک و شیک بودن ظاهر سیستم اشاره کرد.
  • Microsoft Surface Studio 2: اگر تمایل دارید با سیستمی مشابه با آی مک 2020 که معرفی کردیم، کار کنید، ولی تمایل به کار با ویندوز 10 دارید. این گزینه برای شما بسیار مناسب است. کامپیوتر مایکروسافت صفحه نمایش 28 اینچ با رزولوشن بالا، صفحه نمایش لمسی و سخت افزار قدرتمند برای تدوین و اصلاح رنگ فیلم یکی از بهترین سیستم های موجود می باشد.
  • Dell G5: سیستم دل در واقع یک کامپیوتر گیمینگ می باشد. کامپیوترهای گیمینگ حافظه رم بالا، جدیدترین پردازنده های چند هسته ای و کارت گرافیک قدرتمند دارند و به همین دلیل برای تدوین فیلم و ویدئو نیز مناسب می باشند. سیستم Dell G5 با توجه به هزینه ای که برای آن می کنید و سخت افزاری که دارد، بسیار مقرون به صرفه است.
  • Lenovo Yoga A940: سیستم لنوو با قیمت کمتر تجربه ای مشابه با آی مک را برای شما به همراه دارد، به همین دلیل خریداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این سیستم نسبت به دیگر سیستم های معرفی شده قدیمی تر است، ولی همچنان سیستم مناسب تدوین می باشد.
  • Acer Predator Orion 9000: این سیستم نیز از گزینه های مقرون به صرفه و قدرتمند می باشد، که علاوه بر تدوین فیلم می توانید از آن برای بازی نیز استفاده کنید. سیستم Acer با پردازنده 10 یا 18 هسته ای ارائه می شود و امکان ارتقا حافظه رم آن را 64 گیگابایت می باشد.

خرید بهترین سیستم برای تدوین فیلم

کلام پایانی

خرید بهترین سیستم برای تدوین فیلم کاملا به بودجه و نیاز شما بستگی دارد. داشتن سیستم مناسب برای تدوین اهمیت زیادی دارد، ولی خرید بهترین و گران ترین سیستم موجود در بازار موجب نمی شود شما به تدوین گر حرفه ای تبدیل شوید. به این منظور لازم است تدوین فیلم و نرم افزارهای تدوین را به خوبی آموزش ببینید. موسسه آموزش عالی آرمان برگزار کننده دوره های تدوین، آموزش پریمیر و آموزش افترافکت می باشد. شما با شرکت در دوره های موسسه آرمان علاوه بر یادگیری تدوین فیلم به صورت کامل، در پایان دوره مدرک معتبر وزارت علوم را نیز دریافت می کنید.

1.9/5 - (8 امتیاز)

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه ثبت شده است.
  1. چطور میتونم ی سیستم خوب ، با کیفیت ، و مطمئن پیدا کنم اصلی ترین فاکتوری که باید در نظر بگیرم چیه ؟