زوج درمانی

دوره زوج درمانی

اطلاعات دوره
مدت زمان دوره: 70 ساعت
طول دوره: 3ماه
نحوه پرداخت: نقد و اقساط
مدرک: وزارت علوم تحقیقات و فناوری
مدرس دوره: هیئت علمی
نحوه برگزاری: غیرحضوری
شهریه دوره
1,800,000 تومان
توضیحات

دوره زوج درمانی :

هدف اصلی این دوره ، آموزش گام به گام و سیستماتیک مشاورینی است که می خواهند بطور اختصاصی با زوجین کار کنند، از آنجائیکه مشاوره زوجین و زوج درمانی یکی از حوزه های تخصصی است که از علم روان شناسی، جامعه شناسی و مشاوره تغذیه می کند و این علوم در سالهای اخیر زوج درمانی را نه به عنوان یک گرایش، که به عنوان یک رشته تخصصی ارائه می کنند که لازمه پرداختن به آن، آموزش و سوپرویژن اختصاصی است.
بیشترین افرادی که به شما مراجعه میکنند شکایت های ارتباطی و ازدواجی دارند و حتی اگر کسی مشکل فردی مثل اضطراب یا وسواس دارد با شکایت ارتباطی به روانشناس مراجعه می کند. این در صورتی است که اگر روی مشکل مراجع که مشکل ارتباطی است تمرکز نکنیم مراجع ناراضی می شود. بنابراین درمان فردی برای مراجعان اولویت دوم است ولی مسئله ای که آنها را به مراکز مشاوره می‌کشاند شکایت ارتباطی و حل مسئله ارتباطی است.

دوره زوج درمانی آرمان :

آیا تاکنون به این فکر افتاده‌اید که چرا آنطور که توقع دارید، اطلاعات شما با چندین سال تحصیل کافی نیست و از بسیاری از دانش‌آموختگان روانشناسی امروزی عقب هستید؟
این سوالی است که بسیاری از دانش آموختگان حوزه مشاوره و روان‌درمانی از خود می‌پرسند. یکی از نگرانی‌هایی که فارغ‌التحصیلان حوزه روانشناسی دارند این است که چگونه نقص‌های دوره دانشگاهی خود را جبران کنند.

روانشناسی و مشاوره از رشته‌هایی است که بسیار وسیع و فرار خواهد بود و با عدم مطالعه ممتد دچار فراموشی خواهید شد. گاهی برای دانش‌آموختگان پیش خواهد آمد که در کار خود بابت مسائلی مانند درمان شناختی با مشکلات و نواقصی روبرو می‌شوند. آن‌ها نه‌تنها نیاز به مطالعه دوباره دارند، بلکه نیازمند شرکت در کارگاه های تخصصی  مانند زوج درمانی خواهند بود.

در این دوره برنامه های آموزشی برای درمان زوج هایی که درمراحل مختلف ارتباط قرار دارند مطرح میشود و نحوه مصاحبه،برنامه ریزی، تحلیل و مداخله، از رویکردهای مطرح مورد آموزشی بیان می شود و برای مشکلات مراجعان راه حل های مختلف یاد می گیرید، بایت شکایتهای ارتباطی مراجعان رضایت آنها را با حل مسئله خواهید داشت.

لذا با توجه به بحران ناشی از کرونا و همچنین مشغله بالای فعالان این حوزه و به استناد بخشنامه اعلامی از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری دوره زوج درمانی بصورت غیرحضوری برگزار می گردد.
لذا به دلیل کوتاه بودن مدت دوره و همچنین پایین بودن هزینه آن نسبت به دوره حضوری ، به طور خاص مورد استقبال مشاوران و روان درمان ها قرار گرفته است .
در دوره غیرحضوری زوج درمانی ،محتوای آموزشی توسط اساتید تراز اول کشور بصورت آموزش تصویری تولید و در سامانه آموزش الکترونیک موسسه “LMS” و یا پلتفرم آموزشی موسسه بنام ویدمی (سرویس اشتراک ویدیو آموزشی ) در سه نسخه اندروید و IOS و ویندوز عرضه می شود.
مزایای دیگر دوره زوج درمانی موسسه آرمان نسبت به سایر موسسات امکان شرکت دانشجویان غیرحضوری  در کلاسهای آنلاین جهت رفع مشکلات دانشجویان محترم می باشد، لذا دانشجویان دوره های غیرحضوری همچون شرکت کنندگان دوره حضوری بصورت مستقیم امکان ارتباط با اساتید مجموعه را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید :دوره عکاسی

♦ توانایی های کسب شده در انتهای دوره زوج درمانی:

با گذراندن دوره زوج درمانی شما این تسلط را خواهید داشت که باور‌های غیر معقول بیمار خود را به چالش بکشید و به او در درک بهتر حقایق کمک بسزایی کنید. این کار در متوقف کردن افکار غیر منطقی و بی پایه و اساس بسیار کاربرد دارد.

پس از گذراندن دوره، می توانید در جلسات درمان فردی شروع به درمان نمایید. می توانید مصاحبه های شغلی و مصاحبه نظام روانشناسی را به سادگی پشت سر گذاشته و برای یک اختلال طرح درمان بنویسید.

♦ مزایای دوره زوج درمانی :

⇐ سرفصلهای کاربردی :
تمام تلاش مان در این دوره این است که با ارائه بهترین نکات آموزشی وحذف نکات بیهوده ، روند آموزشی تسریع شود و سطح کیفی آن بالا رود در این دوره شما تمامی تخصص های لازم برای فعالیت در این حوزه را خواهید آموخت و پس از اتمام دوره به راحتی میتوانید آن مهارتها را در کسب و کار شخصیتان استفاده کنید.

⇐ اساتید دوره:
جهت افزایش بازده آموزشی ، سعی شده است از بهترین اساتید این حوزه و همچنین نوین ترین روش های آموزشی استفاده شود.

⇐ تدریس بر اساس بازار کار:

اصلی ترین فاکتور متمایز کننده این دوره ، تدریس کاربردی محور است. در اکثر دوره ها ، صرفا کلیشه هایی آموزش داده میشود که نقش کاربردی ای در بازار آینده کاری فرد ندارند. در این دوره تمامی تخصص ها ، با توجه به نیاز بازار و نه کلیشه های همیشگی آموزش داده میشوند.

⇐ آموزش بصورت مادام العمر:

پس از ثبت نام در دوره یک پنل آموزشی در اختیار شرکت کننده قرارداده می شود که در آن محتوای آموزشی اعم از کتب الکترونیک ، ویدیو های آموزشی و پادکستهای آموزشی قرار داده شده است و شرکت کنندگان می توانند بصورت همیشگی از این محتواها استفاده نمایند همچنین با بروز رسانی محتواها شرکت کنندگان امکان دسترسی به محتواها را خواهند داشت.

دوره  زوج درمانی چه مزایایی خواهد داشت:

با گذشت زمان افراد به اهمیت بالای روانشناسی و درمان روان خود پی برده‌اند و به دنبال روانشناسان حاذق و مجرب برای رفع مشکلات خود در این زمینه هستند. برای شناخته شدن در این زمینه نیاز دارید تسلط و تجربه خود را به دیگران از جمله مراجعه‌کنندگان خود ثابت کنید. یکی از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند بهره‌مندی از مدرک دوره‌ زوج درمانی است که با اعتبار بالای خود، مهر تاییدی بر مهارت‌ها و دانش شماست.

امروزه کلینیک‌های روانشناسی به دنبال افرادی هستند که دارای مدرک‌های معتبر و دانسته‌های کاربردی باشند پس با گذراندن دوره‌های روانشناسی مانند دوره‌ زوج درمانی  زمینه فعالیت خود را در کلینیکهای روانشناسی تسهیل خواهید کرد.

3.3/5 - (3 امتیاز)
گواهینامه پایان دوره

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.
مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را وارد کنید

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .