دوره dba

دوره DBA منابع انسانی

اطلاعات دوره
مدت زمان دوره: 400 ساعت
طول دوره: 3 ماه الی 1 سال
نحوه پرداخت: نقد و اقساط
مدرک: وزارت علوم تحقیقات و فناوری
مدرس دوره: هیئت علمی
نحوه برگزاری: غیرحضوری
شهریه دوره
21,000,000 تومان
توضیحات

DBA چیست؟
این دوره برای ارتقاء دانش مدیران حرفه ای و آینده نگر و با هدف کسب دانش و مهارت‌های مدیریت کسب ­وکار برگزار میگردد تا مدیران را قادر سازد در تدوین جهت‌گیری راهبردی و همچنین حل مسائل واقعی محیط کار،موثر باشند .
دوره مدیریت کسب و کار DBA در کشورهای توسعه یافته دوره ای شناخته شده و بسیار پرطرفدار برای مدیران است.
مدیریت یک سازمان همواره با مبانی خاص خود همراه می باشد، داشتن مدرک معتبر، تجربه بالا و طرز فکر مناسب جهت حل مسائل و مشکلات تنها چند نمونه از پارامترهای با اهمیت در این حوزه می باشد.
مدیریت راهبردی کسب و کار به تجزیه و تحلیل مسائل مهم و برجسته سازمان ها و شرکتها می پردازد در این دوره مدیران ارشد می آموزند که با تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف سازمان مورد نظر، سازمان را به اهداف کوچک و بزرگ آن برسانند همچنین مدیران با استفاده از آموزش های دوره مدیریت پیشرفته کسب و کار DBA قادر خواهند بود شرکت را از وضعیت های بحرانی نجات دهند و از طرفی دیگر اهداف، چشم اندازها و سیاست شرکت را مشخص کرده و نقشه رسیدن به آن را قدم به قدم طراحی می کنند.
هم جهت کردن تمامی فعالیت های شرکت، مشخص کردن مزیت های رقابتی و بررسی سازمان های هم رده از دیگر اقداماتی است که مدیران پس از شرکت در دوره DBA قادر به انجام آن خواهند بود.

تفاوت دوره DBA با دوره  PhD عبارتند از :

از نظر سطح علمی و ارزش تحصیلی دوره DBA نسبت به دوره  PhD متفاوت بوده و با اهداف و رویکرد متفاوت طراحی و اجرا می شود.
دوره  DBA مساله محور است ، مباحث مطرح در کلاس ها بر اساس مسایل و مشکلات مدیران.اجرایی کسب و کارها است.، بنابراین دانشپذیران با تجربه خود و اساتید با دانش. نظری خود در تعامل با هم ، کلاس های زنده و شادابی ایجاد می نمایند. که نتیجه آن رشد و بالندگی است.
انتخاب اساتید واجد شرایط برای دوره DBAبا دوره های رسمی متفاوت است. اساتیدی در این دوره ها موفقند که در کنار توان علمی بالا ، لازم است. سابقه اجرایی درخشانی نیز داشته باشند.

اساتید با سطح علمی بالا ولی بدون تجربه کار اجرایی در اینگونه کلاس ها مفید نخواهند بود. داوطلبین دوره DBAمدیران ارشد و اجرایی شاغل در کسب و کارهای مختلف هستند ، به عبارت دیگر اول کار بعد تحصیل. حال آنکه در دوره های رسمی الویت با تحصیل است.

اگر بخواهیم در یک جمله تفاوت بین دوره PhDو دوره DBA را خلاصه کنیم ، دوره PhDمبتنی بر آموزش رسمی (Education ) که موضوع محور است ، حال آن که دوره DBA مبتنی بر آموزش های غیر رسمی (Training) که مساله محور است می باشد لذا این دو دو دوره با یکدیگر متفاوت بوده و قابل مقایسه نمی باشد

مخاطبان دوره DBA منابع انسانی:

به دلیل سطح علمی بالای دوره DBA، این دوره مناسب همه افراد نیست. با این وجود مدیران ارشد و اعضای هیئت مدیره شرکتها، از جمله مهم ترین مخاطبان این دوره می باشند، همچنین اگر شما کارآفرین هستید و قصد دارید به بهترین نحو ممکن نسبت به جذب تخصصی نیرو و همچنین نگهداشت هنرمندانه منابع انسانی خود بپردازید، این دوره برای شما نیز مناسب می باشد لذا معمولا داوطلبین دوره DBA مدیران ارشد و اجرایی دارای کسب و کار مختلف هستند.
برای شرکت در دوره DBA منابع انسانی لازم است یا مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید و یا مدرک دوره MBA به همراه تجربه و سابقه مدیریت را دارا باشید.
مدیران حرفه ای با شرکت در این دوره می توانند مهارت خود را تا اندازه قابل توجهی افزایش داده و بهره وری اعضای تیم خود را تا اندازه زیادی بالا ببرند در نتیجه چه یک مدیر معمولی باشید و چه یک مدیر حرفه ای، با شرکت در این دوره قادر خواهید بود سطح علمی و دانش فنی خود را در حوزه منابع انسانی افزایش دهید.

دوره  DBA منابع انسانی آرمان :
دوره DBA منابع انسانی آرمان به دلیل بحران ناشی از کرونا و همچنین مشغله بالای مدیران طبق بخشنامه اعلامی از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری بصورت غیرحضوری برگزار می گردد.
لذا به دلیل کوتاه بودن مدت دوره و همچنین پایین بودن هزینه آن نسبت به دوره حضوری ، به طور خاص مورد استقبال مدیران قرار گرفته است .
در دوره های  DBA غیرحضوری ،محتوای آموزشی توسط اساتید تراز اول کشور بصورت آموزش تصویری تولید و در سامانه آموزش الکترونیک موسسه “LMS ” و یا پلتفرم آموزشی موسسه بنام ویدمی (سرویس اشتراک ویدیو آموزشی ) در سه نسخه اندروید و IOS و ویندوز عرضه می شود.
مزایای دیگر دوره DBA موسسه آرمان نسبت به سایر موسسات امکان شرکت دانشجویان غیرحضوری DBA در کلاسهای آنلاین جهت رفع مشکلات دانشجویان محترم می باشد، لذا دانشجویان دوره های غیرحضوری DBA همچون شرکت کنندگان دوره حضوری DBA بصورت مستقیم امکان ارتباط با اساتید مجموعه را خواهند داشت.

آیا مدرک دوره  DBA می‌تواند منابع انسانی می تواند درآمد را افزایش دهد؟
دارا بودن هر نوع مدرک معتبری می تواند درآمد شما را افزایش دهد و مدرک دوره DBA  نیز از این قاعده مستثنی نیست البته به شرطی که در کنار مدرک از دانش و مهارت بالایی نیز برخوردار باشید. متاسفانه برخی افراد که مدرک خود را از دانشگاه دریافت می کنند، با وجود داشتن سطح علمی بالا قادر به مدیریت یک سازمان در شرایط بحرانی را نخواهند داشت.
به همین دلیل همواره توصیه می شود، افراد از آموزش هایcase study و پروژه محور استفاده کنند در این صورت علاوه بر بالا رفتن سطح علمی، دانش فنی شخص نیز افزایش خواهد یافت و در صورت بروز مشکل در سازمان، همانند یک مدیر حرفه ای قادر خواهد بود مشکل را حل نموده و سازمان را نجات دهد.

گرایش های دوره DBA:
موسسه آموزش عالی آرمان با بررسی کسب و کارهای متفاوت و نیازسنجی آموزشی پستهای سازمانی مختلف اقدام به برنامه ریزی دوره مدیریت کسب و کار DBA با بیشترین تنوع در گرایشهای این دوره نموده است، به شکلی که افراد می توانند بر اساس نیاز و جایگاه شغلی خود گرایش مورد نظر خود را ثبت نام نمایند .

♦ مزایا دوره DBA منابع  انسانی آرمان :

⇐ اساتید دوره DBA:
اساتید موثرترین عامل بر کیفیت دوره به حساب می آیند به همین دلیل موسسه آموزش عالی آرمان در انتخاب اساتید خود دقت و سخت گیری زیادی دارد. اساتیدی که صرفا سطح علمی بالایی داشته باشند مورد تایید موسسه آرمان نیستند،به همین دلیل اساتید علاوه بر سطح علمی بالا باید دارای سابقه کاری موفق چندین ساله باشند چرا که آموزش دادن مباحث دوره DBA نیاز به داشتن مهارت اجرایی نیز دارد؛ اساتید موسسه آرمان از با تجربه ترین، حرفه ای ترین و با سابقه ترین اساتید مطرح در سطح کشور می باشند.

⇐ آموزش Case Study:
همانطور که پیش تر در بالا اشاره کردیم، آموزش های DBA در دانشگاه ها و برخی موسسات به صورت موضوع محور هستند به همین دلیل پس از دریافت مدرک ممکن است شخص تا مدت ها قادر به پیاده سازی دانش خود نباشد.
در صورتی که پروژه محور بودن آموزش ها در موسسه آرمان این امکان را به مدیران ارشد می دهد تا پس از دریافت مدرک و حتی در حین یادگیری مباحث، قادر به پیاده سازی دانش خود و رفع مشکلات سازمان را داشته باشند.

⇐ پنل آموزشی مادام العمر :
پس از ثبت نام در دوره یک پنل آموزشی در اختیار شرکت کننده قرارداده می شود که در آن محتوای آموزشی اعم از کتب الکترونیک ، ویدیو های آموزشی و پادکستهای مدیریتی قرار داده شده است و شرکت کنندگان می توانند بصورت همیشگی از این محتواها استفاده نمایند، همچنین با بروز رسانی محتواهای آموزشی شرکت کنندگان امکان دسترسی به محتواهای جدید را خواهند داشت.

⇐ شبکه سازی و ارتباط با سایر مدیران صنعت:
با توجه به این نکته که غالبا تمام شرکت کنندگان در دوره DBA، خود دارای کسب و کار می باشند، لذا از جمله مزایای منحصر به فرد این دوره ، امکان ارتباط شرکت کننده ها با یکدیگر و ایجاد شبکه های کاری می باشد، لذا به سبب اینگونه ارتباطات برای شرکت کننده فرصت شغلی مناسبی نیز ایجاد می شود.

⇐ هزینه دوره DBA و شرایط پرداخت:
در تمامی دانشگاه ها و موسسات زمانی که شما اقدام به ثبت نام دوره DBA می کنید بایستی در همان ابتدا کل هزینه دوره را بپردازید. اما در موسسه آموزش عالی آرمان شرایط پرداخت اقساطی برای شرکت کنندکان این دوره در نظر گرفته شده و افراد میتوانند هزینه دوره DBA را به صورت اقساطی پرداخت نمایند.

⇐ گواهینامه پایان دوره :
بعد از کیفیت آموزش، مهم ترین بخشی که در هنگام انتخاب دوره باید مورد توجه قرار دهید، مدرک پایان دوره می باشد. بسیاری از موسسات که دوره های DBA منابع انسانی را برگزار می نمایند در پایان دوره مدرکی به شرکت کنندگان اعطا نمی کنند، برخی دیگر از موسسات نیز مدارکی را ارائه می دهند که فاقد اعتبار می باشد این عامل در آینده هنگام استخدام، مهاجرت و یا تکمیل رزومه، شخص را با مشکل مواجه می نماید.
مطمئنا یکی از مهم ترین مسائلی که افراد هنگام ثبت نام در موسسه به آن اهمیت زیادی می دهند، مدرک اعطایی موسسه می باشد. طبیعتا هر اندازه مدرک پایان دوره از اعتبار بیشتری برخوردار باشد شرکت کننده در دوره پس از فارغ التحصیلی آسان تر می تواند آن را در سازمانها ارایه نماید.
موسسه آرمان به فارغ التحصیلان خود مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با قابلیت ترجمه رسمی را ارائه می دهد که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز اعتبار دارد. به همین جهت حتی اگر شخصی قصد مهاجرت داشته باشد می تواند مدرک خود را ترجمه کرده و در کشور مورد نظر خود ارایه نماید .
خاطرنشان می شود مدرک پایان دوره DBA مورد تایید  وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و امکان تایید و ترجمه قوه قضائیه و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ویژه متقاضیان مهاجرت می باشد

⇐ شرکت در کارگاه های آموزشی :
یکی از وجوه متمایز موسسه آرمان ، نسبت به سایر مجموعه های آموزشی امکان شرکت دانشپذیران دوره مدیریت راهبردی کسب و کار DBA در کارگاه های آموزشی برگزار شده توسط موسسه می باشد.

⇐ کوچ تخصصی و انفرادی :
امکان مشاوره تخصصی توسط اساتید مجموعه به عنوان منتور و یا کوچ برای شرکت کنندگان دوره همواره مهیا بوده و شرکت کنندگان امکان بهره مندی از مشاوره تخصصی اساتید را در طول دوره همواره دارا می باشند .

⇐ ارزشیابی مدارک توسط Wes کانادا:
پیرو تاییدیه مدارک موسسه توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین قابلیت ترجمه و تایید توسط قوه قضاییه امکان ارزیابی مدارک توسط مجموعه Wes کانادا برای متقاضیان مهاجرت مهیا می باشد که این امکان مهمترین ویژگی مدارک اعطایی این موسسه از سایر موسسات می باشد .

توانایی های کسب شده در پایان دوره :

♦ طراحی چارت سازمانی

♦ توانایی حذب نیروی تخصصی

♦ مهارت نگهداشت منابع انسانی

♦ مهارت طراحی سیستم حقوق و دستمرد

♦ مهارت طراحی سیستم پاداش و توبیخ

♦ بازارکار دوره DBA منابع انسانی :

افرادی که از طریق شرکت در دوره DBA گرایش منابع انسانی موفق به کسب دانش ، تخصص ، توانایی ، مهارت ، شایستگی و قابلیت های مورد نیاز برای ورود و  فعالیت در حوزه منابع انسانی شده اند فرصت ها و موقعیت های شغلی بسیاربه شرح ذیل برایشان موجود است
⇐ مدیریت منابع انسانی شرکت های دولتی و خصوصی
⇐ مشاور مدیرعامل در بخش جذب و نگهداشت نیرو
⇐ مشاوره مجموعه های دولتی و خصوصی در سیستم سازی و طراحی چارتهای سازمانها

2.3/5 - (3 امتیاز)
سرفصل ها
  • نظریه های سازمان و مدیریت (دکتر کیخائی)    
  • اقتصاد برای مدیران  (تیم هیات علمی) 
  • مدیریت سرمایه گذاری و تحلیل مدلهای مالی (تیم هیات علمی)         
  • مدیریت تحول    (تیم هیات علمی)                                        
  • مهارتهای تصمیم گیری مدیران(دکتر شهایی)
  • مدیریت بحران(دکتر صدقیانی فر)                                                
  • اصول و مهارتهای مذاکرات تجاری(دکتر ناصحی فر)
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته (دکتر چاره جوی)             
  • مدیریت کارآفرینی و کسب و کار(تیم هیات علمی)
  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته(تیم هیات علمی)
  • مدیریت پروژه(تیم هیات علمی)
  • مدیریت استراتژیک منابع انسانی(تیم هیات علمی)
سوالات متداول

DBA  مخفف   Doctor of Business Administration، به معنی دکتری مدیریت کسب و کار می باشد.  این دوره برای ارتقاء مدیران حرفه ای و آینده نگر و با هدف کسب دانش و مهارت‌های مدیریت کسب وکار برگزار می شود تا بتوانند در تدوین جهت‌گیرهای راهبردی و همچنین حل مسائل واقعی محیط کار موثر باشند. این دوره یکی از گرانترین و شناخته شده ترین دوره ها  در کشورهای توسعه یافته بوده و برای مدیران فارغ التحصیلی دوره DBA افتخاری بزرگ بشمار می رود

دوره DBA یکی از برترین دوره‌ هایی است که در آن کلیه فعالیت های کلان یک شرکت یا سازمان به مدیران آموزش داده می شود.اگر شما یک مدیر ارشد، عضو هیأت مدیره یا کارآفرین هستید و یا مسیر شغلی شما رسیدن به این پست های مدیریتی سطح بالا می باشد، برای شما حضور در این دوره بسیار ارزشمند خواهد بود.

برای شرکت در این دوره نیاز به داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا مدرک MBA بهمراه حداقل ۵ سال سوابق مدیریتی می باشد.

افرادی که در این دوره ها شرکت میکنند علاوه بر فراگیری مهارت های سطح بالای مدیریت راهبردی یک سازمان یا شرکت ، گواهینامه ای مبنی بر مهارت و دانشی در سطح تخصصی مدیریت را نیز اخذ میکنند و در این دوره ها به شبکه ای از مدیران و صاحبان کسب وکار که در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارند مرتبط خواهند شد.

گواهینامه پایان این دوره که مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوی بوده که با هولوگرام رسمی و شماره سریال اختصاصی در وبسایت VOHEC.IR قابل استعلام بوده و قابلیت ترجمه رسمی وزارت دادگستری و امورخارجه را نیز دارا می باشد.
گواهینامه پایان دوره

موسسه آرمان به فارغ التحصیلان خود مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با قابلیت ترجمه و تایید قوه قضاییه ارائه می نماید که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز دارای اعتبار می باشد .

خاطرنشان می شود فارغ التحصیلان می توانند جهت استعلام گواهینامه خود با وارد کردن بارکد درج شده در روی گواهینامه در سایت  https://heis.msrt.irنسبت به دریافت اصالت گواهینامه خود اقدام نمایند .
لازم به ذکر است طبق تاییدیه های اخذ شده موسسه آموزش عالی آرمان از مجموعه علمی پژوهشی Wes کانادا مدارک این موسسه برای متقاضایان مهاجرت توسط Wes قابل ارزیابی خواهد بود.

تقویم آموزشی

 

ثبت نام دوره های مدیریت DBA

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.
مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان، شماره تماس خود را وارد کنید

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .