عکاسی از محصول

عکاسی از محصول

عکاسی از محصول

امروزه عکاسی از محصول برای وبسایت ها و کسب و کارها ارزش بسیار زیادی دارد. یک عکس خوب هزاران بازدید را به همراه می آورد. به همین دلیل عکاسی از محصول یکی از بهترین حوزه ها برای درآمدزایی است. اما عکاسی از محصول به همین سادگی نیست. حتی ابتدایی ترین محصولات نیز به تجهیزات، نور و فضای مناسب برای تولید تصاویر زیبا نیاز دارند که خریداران را مستقیماً از صفحه خرید به فروش برساند. بنابراین برای گرفتن عکس های با کیفیت و کاربردی نیاز به آموزش است. در این مقاله به بررسی روش های عکاسی از محصول و ترفندهای عکاسی از محصول می پردازیم.

دوره عکاسی

ترفند عکاسی از محصول

 

نکات مهم عکاسی از محصول

برای عکاسی خوب از محصولات باید نکاتی را رعایت کنید. در ادامه به بررسی برخی نکات عکاسی از محصول می پردازیم.

۱. از دوربین گوشی خود استفاده کنید

در ابتدای کار به راحتی می توانید با دوربین گوشی هوشمند خود عکس های قابل قبولی بگیرید. گوشی‌های هوشمند جدیدتر دارای لنزها و تنظیمات دوربین قدرتمندی هستند، که به شما امکان می‌دهند عکس‌های خود را برای انواع مختلف نور و محیط‌هایی که ممکن است در آنها عکس بگیرید، بهینه کنید. برای عکاسی محصولات اینستاگرام می توان به راحتی از طریق عکاسی با گوشی همراه درآمد داشته باشید. برای عکاسی با گوشی نیز همانند عکاسی با دوربین حرفه ای باید آموزش دید.

عکاسی حرفه ای از محصول

 

۲. برای کیفیت بهتر از سه پایه استفاده کنید

دوربین به هنگام عکاسی باید کمترین لرزش را داشته باشد، با این وجود همچنان باید بتوان آن را تکان دارد.  برای این کار به یک سه پایه نیاز دارید. خرید سه پایه هزینه بسیار زیادی برای شما ندارد و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. دو نوع سه پایه سه پایه سنتی و انعطاف پذیر داریم. سه پایه های سنتی برای دوربین و تلفن همراه قابل استفاده است. ولی مزیت سه پایه انعطاف پذیر تنظیم راحت آن می باشد.

در بالای سه پایه ها یک پیچ قرار دارد، که می توانید آن را به دوربینتان متصل کنید، به این صورت در جای خود محکم می ماند. اکثر دوربین های حرفه ای دارای یک سوراخ پیچ در قسمت زیرین هستند. اما برای گوشی های هوشمند باید از آداپتور استفاده کرد. با استفاده از آداپتور گوشی شما محکم شده، ولی همچنان می توانید به راحتی آن را تنظیم کنید. با استفاده از نوار بر روی زمین محل قرار گرفتن دوربین خود را مشخص کنید.

۳. نور مناسب را انتخاب کنید

نور در عکاسی اهمیت زیادی دارد و می تواند تعیین کننده خوب و بد بودن عکس شما باشد. با استفاده از نور می توانید ویژگی های محصول را بیشتر بولد کرده و نشان دهید. تنظیم نور برای تمامی محصولات به یک صورت نیست و باید تغییر کند. دو نوع نور طبیعی و مصنوعی وجود دارد، که می توانید از آن ها استفاده کنید.

منظور از نور طبیعی نور خورشید است. نور خورشید، نور نرم شناخته می شود، زیر طیف نور بزرگتر و ملایم تر به نسبت لامپ به محصول می تاباند. منظور از نور مصنوعی، لامپ است. این مدل نور سخت می باشد و سطح کوچکتری را پوشش می دهد، ولی متمرکز تر است. برای عکاسی از محصولاتی که می خواهید جزئیات فیزیکی را بهتر نشان دهید، از نور مصنوعی استفاده کنید.

بهترین روش عکاسی از محصول

 

۴. نور را به صورتی تنظیم کنید تا سایه ها نرم باشند

از هر نوع نوری که استفاده می کنید، باید سعی کنید تا حد امکان سایه های سخت را کاهش دهید. برای این کار دو راه حل وجود دارد.

  • برای تکمیل نور اصلی، منبع نور دیگری با شدت کمتر اضافه کنید، به این صورت سایه ای که نور اصلی پشت جسم ایجاد کرده است، کمتر می شود. منبع دوم نور را در مقابل نور اصلی قرار دهید تا محصول بین هر دو باشد.
  • از کارت رفلاکس استفاده کنید. این کارت نور اصلی را به سطح زیر محصول بازتاب می کند و سایه ها را کاهش می دهد. برخی از این کارت ها را می توان به فلاش دوربین حرفه ای متصل کرد، به این صورت نور فلاش دوربین پخش می شود. به این صورت نور ملایم تری از بالا به سوژه می تابد و سایه های طولانی از بین می روند. دو نوع کارت بازتابنده سفید و فویلی وجود دارد.

۵. از پس زمینه مناسب استفاده کنید

پس زمینه عکس شما بسیار مهم است. شما می توانید از پس زمینه سفید یا پس زمینه واقعی استفاده کنید. برای گرفتن عکس با پس زمینه سفید نمی توان از دیوار سفید استفاده کرد، زیرا بیشتر دوربین ها لکه های موجود بر روی آن را نشان می دهند. برای این کار باید از صفحه سفید استفاده کنید. پس زمینه های پویا برای محصولاتی که کاربرد خاصی دارند، بسیار کاربردی و جذاب است. ولی برای برجسته بودن عکس خود باید به صورت پرتره عکاسی کنید. به این صورت که محصول واضح و پس زمینه را تار شود. با استفاده از دوربین حرفه ای به راحتی می توان عکس پرتره با کیفیت گرفت.

۶. متنوع عکاسی کنید

از محصولات عکس های متنوع بگیرید و تنها به یک عکس بسنده نکنید. مثلا برای عکاسی از لباس ابتدا آن را روی یک سطح سفید پهن کرده و همچنین بر روی مانکن نیز از آن عکاسی کنید.

۷. عکس ها را ادیت کنید

روتوش عکس از مراحل مهم عکاسی از محصول است. رنگ تصویر را درست کنید و در صورت نیاز پس زمینه آن را عوض کنید. روتوش عکس برای افرادی که در این زمینه آموزشی ندیده اند، کار ساده ای نیست. بنابراین در این زمینه باید آموزش های لازم را ببینید.

عکاسی صنعتی از محصول

 

انواع عکاسی از محصول

عکاسی از محصول سبک های متفاوتی دارد. در این قسمت به بررسی آن ها می پردازیم. دانستن تفاوت بین مدل های عکاسی و نحوه عکاسی درست بسیار مهم است. با دانستن انواع عکاسی از محصول می توانید عکس های بهتر و کاربردی تری برای وبسایت ها و صفحه های اجتماعی بگیرید.

دوره عکاسی

عکاسی تکی از محصول

یکی از رایج ترین انواع عکاسی از محصول، عکس یک شی در تصویر است. از این مدل عکاس برای کاتالوگ محصولات، تصاویر بنر و وبسایت ها استفاده می شود. برای عکاسی فروشگاه های اینترنتی عکس تکی با پس زمینه سفید گرفته می شود.

بهترین روش عکاسی از محصول

 

عکس گروهی

عکس های گروهی بیش از یک محصول را شامل می شوند. این مدل عکاسی برای نشان دادن طیف و تنوع محصولات می باشد و دید کامل تری به مشتری می دهد. این نوع تصاویر برای پست ‌ها و تبلیغات رسانه ‌های اجتماعی عالی هستند، زیرا به خریداران برند را کلی تر نشان می دهد.

عکس های سبک زندگی

با این مدل عکاسی می توانید، کاربرد محصولات را بهتر نشان دهید. این مدل عکس برای رسانه‌ های اجتماعی، ایمیل‌ها، تبلیغات و سایر کانال‌های بصری مناسب می باشند و باعث جذب مشتری می شوند.

عکس های مقیاس

در خرید آنلاین تشخیص اندازه واقعی محصول سخت می باشد. با وجود این که در توضیحات اندازه محصول مشخص می شود، باز هم خریدار ممکن است با تصویر به اشتباه بیفتد. با استفاده از عکس های مقیاس می توانید ابعاد محصول را با سایر اقلام روزمره نشان دهید. این کار باعث افزایش اعتماد خریدار می شود.

عکس های دقیق

برای عکاسی جواهرات و اقلام کوچک که جزئیات ریز دارند و برجسته کردن آن ها اهمیت دارد، عکاسی دقیق نیاز است. با استفاده از این مدل عکاسی می توان ویژگی های خاص محصول را نشان داد. برای عکاسی ماکرو به تنظیمات نور و دوربین خاصی مانند لنز ماکرو نیاز دارد تا آن عکس های ظریف را ثبت کند.

عکاسی از بسته بندی

ارسال و بسته بندی محصول نیز برای کابران مهم است، با عکاسی از بسته بندی می توانید، اعتماد کاربرد را جلب کرده و به او تضمین داد که محصول به درستی برای شما ارسال می شود.

عکاسی صنعتی از محصول

 

نتیجه گیری

عکاسی از محصول برای افرادی که به دنبال کسب درآمد از عکاسی می باشند، یکی از بهترین گزینه ها است. محتوای تصویری برای کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا عکس ها در وبسایت ها و پلتفرم رسانه های اجتماعی منتشر شده و به فروش محصولات و خدمات کسب و کارها کمک می کند. آنچه خریداران می بینند یک عامل تعیین کننده برای ماندن در سایت یا از دست دادن علاقه شان است؛ به همین دلیل سرمایه گذاری بر روی محتوای تصویری و عکس برای صاحبان مشاغل بیشتر از گذشته اهمیت دارد. تنها تصاویر وبسایت برای مشتری تعیین کننده است. عکس های با کیفیت به بازاریابی در اینستاگرام کمک زیادی می کند. بنابراین در صورتی که برای عکاسی از محصول آموزش درست ببینید، درآمد خوبی خواهید داشت.

کلیک کنید.!

به این محصول امتیاز دهید

اشتراک گذاری این مطلب :

مطالب مرتبط

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.